Ipocalcemia: Sintomi, Cause è Trattamentu
Cuntenutu
L'Ipocalcemia hè una diminuzione di i livelli di calciu in sangue chì, in a maiò parte di i casi, ùn causa alcun sintomi è hè generalmente identificata in u risultatu di l'analisi di sangue. Tuttavia, quandu a quantità di calciu hè assai bassa, ponu accade sintomi severi cum'è spasmi musculari, cunfusione mentale è crisi.
L'Ipocalcemia di solitu si pone quandu u corpu hè incapace di mantene livelli normali di circulazione di calciu libaru, cum'è in l'ipoparatiroidismu o a mancanza di vitamina D, per esempiu, è u trattamentu si face secondu a causa, tenendu contu di a gravità di a cundizione. È sì o ùn ci sò sintomi, chì necessitanu supplementazione di calciu.
U calciu hè un minerale essenziale per a salute di l'osse è u metabolismu di u corpu, è i so livelli in u sangue sò essenzialmente regulati da a glàndula paratiroidea è da a vitamina D, chì equilibrenu l'assorbimentu di calciu in l'alimentu, a distribuzione in l'osse è u corpu o a so eliminazione da i reni. Scuprite più nantu à e funzioni è u benefiziu di u calciu per u corpu.
Chì sò e cause
E cause principali di l'ipocalcemia includenu:
- Ipoparatiroidismu, soprattuttu quandu ci hè una ferita o rimozione di e ghiandole paratiroidee, chì pò accade per via di chirurgia di u collu, cume durante a rimozione di a tiroide, o irradiazione durante u trattamentu di u cancheru, per esempiu;
- Pseudo-ipoparatiroïdismu, quandu u corpu perde sensibilità è ùn pò risponde à i livelli di PTH, chì hè l'ormone di e ghiandole paratiroidee;
- Carenze in u sviluppu di e glàndule paratiroidee, cum'è u sindrome di DiGeorge, chì tocca i zitelli;
- Carenza di vitamina D;
- Bassa assunzione di calciu o malabsorzione;
- Malatie di i reni, chì impediscenu l'attivazione di a vitamina D è ponu causà una più grande escrezione di calciu in l'urina;
- Effettu secundariu di certi medicazione, cum'è Asparaginase, Cisplatin, Rifampicin, Ketoconazole, anticonvulsivanti o bifosfonati, per esempiu;
- Cambiamenti in i livelli di altri minerali chì interferiscenu cù i livelli di calciu, cume u fosfatu in eccessu o a mancanza di magnesiu;
- Alcoolismu crònicu.
Inoltre, l'ipocalcemia pò esse una complicazione di pancreatite acuta, chì l'acidi grassi liberati da u pancreas infiammatu ponu interferisce cù a quantità di calciu.
Cumu cunfirmà
L'Ipocalcemia hè diagnosticata misurendu u calciu liberu in u sangue, chjamatu calciu ionicu, chì hè inferiore à i livelli normali, chì duverebbe esse trà 4 à 5 mg / dl è a dosa totale di calciu indica chì manca quandu sottu 8, 5 mg / dl. Tuttavia, questi valori ponu variare secondu u laboratoriu chì esegue l'esame. Verificate puru ciò chì accade quandu ci hè eccessu di calciu in u vostru sangue.
Tuttavia, u duttore pò ancu avè bisognu di fà testi nantu à i reni, ormoni è livelli di altri cumpunenti in u sangue, cum'è PTH, vitamina D, fosforu è livelli di magnesiu, per esempiu, per identificà a causa pussibile di u prublema.
Principali sintomi di Ipocalcemia
Ancu se l'ipocalcemia ùn mostra micca sintomi in i casi più lievi, quandu i livelli di calciu diventanu troppu bassi o calanu bruscamente, segni cum'è:
- Crampi è spasmi musculari;
- Tingling in bocca, mani è pedi;
- Cunvulsioni;
- Sudatu;
- Nausea è vomitu;
- Crampi addominali;
- Attaccu d'asma.
Quandu l'ipocalcemia hè cronica è appare gradualmente, cum'è in l'ipoparatiroïdismu, a pelle secca, unghie fragili, perdita di capelli è erosione di i denti ponu esse rimarcati, è nervosità, ansietà, cunfusione mentale, alterazione di a memoria è tremori. Amparate nantu à altri sintomi cumuni di stu prublema.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'ipocalcemia dipende da a causa, da a gravità di a situazione è da a presenza o assenza di sintomi. Quandu ci hè una ipocalcemia grave è sintomi, u rimpiazzamentu di u calciu, cume u gluconatu di calciu o u cloruru di calciu, hè necessariu per via di a vena, finu chì i sintomi sianu allevati.
In casi d'ipocalcemia lieve, supplementi di calciu è aumentu di l'ingestione di alimenti cù calciu ponu esse indicati. Vede una lista di l'alimenti ricchi in calciu.
Hè ancu necessariu investigà a causa è risolve la, chì pò cumprende a sostituzione di magnesiu, a vitamina D, è ancu u trattamentu di i disordini renali o paratiroidi, se sò a ragione di l'ipocalcemia.