Cosa hè l'iperplasia nodulare focale in u fegatu
Cuntenutu
L'iperplasia nodulare focale hè un tumore benignu di circa 5 cm di diametru, situatu in u fegatu, essendu u secondu tumore di fegatu benignu u più cumunu chì, ben chì si presenti in i dui sessi, hè più frequente in donne, in donne di 20 è 50 anni.
Generalmente, l'iperplasia nodulare focale hè asintomatica è ùn richiede trattamentu, tuttavia, si deve visità u duttore regolarmente per monitorà a so evoluzione. In a maggior parte di i casi, e lesioni restanu stabili in numeru è dimensione è a progressione di a malattia hè raramente vista.
Cause pussibili
L'iperplasia nodulare focale pò risultà da un aumentu di u numeru di cellule in risposta à un aumento di u flussu di sangue in una malformazione arteriale.
Inoltre, si pensa chì l'usu di contraccettivi orali pò esse ancu assuciatu à sta malattia.
Chì sò i segni è i sintomi
L'iperplasia nodulare focale hè di solitu circa 5 cm di diametru, ancu se raramente pò ghjunghje più di 15 cm di diametru.
Generalmente, stu tumore hè asintomaticu è, in a maiò parte di i casi, si trova accidentalmente in esami di imaging. Ancu s'ellu hè assai raru, pò eventualmente causà sintomi acuti per via di sangu.
Cumu hè fattu u trattamentu
In e persone asintomatiche, cù caratteristiche tipiche dimustrate in testi di imaging, ùn hè micca necessariu sottumessu à u trattamentu.
Siccomu l'iperplasia nodulare focale hè un tumore benignu senza un putenziale malignu, a rimozione chirurgica deve esse effettuata solu in situazioni induve ci sò dubbi in a diagnosi, in lesioni evolutive o in persone chì anu sintomi.
Inoltre, in e donne chì usanu contraccettivi, l'interruzzione di l'usu contraceptivu orale hè raccomandata, postu chì i contraccettivi ponu esse associati à a crescita tumorale.