Ciò chì duvete sapè di HIV in i zitelli
Cuntenutu
- Chì causa l'HIV in i zitelli?
- Trasmissione verticale
- Trasmissione orizontale
- Sintomi di HIV in i zitelli è l'adulescenti
- Cumu hè diagnosticatu?
- Cumu hè trattatu?
- Vaccinazioni è HIV
- Purtà si
U trattamentu per l'HIV hà fattu una longa strada in l'ultimi anni. Oghje, parechji zitelli chì campanu cun HIV prosperanu finu à l'adultu.
HIV hè un virus chì attacca u sistema immune. Ciò rende i zitelli cun HIV più vulnerabili à l'infezioni è e malatie. U trattamentu currettu pò aiutà à prevene e malatie è impedisce à l'HIV di passà à u SIDA.
Leghjite puru mentre discutemu e cause di HIV in i zitelli è e sfide uniche di trattà i zitelli è l'adulescenti chì campanu cun HIV.
Chì causa l'HIV in i zitelli?
Trasmissione verticale
Un zitellu pò esse natu cun HIV o cuntrattu subitu dopu a nascita. U HIV cuntrattu in uteru hè chjamatu trasmissione perinatale o trasmissione verticale.
A trasmissione di HIV à i zitelli pò accade:
- durante a gestazione (passendu da mamma à criaturu attraversu u placenta)
- durante a consegna (per mezu di u trasferimentu di sangue o altri fluidi)
- mentre allatta
Benintesa, micca tutti quelli chì anu HIV u passanu à u so zitellu, soprattuttu quandu seguitanu a terapia antiretrovirale.
In u mondu, a percentuale di trasmissione di HIV durante a gravidanza cade sottu à u 5 per centu cù l'intervenzione, secondu u. Senza intervenzione, a percentuale di trasmissione di HIV durante a gravidanza hè di circa 15 à 45 per centu.
In i Stati Uniti, a trasmissione verticale hè a manera più cumuna chì i zitelli di menu di 13 anni cuntrattanu u VIH.
Trasmissione orizontale
A trasmissione secundaria, o trasmissione horizontale, hè quandu l'HIV hè trasferitu da u cuntattu cù u sperma infettatu, u fluidu vaginale o u sangue.
A trasmissione sessuale hè u modu più cumunu per l'adulescenza per cuntrae l'HIV. A trasmissione pò accade durante u sessu vaginale, orale o anale senza prutezzione.
L'adulescenti ùn ponu micca sempre aduprà un metudu di barriera di cuntrollu di nascita, o aduprà currettamente. Puderanu micca sapè ch'elli anu HIV è u trasmettenu à l'altri.
Ùn aduprà micca un metudu di barriera cum'è un preservativu, o aduprendu in modu incorrettu unu, pò aumentà u risicu di cuntene una infezione di trasmissione sessuale (STI), chì aumenta ancu u risicu di cuntrae o di trasmette l'HIV.
I zitelli è l'adulescenti chì spartenu aghi, siringhe, è articuli simili sò ancu in periculu per cuntrae l'HIV.
U VIH pò esse trasmessu per mezu di sangue infettatu ancu in i paràmetri sanitarii. Questu hè più probabile chì accada in alcune regioni di u mondu più cà altri. Sicondu i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie, hè in i Stati Uniti.
L'HIV ùn si diffonde micca:
- muzziconi d'insetti
- saliva
- sudore
- lacrime
- abbracci
Ùn pudete micca uttene da spartera:
- asciugamani o letti
- beie bicchieri o manghjendu stuvigli
- sedi di toilette o piscine
Sintomi di HIV in i zitelli è l'adulescenti
Un criaturu ùn pò avè alcun sintimu evidenti prima. Quandu u sistema immunitariu si debilita, pudete cumincià à nutà:
- mancanza d'energia
- crescita è sviluppu ritardati
- frebba persistente, sudatu
- diarrea frequente
- nodi linfatichi ingrandati
- infezioni ripetute o prolongate chì ùn rispundenu micca bè à u trattamentu
- perdita di pesu
- fallimentu di prosperà
I sintomi varienu da u zitellu à u zitellu è cù l'età. I zitelli è l'adulescenti ponu avè:
- eruzione cutanea
- tordulu orale
- frequenti infezioni vaginali di levitu
- fegatu ingrossu o milza
- infezioni pulmonari
- prublemi di reni
- prublemi di memoria è di cuncentrazione
- tumuri benigni o maligni
I zitelli cun HIV non trattatu sò più vulnerabili à e condizioni in via di sviluppu cum'è:
- varicella
- zoster
- erpetu
- epatite
- malatia inflamatoria pelvica
- puntura
- méningite
Cumu hè diagnosticatu?
L'HIV hè diagnosticatu per analisi di sangue, ma pò piglià più di un test.
U diagnosticu pò esse cunfirmatu se u sangue cuntene anticorpi HIV. Ma à l'iniziu di u corsu di l'infezzione, i livelli di anticorpi ùn ponu micca esse abbastanza alti per a rilevazione.
Se u test hè negativu ma u virus hè suspettatu, u test pò esse ripetutu in 3 mesi è dinò in 6 mesi.
Quandu un adulescente face u test di u pusitivu per l'HIV, tutti i partinarii sessuali è e persone chì anu pussutu avè sparte aghi o siringhe devenu esse avvisati per pudè ancu esse testati è inizià u trattamentu, se necessariu.
In 2018, i novi casi CDC di HIV in i Stati Uniti per età cum'è:
Età | Numaru di casi |
0–13 | 99 |
13–14 | 25 |
15–19 | 1,711 |
Cumu hè trattatu?
U VIH ùn pò avè una curazione attuale, ma pò esse trattatu è gestitu in modu efficace. Oghje, parechji zitelli è adulti cun HIV campanu una vita longa è sana.
U trattamentu principale per i zitelli hè listessu chì l'adulti: a terapia antiretrovirale. A terapia antiretrovirale è i farmaci aiutanu à prevene a progressione è a trasmissione di l'HIV.
U trattamentu per i zitelli richiede alcune considerazioni speciali. L'età, a crescita è u stadiu di sviluppu tuttu importa è deve esse rivalutatu mentre u zitellu progredisce attraversu a pubertà è in l'età adulta.
Altri fattori da tene in contu includenu:
- gravità di l'infezzione da HIV
- u risicu di progressione
- malatie precedenti è attuali cunnesse à HIV
- tossicità à breve è à longu andà
- effetti latu
- interazzione di droga
Una rivista sistematica di u 2014 hà trovu chì u principiu di a terapia antiretrovirale subitu dopu à a nascita aumenta a durata di a vita di un criaturu, diminuisce e malatie gravi, è diminuisce e probabilità chì l'HIV progressi versu u SIDA.
A terapia antiretrovirale implica una cumminazione di almenu trè diversi farmaci antiretrovirali.
Quandu sceglite quali droghe aduprà, i fornitori di assistenza sanitaria consideranu a possibilità di resistenza à i farmaci, chì influenzerà opzioni di trattamentu futuri. I medicazione ponu avè da esse adattati di tantu in tantu.
Un ingrediente chjave per a terapia antiretrovirale di successu hè l'aderenza à u regime di trattamentu. Sicondu l'OMS, ci vole aderenza di più cà per una suppressione sustinuta di u virus.
L'aderenza significa piglià i medicamenti esattamente cum'è prescritti. Què pò esse difficiule per i zitelli, soprattuttu s'elli anu difficultà à ingoiare pillule o volenu evità effetti collaterali spiacevuli. Per rimedialu, alcuni medicinali sò dispunibili in liquidi o sciroppi per fà più faciule per i zitelli à piglià.
I genitori è i caregivers anu ancu bisognu di travaglià strettamente cù i fornitori di assistenza sanitaria. In certi casi, u cunsigliu famigliali pò esse benefiziu per tutti quelli chì participanu.
L'adulescenti chì campanu cun HIV ponu ancu bisognu:
- gruppi di supportu è cunsigliu per a salute mentale
- cunsiglii di salute riproduttiva, cumpresi contraccezioni, abitudini sessuali sane è gravidanza
- prova per e STI
- screening di l'usu di e sostanze
- sustegnu per una transizione fluida in sanità per adulti
A ricerca in HIV pediatricu hè in corsu. E linee guida di trattamentu ponu esse spessu aggiornate.
Assicuratevi di mantene infurmatu à u pruprietariu sanitariu di u to figliolu di sintomi novi o mudificanti, è ancu di effetti secundarii di medicazione. Ùn esitate mai à dumandà dumande nantu à a salute è u trattamentu di u to figliolu.
Vaccinazioni è HIV
Ancu se i prucessi clinichi sò in corsu, ùn ci sò attualmente vaccini appruvati per prevene o trattà u HIV.
Ma perchè HIV pò rende più difficiule per u vostru corpu a luttà contr'à e infezioni, i zitelli è l'adulescenti cun HIV devenu esse vaccinati contr'à altre malatie.
I vaccini vivi ponu scatenà una risposta immune, allora quandu sò dispunibili, e persone cun HIV devenu riceve vaccini inattivati.
U vostru duttore sanitariu pò cunsigliallu nantu à u tempu è altre specificità di i vaccini. Queste ponu include:
- varicella (varicella, zoster)
- epatite B
- papillomavirus umanu (HPV)
- grippa
- morbillo, parotite e rosolia (MMR)
- méningite méningococcale
- puntura
- polio
- tetanus, difteria è pertussis (Tdap)
- epatite A
Quandu viaghjate fora di u paese, altri vaccini, cum'è quelli chì prutegenu da u colerà o di a frebba gialla, ponu esse cunsigliatu. Parlate bè cù u duttore di u to figliolu prima di viaghjà internaziunale.
Purtà si
Crescendu cun HIV pò presentà parechje sfide per i zitelli è i genitori, ma aderisce à a terapia antiretrovirale - è avè un forte sistema di supportu - pò aiutà i zitelli è l'adulescenti à campà una vita sana, cumpleta.
Ci sò parechji servizii di supportu dispunibili per i zitelli, e so famiglie, è i caregivers. Per saperne di più infurmazioni, dumandate à i fornitori di assistenza sanitaria di u to figliolu di riferitevi à gruppi in a vostra zona, o pudete chjamà a Linea diretta di HIV / AIDS di u vostru statu.