Cume Cambia l'HIV à l'età? 5 Cose da sapè
Cuntenutu
- Pudete esse in più risicu per e malatie legate à l'età
- Pudete esse in più risicu di malatie cognitive
- Pudete bisognu di più medicazione
- Pudete sperimentà più prublemi emotivi
- U VIH pò rende a ménopause più sfida
- Chì pudete fà
- U takeaway
Oghje ghjornu, e persone cun HIV ponu campà una vita longa è sana. Questu pò esse attribuitu à miglioramenti maiò in i trattamenti è a sensibilizazione à HIV.
Oghje, guasi a metà di e persone chì campanu cun HIV in i Stati Uniti anu 50 anni o più.
Ma à l'età, campà cun HIV pò presentà sfide supplementari. Hè impurtante di piglià precauzioni in più per mantene a salute fisica è mentale, ancu sì i medicazione per l'HIV stanu travagliendu.
Eccu cinque cose da sapè nantu à l'HIV à l'età.
Pudete esse in più risicu per e malatie legate à l'età
E persone chì campanu cun HIV ponu ancu trattà e condizioni croniche è i cambiamenti fisichi chì vene cù l'invecchiamentu. E ricerche mostranu chì e persone cun HIV anu ancu un risicu più elevatu per e malatie croniche chì ùn sò micca HIV cunfrontu cù quelli senza HIV.
Malgradu enormi miglioramenti in u trattamentu, campà cun HIV cù u tempu pò causà stress nantu à u corpu. Una volta chì l'HIV entra in u corpu, attacca direttamente u sistema immunitariu.
U sistema immunitariu hè tandu sempre attivu mentre prova à luttà contr'à u virus. Anni di questu pò pruduce infiammazione cronica, di bassu livellu in tuttu u corpu.
A inflammazione à longu andà hè assuciata à parechje cundizioni relative à l'età, cumprese:
- malatie cardiache, cumpresu attaccu di core è colpu
- malatie di fegatu
- certi cancri, cumpresu u linfoma di Hodgkin è u cancheru di u pulmone
- diabetes di tip 2
- fallimentu renale
- ostiupurusi
- malatie neurologiche
Pudete esse in più risicu di malatie cognitive
HIV è i so trattamenti ponu ancu influenzà a funzione di u cervellu cù u tempu. mostranu chì e persone anziane cun HIV anu un risicu aumentatu per sviluppà indebolimenti cognitivi, cumprese deficit in:
- attinzioni
- funzione esecutiva
- memoria
- percepzione sensoriale
- trasfurmazioni di l'infurmazioni
- lingua
- cumpetenze motrici
I ricercatori stimanu chì trà e persone cun HIV sperimenteranu una forma di declinu neurocognitivu. A calata pò esse da leve à severa.
Pudete bisognu di più medicazione
E persone anziane cun HIV ponu piglià parechje medicazione. Queste ponu esse per trattà e condizioni di HIV è comorbidi, cume a diabete, a pressione alta, l'osteoporosi è e malatie cardiache.
Questu mette in rischiu a polifarmacia e persone anziane cun HIV. Questu hè u terminu medicu per l'usu di più di cinque tippi diversi di droghe à a volta. E persone chì piglianu parechji medicamenti ponu avè un risicu più altu per:
- casca
- interazzione trà droghe
- effetti latu
- ospedalizazioni
- tossicità di a droga
Hè impurtante chì pigliate i vostri medicazione cum'è prescritti è in u calendariu. Informate sempre u vostru duttore di tutti i medicazione chì pigliate.
Pudete sperimentà più prublemi emotivi
U stigma di u VIH pò purtà à prublemi emotivi, cumpresa a depressione. E persone anziane cun HIV ponu avè un sensu di perdita di cumunità è di supportu suciale. Sperimentà prublemi cù cognizione pò ancu purtà à depressione è angoscia emotiva.
Quandu invechjate, hè di primura chì truvate manere di mantene a vostra salute emotiva. Rimani cunnessu cù i so cari, impegnati in un hobby soddisfacente, o cunsiderate di unisce à un gruppu di supportu.
U VIH pò rende a ménopause più sfida
E donne di solitu passanu per a ménopause trà l'età di 45 è 55 anni, cù una età media di 51. A più ricerca hè necessaria, ma e donne chì campanu cù HIV ponu prima.
Alcune evidenze suggerenu ancu chì i sintomi di a menopausa ponu esse più severi per e donne chì campanu cun HIV, ma a ricerca hè limitata. Questa pò esse ligata à a risposta di u sistema immune à HIV o à a produzzione di ormoni chì affettanu a menopausa.
I sintomi cumuni di a menopausa includenu:
- vampate di calore, sudori di notte, è lavore
- insonnia
- siccità vaginale
- ingrossu di pesu
- diprissioni
- prublemi di memoria
- riduzzione sessuale ridutta
- diluizione o perdita di capelli
A ménopause pò ancu l'apparizione di parechje malatie relative à l'età. Questu include:
- malatie cardiache
- pressione sanguigna alta
- diabete
- ridutta densità minerale ossea
Chì pudete fà
E persone cun HIV chì anu 50 anni o più anu bisognu di cuntrolli regulare cù u so duttore di primura. Queste cuntrolli regulari devenu include un monitoru di i vostri:
- livelli di colesterolu
- zuccaru in sangue
- pressione sanguigna
- conta di cellule di sangue
- salute di l'osse
In più di questu, hè impurtante favurisce l'abitudini sani di u core, cum'è:
- fà eserciziu regulare
- smettere di fumà
- manghjà una dieta sana ricca di frutti, ligumi, proteine magre è cereali integrali
- riducendu u stress
- riducendu u consumu di alcolu
- gestendu u vostru pesu
- rispettendu u vostru pianu di trattamentu
U vostru duttore pò prescrive medicazione per prevene a perdita ossea o raccomandà supplementi di vitamina D è calciu. Puderanu ancu prescrive medicazione per trattà a pressione sanguigna alta, u diabete, o malatie cardiache.
U vostru duttore pò cunsigliarvi di visità un prufessiunale di salute mentale. I psichiatri, i psiculoghi è i terapeuti sò tutti prufessiunali chì ponu aiutà à travaglià cù e vostre emozioni è offre un supportu.
U takeaway
A prospettiva per e persone chì campanu cun HIV hè migliorata considerevolmente in l'ultimi 20 anni. Ma i tassi aumentati di comorbidità è di cambiamenti cognitivi ponu pone sfide à l'età.
Mentre chì e sfide sanitarie aghjunte di l'invecchiamentu cun HIV ponu sembrà scoraggianti, ùn vi scuragite micca. Ci hè parechje manere chì pudete aiutà à minimizà u vostru risicu.
Vede u vostru duttore per cuntrolli regulari per e cundizioni di salute cumuni in relazione à l'anzianu, è aderiscenu à i vostri medicazione per l'HIV.