L'idrocefalu hè curabile?
Cuntenutu
In a maiò parte di i casi, l'idrocefalu ùn hà micca una cura definitiva, tuttavia pò esse cuntrullata è trattata per mezu di diversi tipi di chirurgia, chì devenu esse guidata da u neurologu è deve esse fatta u più prestu pussibule, per evità sequelle, cume u sviluppu fisicu ritardatu. È mentale, per esempiu.
Ancu se l'idrocefalu di a zitiddina hè più frequente, questu cambiamentu pò accade ancu in adulti o anziani, in quale casu hè più frequente per via di infezioni o un colpu, per esempiu. Cunnosce altre cause di idrocefalu è sintomi principali.
Cumu trattà l'idrocefalu
U trattamentu per l'idrocefalu pò varià secondu a causa, tuttavia u neurologu di solitu raccomanda di eseguire procedure chirurgiche per alleviare i sintomi è cuntrullà a malattia. Cusì, u trattamentu pò esse attraversu:
- Inserendu a shunt,chì cunsiste à mette un picculu tubu in u cervellu cù una valvula chì drena u liquidu accumulatu in un'altra zona di u corpu, cum'è l'addome o u pettu, impedendu u so riflussu è facilitendu u so assorbimentu in u sangue;
- Ventriculostomia, chì cunsiste in l'introduzione di un dispositivu finu, attraversu un foru in u craniu, per alleviare a pressione in u cervellu è fà circulà u fluidu cerebrospinale (CSF).
L'inserzione di shunt si pò fà in casu d'idrocefalu fetale o congenitu, chì si verifica in u fetu, dopu à 24 settimane, spustendu u CSF à u fluidu amnioticu. Dopu a nascita, u zitellu deve esse sottupostu à una altra cirurgia per svià u fluidu versu un'altra zona di u corpu. Ancu s'ellu ùn hè ancu pussibule di prevene l'idrocefalu, e mamme ponu evitallu pigliendu l'acidu folicu prima è durante a gravidanza. Eccu cumu si pò piglià l'acidu folicu in gravidanza.
Possibili complicazioni
Dopu a chirurgia di bypass per l'idrocefalia, ponu sorgere complicazioni cum'è malfunzionamentu di a valvula o ostruzione di u tubu per drenà u fluidu, in a maiò parte di i casi, altri interventi chirurgichi sò necessarii per cambià u sistema, adattà a pressione di a valvola o correggere l'ostruzzione, per esempiu.
D'altra parte, a ventriculostomia ùn hè ancu un trattamentu definitivu, chì u CSF pò accumularsi di novu in u cervellu, rendendu necessariu di ricorrere à più procedure.
Cusì, hè impurtante chì u zitellu, persona adulta o anziana cun idrocefalu abbia cunsultazioni regulare cù u neurologu, per prevene queste complicazioni è trattalli u più prestu pussibule, per evità danni à u cervellu.
Cunsequenze di l'idrocefalu
E cunsequenze di l'idrocefalu si presentanu quandu u trattamentu ùn hè micca fattu in e prime fasi di u cambiamentu, chì aumenta u dannu à u tessutu cerebrale. Cusì, u zitellu pò avè prublemi in u so sviluppu mentale o motoru, cume difficultà per amparà, ragiunà, parlà, ricurdà, camminà o cuntrullà a voglia di urinare o defecà, per esempiu. In casi estremi, l'idrocefalu pò causà danni cerebrali irreparabili cum'è ritardu mentale o paralisi, è ancu a morte.
In i casi induve u zitellu hà cambiamenti in u so sviluppu, a fisioterapia hè essenziale in u trattamentu, per aiutà u zitellu à diventà u più indipendente pussibule.