Cumu Amparu à Amà i Ghjorni di Riposu
Cuntenutu
A mo storia di corsa hè abbastanza tipica: aghju cresciutu odiandula è evitendu u temutu ghjornu di una corsa à migliu in a classe di palestra. Ùn hè micca finu à i mo ghjorni post-università chì aghju cuminciatu à vede l'appellu.
Una volta ch'e aghju cuminciatu à correre è à correre regularmente, eru ingannatu. I mo tempi anu cuminciatu à calà, è ogni corsa era una nova opportunità per stabilisce un record personale. Eru più veloce è più fitter, è per a prima volta in a mo vita adulta, aghju cuminciatu à amà è apprezzà u mo corpu per tutte e so capacità impressiunanti. (Una sola ragione perchè hè impressionante esse un novu corridore-ancu se pensate chì succhiate.)
Ma più aghju cuminciatu à curriri, menu mi lasciaraghju riposu.
Vuliu constantemente corre più. Più chilometri, più ghjorni à a settimana, sempre più.
Aghju lettu assai blog in esecuzione - è eventualmente hà iniziatu u mo propiu. E tutte quelle ragazze parianu funzionà ogni ghjornu. Allora puderebbe-e devu fà ancu què, nò?
Ma più curria, menu mi sentia tremendu. Eventualmente, i mo ghjinochje cuminciaru à fà male, è tuttu si sentia sempre strettu. M'arricordu chì una volta m'aghju piegatu per coglie qualcosa da u pianu, è e mo ghjinochje mi ferianu cusì male chì ùn pudia stà in risaltu. Invece di diventà più veloce, aghju subitu cuminciatu à rallentà. WTF? Ma ùn aghju micca cunsideratu cum'è feritu tecnicu, allora aghju continuatu à alimentà.
Quandu aghju decisu di furmà per a mo prima maratona, aghju cuminciatu à travaglià cù un coach, chì a moglia (ancu un corridore, naturalmente) hà pigliatu à u fattu chì aghju ingannatu u mo pianu di furmazione per ùn piglià ghjorni di riposu cum'è urdinatu. Quandu u mo entrenatore hà dettu di piglià u ghjornu liberu da a corsa, aghju pigliatu una classe di spin in a palestra, o impegnà in qualchì kickboxing.
"Odiu i ghjorni di riposu", mi ricordu chì l'avia dettu.
"Se ùn ti piace micca i ghjorni di riposu, hè perchè ùn travagliate micca abbastanza l'altru ghjornu", hà rispostu.
Aiò! Ma avia ragiò? U so cummentariu m'hà obligatu à fà un passu in daretu è fighjà ciò chì facia è perchè. Perchè aghju sentitu a necessità di curriri o di impegnà in qualchì tipu di attività cardio ogni ghjornu? Era perchè tutti l'altri facianu? Era perchè avia paura di perde a forma fisica se mi pigliessi un ghjornu di riposu? Aviu avutu paura OMG guadagna pisu s'ellu mi lascio rinfriscà per 24 ore?
Pensu chì era una cumminazione di ciò chì sopra, accumpagnatu da u fattu chì era veramente entusiasmu di esse in esecuzione o di travaglià. (Verificate a vostra guida ultima per piglià un ghjornu di riposu in a manera bona.)
Ma chì succede se aghju spintu duru uni pochi di ghjorni à a settimana, è mi lasciu rimbalzà torna l'altri ghjorni? U mo coach è a so moglia avianu ovviamente ragiò. (Benintesa eranu.) Ci hè vulsutu un pocu di tempu, ma aghju finalmente trovu un felice equilibriu trà u travagliu è u riposu. (Micca ogni corsa serà un PR. Eccu altri cinque scopi da cunsiderà.)
Si scopre, adore i ghjorni di riposu avà.
Per mè, un ghjornu di riposu ùn hè micca "un ghjornu di riposu da a corsa" induve pigliu in secretu una classa di spin è una classa calda di 90 minuti Vinyasa. Un ghjornu di riposu hè un ghjornu pigro. Una ghjurnata nantu à u muru. Un ghjornu di passeggiata lenta cù u cucciolu. Hè un ghjornu per lascià u mo corpu ripiglià, ricustruisce, è tornà più forte.
È induvinate chì?
Avà chì mi pigliu unu o dui ghjorni di riposu ogni settimana, i mo passi sò calati di novu. U mo corpu ùn face micca male cum'è prima, è aghju aspettu per e mo corse di più perchè ùn li facciu micca ogni ghjornu.
Tutti - è ogni corpu - sò diversi. Tutti ricuperemu in modu diversu è avemu bisognu di quantità diverse di riposu.
Ma i ghjorni di riposu ùn m'anu micca fattu perde a forma fisica. Ùn aghju micca guadagnatu pesu da piglià un ghjornu di riposu à a settimana. À u primu, aghju passatu i mo ghjorni di riposu sculacciati, perciò ùn mi cunnuceraghju micca in Strava è videraghju tutti i fantastichi allenamenti OMG chì i mo amici facianu mentre eru in l'episodiu 8 di una stagione L'aranciu hè u novu neru maratona. (I media suciali ponu esse u vostru megliu amicu in esecuzione o u vostru peghju nemicu.)
Avà, sò chì aghju fattu ciò chì hè megliu per mè.
È se pudessi vultà in daretu è dì à u mo sè di quinta graduazione qualcosa, saria per andà per u chilometru è micca ammuccià sottu à i gradini. Risulta chì a corsa pò esse super divertente, sempre chì trattate u vostru corpu in ogni chilometru di strada.