Iperemia: chì hè, cause è trattamentu
Cuntenutu
Iperemia hè un cambiamentu di circulazione induve ci hè un aumentu di u flussu di sangue versu un organu o un tissutu, chì pò accade naturalmente, quandu u corpu hà bisognu di una quantità più grande di sangue per chì funziona currettamente, o in cunsequenza di a malattia, diventendu accumulatu in l'urganettu.
L'aumentu di u flussu di sangue pò esse rimarcatu per mezu di alcuni segni è sintomi cum'è rossi è aumentata di a temperatura di u corpu, tuttavia quandu si tratta di iperemia per via di a malattia, hè pussibule chì i sintomi relativi à a malattia sottostante ponu sorgere.
Hè impurtante chì a causa di l'iperemia sia identificata, perchè quandu accade naturalmente ùn ci hè micca bisognu di trattamentu, ma quandu hè in relazione cù una malattia, hè impurtante seguità u trattamentu raccomandatu da u duttore per chì a circolazione possa tornà à nurmale.
Cause di iperemia
Sicondu a causa, l'iperemia pò esse classificata cum'è attiva o fisiologica è passiva o patologica, è in entrambe e situazioni ci hè una crescita di u diametru di i vasi per favurisce un flussu di sangue aumentatu.
1. Iperemia attiva
Iperemia attiva, cunnisciuta ancu cum'è iperemia fisiologica, accade quandu ci hè un aumentu di u flussu di sangue versu un certu organu per via di a dumanda aumentata di ossigenu è nutrienti è, dunque, hè cunsideratu cum'è un prucessu naturale di l'organisimu. Alcune di e principali cause di iperemia attiva sò:
- Durante a pratica di esercizii;
- In u prucessu di digerisce l'alimentu;
- In l'eccitazione sessuale, in u casu di l'omi;
- À a ménopause;
- Durante u studiu in modu chì una quantità maiò di ossigenu righjunghji u cervellu è ci sia un favurimentu di i prucessi nervosi;
- Durante u prucessu di lattazioni, per stimulà a glàndula mammaria;
Cusì, in queste situazioni, hè normale chì ci sia una crescita di u flussu di sangue per assicurà u funziunamentu currettu di l'organisimu.
2. Iperemia passiva
Iperemia passiva, cunnisciuta ancu cum'è iperemia patologica o congestione, accade quandu u sangue hè incapace di lascià l'organu, accumulendu si in e arterie, è di solitu accade per via di una malattia chì porta à l'ostruzione di l'arteria, influenzendu u flussu di sangue . Alcune di e principali cause di iperemia passiva sò:
- Cambiamentu di a funzione di u ventriculu, chì hè una struttura di u core rispunsevule per fà circulà u sangue nurmale per u corpu. Quandu ci hè un cambiamentu in questa struttura, u sangue hè accumulatu, chì pò causà a congestione di parechji organi;
- Trombosi venosa profonda, in chì a circulazione pò esse cumprumessa per via di a presenza di un coagulu, essendu più cumune accade in i membri inferiori, chì finiscenu per diventà più gonfii. Tuttavia, stu coagulu pò ancu esse spiazzatu versu u pulmone, resultendu in a congestione in quellu organu;
- Trombosi di vena portale, chì hè a vena chì hè prisente in u fegatu è chì a circulazione pò esse compromessa per via di a presenza di un coagulu;
- Insuffisienza cardiaca, hè perchè l'urganisimu richiede una quantità più grande di ossigenu è, di cunsiguenza, di sangue, quantunque per l'alterazione di u funziunamentu cardiacu, hè pussibule chì u sangue ùn circuli micca currettamente, resultendu in iperemia.
In questu tippu di iperemia, i segni è i sintomi relativi à a causa sò cumuni, cù u dolore toracicu, rapidu è sibilante, alterazione di u core è stanchezza eccessiva, per esempiu. Hè impurtante chì u cardiologu sia cunsultatu per chì a causa di l'iperemia pò esse identificata è u trattamentu più adeguatu pò esse indicatu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'iperemia deve esse guidatu da u cardiologu, tuttavia, cume hè solu un cambiamentu normale o una cunsequenza di una malattia, ùn ci hè micca trattamentu specificu per sta situazione.
Cusì, quandu l'iperemia hè una cunsequenza di a malattia, u duttore pò raccomandà un trattamentu specificu per a malattia sottostante, chì pò comportà l'usu di medicinali chì aiutanu à fà u sangue più fluidu è à riduce u risicu di coaguli.
In casu di iperemesi attiva, u flussu di sangue nurmale hè ristabilitu quandu a persona ferma l'eserciziu o quandu u prucessu di digestione hè finitu, per esempiu, è ùn hè necessariu un trattamentu specificu.