Iperplasia prostatica benigna: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Chì causa l'iperplasia prostatica
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Rimedii per l'iperplasia prostatica benigna
- 2. Terapie minimamente invasive
- 3. Chirurgia
L'iperplasia prostatica benigna, cunnisciuta ancu cum'è iperplasia prostatica benigna o solu BPH, hè una prostata ingrandita chì nasce naturalmente cù l'età in a maiò parte di l'omi, essendu un prublema maschile assai cumunu dopu l'età di 50 anni.
Generalmente, l'iperplasia prostatica hè identificata quandu i sintomi si presentanu, cume urge frequenti di urinare, difficoltà à svuotà cumpletamente a vescica o a presenza di un debulu flussu di urina. Tuttavia, hè necessariu avè una valutazione cun un urologu per esaminà altri prublemi chì ponu causà sintomi simili, cum'è l'infezzione di prostata o ancu u cancheru. Vede quali sò i segni principali di u cancheru di prutata.
Sicondu u gradu di anormalità è sintomi di a prutata, u trattamentu pò esse fattu solu cù l'usu di medicazione o pudete avè bisognu di chirurgia, è per selezziunà a migliore opzione hè impurtante parlà cù u duttore.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni in i casi di iperplasia prostatica benigna sò generalmente:
- Desideriu frequente è urgente di urinare;
- Difficultà per cumincià à urinate;
- Svegliu spessu durante a notte per urinà;
- Flussu di urina debule o fermendu è ricumincià;
- Sensazione di a vejiga sempre piena dopu urinare.
Sti sintomi cumpariscenu di solitu dopu à l'età di 50 anni è hè cumunu ch'elli aggravanu cù u tempu, secondu a crescita di e dimensioni di a prutata, chì finisce per sprime l'uretra è affetta u sistema urinariu.
Tuttavia, hè ancu pussibule chì a gravità di i sintomi ùn sia micca direttamente ligata à a dimensione di a prutata, postu chì ci sò parechji omi chì anu sintomi assai marcati ancu cù un picculu allargamentu di a prutata.
Vede chì altri prublemi ponu causà sintomi simili.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Postu chì ci sò parechji prublemi urinarii chì ponu causà sintomi simili à l'iperplasia prostatica, cum'è infezioni di l'urinariu, infiammazione di a prostata, calcoli renali o ancu cancru di prostata, hè assai impurtante vede un urologu.
Dopu avè valutatu i sintomi è a storia di l'omu, u duttore pò ordinà di solitu parechje prove cume ecografia rectale, test di urina, test PSA o biopsia prostatica, per esempiu, per escludere altri prublemi è cunfirmà l'iperplasia prostatica benigna.
Fighjate u video seguente è vedi cumu si svolgenu questi esami:
Chì causa l'iperplasia prostatica
Ùn ci hè ancu nisuna causa specifica per ghjustificà l'aumentu di e dimensioni di a prutata, tuttavia, hè pussibule chì l'iperplasia prostatica benigna sia causata da una crescita graduale di a ghiandula chì accade per via di l'alterazione ormonale chì l'omu presenta cun invecchiamentu naturale.
Tuttavia, alcuni fattori sò cunnisciuti per sembra aumentà u risicu di sviluppà iperplasia prostatica benigna:
- Esse più di 50 anni;
- Avè una storia di famiglia di prublemi di prutata;
- Avè malatie cardiache o diabete.
Inoltre, l'eserciziu fisicu pare ancu esse unu di i fattori chì aumenta u risicu di iperplasia prostatica. Cusì, l'omi obesi o in sovrappesu anu un risicu aumentatu di sviluppà BPH.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'iperplasia prostatica benigna varia secondu a dimensione di a prutata, l'età di l'omu è u tipu di sintomi. Cusì, a migliore forma di trattamentu deve esse sempre discuta cù l'urologu. Alcune di e forme più usate sò:
1. Rimedii per l'iperplasia prostatica benigna
Stu tipu di trattamentu hè generalmente adupratu in omi cù sintomi lievi à moderate è pò include l'usu di diversi medicamenti, cume:
- Bloccanti alfa, cum'è Alfuzosin o Doxazosin: rilassate i musculi di a vejiga è e fibre prostate, facilitendu l'attu di urinate;
- Inibitori di 5-alfa-reduttasi, cum'è Finasteride o Dutasteride: riduce a dimensione di a prutata inibendu alcuni prucessi ormonali;
- Tadalafil: hè un rimediu largamente adupratu per a disfunzione erettile, ma pò ancu riduce i sintomi di iperplasia prostatica.
Queste droghe ponu esse aduprate separatamente o in cumbinazione, secondu u tippu di sintomi.
2. Terapie minimamente invasive
E terapie minimamente invasive sò aduprate soprattuttu in i casi di l'omi cun sintomi moderati o severi, chì ùn anu micca miglioratu cù i medicamenti indicati da u duttore.
Ci sò parechje di queste tecniche, ma tutte ponu causà altre complicazioni cum'è eiaculazione retrograda, difficoltà aumentata à urinare, sanguinamentu in l'urina, infezioni urinarie ricorrenti o ancu disfunzione erettile. Cusì, tutte l'opzioni devenu esse discute bè cù l'urologu.
Alcune di e tecniche più aduprate sò l'incisione transuretrale di a prostata, a termoterapia transuretrale à microonde, a terapia laser o l'elevazione prostatica, per esempiu.
3. Chirurgia
A chirurgia hè di solitu fatta per caccià a prostata è risolve in permanenza tutti i sintomi, essendu avvisata quandu nisuna di l'altre forme di trattamentu ùn hà mostratu risultati o quandu a prostata pesa più di 75 grammi. Questa cirurgia pò esse fatta per laparoscopia o in modu classicu, attraversu un tagliu in u ventre.
Vede cumu sta chirurgia hè fatta è cumu hè a recuperazione.