Ipocloritu di sodiu: cosa hè, à chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cume aduprà l'ipocloritu di sodiu
- 1. Purificate l'acqua
- 2. Disinfettate e superfici
- Precauzioni à u trattu di l'ipocloritu di sodiu
- Chì succede se utilizate l'ipocloritu di sodiu in modu sbagliatu
L'ipocloritu di sodiu hè una sustanza ampiamente usata cum'è disinfettante per e superfici, ma pò ancu esse aduprata per purificà l'acqua per l'usu è cunsumu umanu. L'ipocloritu di sodiu hè cunnisciutu famosu cum'è candeghju, candeghju o candida, chì si vende in una soluzione di 2,5% d'ipocloritu di sodiu.
L'ipocloritu di sodiu pò esse acquistatu in mercati, fruttivendoli, alimentarii o farmacie. E compresse per a casa sò dispunibuli nantu à u mercatu, è una compressa hè generalmente usata per purificà un litru d'acqua, ma duvete fà attenzione à l'istruzzioni per u tippu di ipocloritu di sodiu chì si vende, perchè ci hè ancu ipocloritu vendutu cum'è sale, soluzioni o in pasticchi chì sò aduprati per purificà cisterne, pozzi è per trattà piscine. In queste situazioni, a concentrazione di a sostanza hè assai più alta è pò causà prublemi di salute.
Per chì ghjè
L'ipocloritu di sodiu hè adupratu per pulisce e superfici, schjarisce i vestiti bianchi, lavà e verdure è ancu per purificà l'acqua per u cunsumu umanu, riducendu e possibilità di cuntaminazione da virus, parassiti è batteri, chì causanu malatie cum'è diarrea, epatite A, colera o rotavirus. Vede chì malatie ponu esse dopu avè bevutu acqua contaminata.
Cume aduprà l'ipocloritu di sodiu
U modu di aduprà l'ipocloritu di sodiu varieghja secondu u scopu di u so usu:
1. Purificate l'acqua
Per purificà l'acqua per u cunsumu umanu, hè cunsigliatu di mette 2 à 4 gocce di ipocloritu di sodiu cun una concentrazione da 2 à 2,5%, per ogni 1 litru d'acqua. Questa soluzione deve esse tenuta in un contenitore micca trasparente, cum'è un pote d'argilla o un termu, per esempiu.
Hè impurtante di mantene u cuntaineru cupertu è d'aspittà 30 minuti dopu avè gocciolatu e goccioline per cunsumà l'acqua. Questu tempu hè necessariu per u disinfettante per entrà in vigore, eliminendu tutti i microorganismi. L'acqua purificata cù ipocloritu di sodiu hè aduprata per beie, cucinà, lavà ligumi, frutti è ligumi, lavà i piatti è bagnassi.
Vede ancu cumu lavà currettamente frutti è ligumi.
2. Disinfettate e superfici
Per disinfettà e superfici è eliminà virus è batteri, u Centru di Cuntrollu è di Prevenzione di e Malatie (CDC) consiglia di mischjà 4 cucchiaini di ipocloritu di sodiu (equivalente à 1 cucchiaia), per ogni litru d'acqua da aduprà. St'acqua deve esse aduprata per disinfettà e superfici cume i banconi, i tavuli o u pavimentu, per esempiu.
Precauzioni à u trattu di l'ipocloritu di sodiu
Quandu si usa ipocloritu di sodiu, hè assai impurtante per evità u cuntattu direttu cù a sustanza, perchè hà una azzione corrosiva, chì pò causà brusgiature nantu à a pelle è l'ochji, quandu hè in alta concentrazione, dunque hè consigliabile aduprà guanti.
Chì succede se utilizate l'ipocloritu di sodiu in modu sbagliatu
Se l'ipocloritu di sodiu hè adupratu accidentalmente in dosi sopra à u raccomandatu, duvete lavà immediatamente a zona esposta cù acqua corrente è fighjà per i sintomi cum'è pruritu è rossu. Quandu sò ingerite dosi eccessive di sta sustanza, ponu apparisce sintomi di avvelenamentu, cume u desideriu di vomitu, tosse è difficoltà à respirà, chì richiedenu assistenza medica urgente.
Tuttavia, quandu l'ipocloritu di sodiu hè adupratu in e raccomandazioni, hè sicuru per a salute è l'acqua trattata pò ancu esse offerta à zitelli è zitelli. In casu di dubbitu, in u casu di i zitelli, si consiglia di offre acqua minerale currettamente sigillata.