Cumu Funziona u vostru core
Cuntenutu
U to core
U core umanu hè unu di l'organi chì travaglianu u più duru in u corpu.
In media, batte circa 75 volte à minutu. Quandu u core batte, furnisce pressione per chì u sangue possa flussu per furnisce l'ossigenu è nutrienti impurtanti à u tessulu in tuttu u vostru corpu attraversu una vasta rete di arterie, è hà rientratu u flussu di sangue per una rete di vene.
In fattu, u core pompa constantemente una media di 2000 galloni di sangue attraversu u corpu ogni ghjornu.
U vostru core hè situatu sottu u vostru sternu è a cassa toracica, è trà i vostri dui pulmoni.
E camere di u core
E quattru camere di u core funzionanu cum'è una pompa à doppia faccia, cù una camera inferiore superiore è cuntinua da ogni latu di u core.
E quattru camere di u core sò:
- Atriu ghjustu. Questa camera riceve sangue venoso depletu di ossigenu chì hà digià circulatu in u corpu, senza i pulmoni, è u pompa in u ventriculu dirittu.
- Ventricu drittu. U ventriculu drittu pompa u sangue da l'atriulu dirittu à l'arteria pulmonaria. L'arteria pulmonaria manda u sangue disossigenatu in i pulmoni, induve piglia ossigenu in cambiu di diossidu di carbonu.
- Atriu sinistro. Sta camera riceve sangue ossigenatu da e vene pulmonari di i pulmoni è u pompa versu u ventriculu sinistro.
- Ventriculu sinistro. Cù a massa musculare più spessa di tutte e camere, u ventriculu sinistro hè a parte più dura di pompamentu di u core, cume pompa u sangue chì scorre versu u core è u restu di u corpu fora di i pulmoni.
I dui atri di u core sò tramindui situati in cima di u core. Sò incaricati di riceve u sangue da e vostre vene.
I dui ventriculi di u core sò situati in u fondu di u core.Sò responsabili di pompà u sangue in e vostre arterie.
I vostri atri è ventriculi si cuntrattenu per fà batte u vostru core è per pompà u sangue per ogni camera. E vostre camere di u core si riempenu di sangue prima di ogni battutu, è a cuntrazione spinge u sangue in a camera successiva. E cuntrazioni sò scatenate da impulsi elettrichi chì partenu da u nodu sinusale, chjamatu dinò nodu sinoatriale (node SA), situatu in u tessutu di u vostru atriu ghjustu.
L'impulsi viaghjanu dopu attraversu u vostru core à u node atrioventriculare, chjamatu ancu u nodu AV, situatu vicinu à u centru di u core trà l'atri è i ventriculi. Questi impulsi elettrichi mantenenu u vostru sangue chì scorre in un ritmu adeguatu.
E valvule di u core
U core hà quattru valvule, una ognuna à l'estremità downstream di ogni camera, in modo chì, in condizioni normali, u sangue ùn possa micca scorrere in ritornu, è e camere ponu riempie di sangue è pompà u sangue in avanti currettamente. Queste valvole ponu esse riparate o rimpiazzate à volte se si danneghjanu.
E valvule di u core sò:
- Valvula Tricuspid (AV destra). Questa valvula si apre per permettà à u sangue di scorri da l'atriu ghjustu à u ventriculu ghjustu.
- Valvula pulmonaria. Questa valvula si apre per permette à u sangue di circulà da u ventriculu sinistro in l'arteria pulmonaria versu i pulmoni, affinchì u core è u restu di u corpu possinu riceve più ossigenu.
- Valvula Mitral (AV sinistra). Questa valvula si apre per lascià circulà u sangue da l'atrium di sinistra à u ventriculu sinistro.
- Valvula aortica. Questa valvula si apre per lascià u sangue lascià u ventriculu sinistro in modu chì u sangue possi scorre versu u core è u restu di u corpu, salvendu i pulmoni.
U flussu di sangue attraversu u core
Quandu si funziona currettamente, u sangue disossigenatu chì ritorna da l'organi, fora di i pulmoni, entra in u core per duie vene principali cunnisciute cum'è vena cavae, è u core ritorna u so sangue venoso à sè stessu attraversu u sinus coronariu.
Da queste strutture venose, u sangue entra in l'atriu ghjustu è passa per a valvula tricuspidale in u ventriculu dirittu. U sangue scorri allora attraversu a valvula pulmonaria in u troncu di l'arteria pulmonaria, è dopu viaghja attraversu l'arterie pulmonare destra è sinistra in i pulmoni, induve u sangue riceve ossigenu durante u scambiu d'aria.
À u ritornu da i pulmoni, u sangue ossigenatu viaghja per e vene pulmonari destra è sinistra in l'atrium di sinistra di u core. U sangue scorre tandu per a valvula mitrale in u ventriculu sinistro, a camera di forza di u core.
U sangue viaghja fora di u ventriculu sinistro attraversu a valvula aortica, è in l'aorta, chì si stende versu u core. Da quì, u sangue si move attraversu un labirintu di arterie per arrivà à ogni cellula in u corpu fora di i pulmoni.
A curona di u core
A struttura di a pruvista di sangue di u core hè chjamata sistema circulatoriu coronariu. A parolla "coronariu" vene da a parolla latina chì significa "di una corona". L'arterie chì alimentanu u musculu di u core circundanu u core cum'è una corona.
A malatie coronaria, chjamata ancu malatie coronarie, si sviluppa tipicamente quandu u calciu chì cuntene u colesterolu è e placche di grassu si raccolgenu è danneghjanu l'arterie chì alimentanu u musculu cardiacu. Se una parte di una di queste placche si rompe, pò bluccà di colpu unu di i navi è fà chì u musculu di u core cummencia à more (infartu di miocardiu) perchè hà fame d'ossigenu è di nutrienti. Questu pò ancu accade se un coagulu di sangue si forma in una di l'arterie di u core, chì pò accadere subitu dopu una rottura di placca.