HIV-1 è HIV-2: chì sò è chì differenze
Cuntenutu
- 4 differenze principali trà HIV-1 è HIV-2
- 1. Induva sò i più frequenti
- 2. Cumu sò trasmessi
- 3. Cumu evoluzione l'infezzione
- 4. Cumu si face u trattamentu
HIV-1 è HIV-2 sò dui sottotipi diffirenti di u virus HIV, cunnisciutu ancu cum'è virus di l'immunodeficienza umana, chì sò rispunsevuli di causà u SIDA, chì hè una malatia grave chì affetta u sistema immunitariu è diminuisce a risposta di u corpu.
Questi virus, ancu se causanu a stessa malattia è sò trasmessi di listessa manera, presentanu alcune differenze impurtanti, soprattuttu in u so ritmu di trasmissione è in u modu in cui a malattia evolve.
4 differenze principali trà HIV-1 è HIV-2
HIV-1 è HIV-2 anu parechje similarità in termini di replica, modalità di trasmissione e manifestazioni cliniche di AIDS, ma anu alcune differenze:
1. Induva sò i più frequenti
HIV-1 hè assai cumunu in ogni parte di u mondu, mentre HIV-2 hè più cumunu in Africa Occidentale.
2. Cumu sò trasmessi
U modu di trasmissione di u virus hè listessu per HIV-1 è HIV-2 è si face per cuntattu sessuale senza prutezzione, spartera di siringhe trà persone infette, trasmissione durante a gravidanza o cuntattu cù sangue infettu.
Ancu se sò trasmessi di listessa manera, HIV-2 produce menu particule virali di HIV-1 è, dunque, u risicu di trasmissione hè più bassu in e persone infette da HIV-2.
3. Cumu evoluzione l'infezzione
Se l'infezione da HIV progredisce in AIDS, u prucessu di sviluppu di a malattia hè assai simile per i dui tipi di virus. Tuttavia, cume HIV-2 hà una carica virale più bassa, l'evoluzione di l'infezzione tende à esse più lenta. Ciò face chì l'apparizione di sintomi in casu di SIDA causatu da HIV-2 piglii ancu più, chì pò piglià finu à 30 anni, paragunatu à HIV-1, chì pò esse circa 10 anni.
U SIDA nasce quandu a persona hà infezioni opportuniste, cum'è a tuberculosi o a pulmonite, per esempiu, chì si manifestanu per via di a debbulezza di u sistema immune generatu da u virus. Vede più nantu à a malatia è i sintomi chì ponu accade.
4. Cumu si face u trattamentu
U trattamentu per l'infezione da HIV hè fattu cù farmaci antiretrovirali, chì, ancu se ùn eliminanu micca u virus da u corpu, aiutanu à prevene chì si multiplichi, rallentanu a progressione di l'HIV, impediscenu a trasmissione è aiutanu à prutege u sistema immunitariu.
Tuttavia, à causa di e differenze genetiche trà i virus, e cumbinazioni di droghe per u trattamentu di HIV-1 è HIV-2 ponu esse diverse, postu chì HIV-2 hè resistente à duie classi di antiretrovirali: analogi di transcriptasi inversa è inibitori di fusione / entrata . Amparate più nantu à u trattamentu HIV.