Principali sintomi di ipertensione pulmonare, cause è cume si tratta
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Diagnosticu di ipertensione pulmonaria
- Ciò chì provoca ipertensione pulmonare
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Ipertensione pulmonare di u neonatu
L'ipertensione pulmonare hè una situazione caratterizata da una pressione aumentata in e arterie pulmonari, chì porta à l'apparizione di sintomi respiratori cum'è mancanza di respiru durante u sforzu, principalmente, in più di difficoltà di respirazione, debolezza è vertigini, per esempiu.
In a maiò parte di i casi, a causa di l'ipertensione pulmonare ùn hè micca cunnisciuta, tuttavia pò esse ligata à malatie pulmonari, cardiache, infiammatorie o esse dovuta à a resistenza aumentata di i vasi in i pulmoni. In tutti i casi, hè impurtante chì l'ipertensione pulmonare sia identificata è trattata da u pulmonologu o da u medicu generale cù l'usu di medicinali chì funzionanu rilassendu i vasi sanguini.
Principali sintomi
I segni è i sintomi di l'ipertensione pulmonare di solitu apparisce solu in e fasi più avanzate di a malattia, u sintomu principale hè a mancanza di respiru durante u sforzu. Altri sintomi chì ponu esse indicativi di ipertensione pulmonare sò:
- Svenimentu durante i sforzi;
- Stanchezza;
- Sturdimentu;
- Dolore di pettu;
- Difficultà à respirà;
- Debbulezza, postu chì ci hè poca quantità d'ossigenu chì ghjunghje à i tessuti.
A mancanza di fiatu si verifica, inizialmente, durante i sforzi, ma cume a malattia s'aggrava è diventa più seria, pò accade ancu à u riposu. Inoltre, cum'è l'ipertensione pulmonare hè strettamente ligata à i cambiamenti cardiaci, i sintomi relativi à u core ponu ancu apparì, cume u gonfiore in e gambe è e palpitazioni.
Sicondu i sintomi prisentati da a persona, l'ipertensione pulmonaria pò esse classificata in classi:
- Classe I: Presenza di ipertensione pulmonaria in l'esami, ma ùn provoca sintomi;
- Classe II: Mancanza di fiatu durante l'attività fisica, limitendu i sforzi fisichi;
- Classe III: Limitazione impurtante di l'attività fisica, mancanza di fiatu chì si riprende cù u riposu;
- Classe IV: Mancanza di fiatu è stanchezza ancu à u riposu, cun difficultà per ogni sforzu fisicu.
Diagnosticu di ipertensione pulmonaria
U diagnosticu di ipertensione pulmonare in i primi stadi di a malattia hè difficiule, postu chì i cambiamenti osservati ponu ancu suggerisce altre malatie. Dunque, u diagnosticu di ipertensione pulmonare deve esse fattu valutendu a storia clinica, l'esame fisica è realizendu vari testi, cume a radiografia di u torace, l'elettrocardiogramma, a prova di a funzione pulmonare è a tomografia.
Per cunfirmà i risultati, u duttore pò ancu dumandà un cateterizazione, chì misurerà accuratamente a pressione in l'arteria pulmonaria.
Ciò chì provoca ipertensione pulmonare
Chiunque pò sviluppà ipertensione pulmonare, ma hè più cumunu in donne di più di 30 anni. Ancu s'ellu ùn sò micca capiti bè, i cambiamenti in a circulazione pulmonare sò in relazione cù una aumentata infiammazione, fibrosi è restringimentu di i vini sanguini. Cusì, e cause principali sò:
- Primariu: accadenu per alterazioni di a furmazione di i vasi pulmonari, per cause scunnisciute, essendu, in questu casu, chjamate idiopatiche, è, ancu, per cause ereditarie, è malatie, cum'è malatie tiroidei, sclerodermia, lupus, infezione da HIV è malatie di u sangue, per esempiu.
- Secondariu: causatu da cambiamenti in u core, cum'è insuffisenza cardiaca, è malatie pulmonari, cum'è enfisema, apnea di u sonnu, trombosi pulmonare o sarcoidosi, per esempiu.
Tutte queste cause causanu difficoltà in a circolazione di u sangue in u pulmone, chì pò ancu tende u core è peghju a malattia, aumentendu u risicu di complicazioni.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'ipertensione pulmonare hà per scopu di curà a causa è di alleviare i sintomi, è hè dunque raccomandatu da u medicu di aduprà medicamenti per migliurà a circolazione è riduce a pressione pulmonare, cume anticoagulanti, vasodilatatori, antiipertensivi, diuretici è maschera di ossigenu. Tuttavia, in casi assai gravi, u trapianto di cori o di pulmone pò esse a sola soluzione.
Esercizii di respirazione, guidati da un fisioterapeuta, ponu ancu aiutà à a ripresa è à a migliurazione di i sintomi.
Ipertensione pulmonare di u neonatu
Sta cundizione si pone quandu ci hè un cambiamentu di circulazione di sangue in i pulmoni è in u core di u criaturu, chì face difficultà à ossigene u corpu, è sintomi cume difficultà à respirà, labbra è dita turchine è gonfiore in a tazza. L'ipertensione pulmonare di u zitellu accade di solitu per asfissia in l'utru o durante u partu, pneumonia, ipotermia, ipoglicemia, o per l'usu eccessivu di farmaci da parte di a mamma, cum'è indometacina o aspirina, per esempiu.
U trattamentu hè fattu cù l'usu di a terapia di l'ossigenu, cù una maschera o in una incubatrice, mantenendu u zitellu caldu è senza dulore, in più di medicazione o procedure per curregge i difetti in u core. In a fase iniziale è più severa, pò ancu esse necessariu chì a respirazione sia fatta cù l'aiutu di dispositivi, chì ponu esse rimossi dopu chì i segni è i sintomi sò migliorati.