Igiene alimentare: chì hè è cumu si deve fà
Cuntenutu
L'igiene di l'alimentu riguarda a cura ligata à a manipolazione, a preparazione è a conservazione di l'alimentu per riduce u risicu di contaminazione è l'occorrenza di malatie, cum'è l'avvelenamentu alimentariu, per esempiu.
Cusì, hè impurtante di lavà bè e mani nanzu di manighjà l'alimentu, di chjude i capelli è di evità di mette anelli è orologi, per esempiu, quandu si preparanu, perchè prevene a contaminazione di l'alimentu è di e persone.
Cumu evità a contaminazione
L'igiene alimentaria tene contu di a durata di conservazione di l'alimentu, di e condizioni di conservazione, di u tempu di cunsumu è di i modi di manipolazione di l'alimentu. In questu modu, hè pussibile evità ogni contaminazione è priservà u benessere di e persone. Per questu hè cunsigliatu:
- Lavate bè e mani cù sapone è acqua prima di preparà l'alimentu;
- Evite aduprà stuvigli di legnu in a preparazione di l'alimentu, chì stu tipu di materiale favurisce a proliferazione di microorganismi;
- Quandu preparate l'alimentu, ligate i vostri capelli è ùn portanu micca anelli, braccialetti, orecchini è orologi, per esempiu;
- Attenti à l'igiene persunale, rasendu regularmente è mantenendu e unghie corte è pulite;
- Evite di mette u trucco quandu preparate l'alimentu;
- Mantene pulita a lavanda è a cucina, evitendu a proliferazione di funghi è batteri;
- Lavate bè i frutti è e verdure prima di cunservalli è prima ch'elli sianu cunsumati. Scuprite cumu deve esse a disinfezione alimentaria;
- Guardà l'alimentu à a temperatura curretta per prevene a proliferazione di microorganismi. Vede cumu u frigorifero deve esse urganizatu per evità a contaminazione.
Hè ancu raccomandatu di evità di cunsumà alimenti di strada, chì in a maggior parte di i casi e condizioni d'igiene ùn sò micca adeguate, ciò chì pò favurisce l'occorrenza di malatie, in particulare avvelenamentu alimentariu. In u casu di l'alimentu di strada, u cunsumu hè cunsigliatu solu quandu a fonte di l'alimentu hè cunnisciuta.
Hè ancu impurtante di lavà e casce di l'ovu prima di rompe li, per evità una pussibile cuntaminazione cù i batteri Salmonella sp., è evite di lascià a carne scongelassi da u frigorifero.
Chì pò accade quandu ùn ci hè micca igiene alimentare?
Se a cura di l'igiene ùn hè micca implementata ogni ghjornu, u risicu di contaminazione è di malatie hè assai elevatu, chì pò causà avvelenamentu alimentariu, per esempiu, chì pò esse percepitu da malessere, nausea, vomitu, dolore di stomacu, febbre, perdita di appetitu è crampi, per esempiu. Sapete ricunnosce i sintomi di avvelenamentu alimentariu.
In assenza di igiene alimentare, u risicu di l'infezzione da virus, batteri è parassiti hè assai elevatu è pò interferisce cù a qualità di vita di a persona.