Hantavirus: chì hè, sintomi è cumu trattà l'infezzione da Hantavirus
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Modu di trasmissione
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cume prevene l'hantavirus
Hantavirus hè una malattia infettiva grave trasmessa da Hantavirus, chì hè un virus chì appartene à a famiglia Bunyaviridae è chì si pò truvà in e feci, l'urina è a saliva di certi roditori, principalmente topi salvatichi.
A maiò parte di u tempu, l'infezzione accade inalendu particule di virus suspesi in l'aria, purtendu à l'apparizione di sintomi circa 2 settimane dopu u cuntattu cù u virus. I segni è sintomi principali di l'infezzione sò frebba, vomitu, mal di testa è dolore in u corpu, in più di l'implicazione di i pulmoni, u core o di i reni, chì ponu esse assai gravi.
Cusì, se si sospetta una infezione da hantavirus, hè impurtante chì a persona vada à l'uspidale per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu, ciò chì si face per mezu di misure di sustegnu, postu chì ùn esiste un trattamentu specificu. Cusì, hè ancu raccomandatu chì e strategie sianu adottate per prevene a malattia, evitendu di tene detriti chì ponu riparà i topi intornu à a casa, evità di spolverà l'ambienti chi eranu chjusi è chì ponu riparà i roditori è tene sempre l'alimentu conservatu in un modu chì ùn pò esse cuntaminatu da i topi.
Principali sintomi
I primi sintomi di l'infezzione da hantavirus ponu apparisce trà 5 à 60 ghjorni (in media 2 settimane) dopu l'infezzione, cù febbre, mal di testa, stanchezza, dolore musculare, nausea, vomitu o dolore addominale. Sta cundizione iniziale hè inespecifica è difficiule da distingue da altre infezioni cum'è l'influenza, a dengue o a leptospirosi.
Dopu l'apparizione di i primi sintomi, hè cumunu chì a funzione di certi organi sia compromessa, riprisentendu chì u virus si sparghje è a malatia hè dighjà in un stadiu più avanzatu. Cusì, hè pussibule chì ci sia:
- Sindrome Cardiopulmonare Hantavirus (SCPH), in chì cumpariscenu sintomi respiratorii, cù tosse, pruduzzione di sputichi cù mucus è sangue è mancanza di fiatu, chì pò avanzà à fallimentu respiratoriu per via di l'accumulazione di fluidi in i pulmoni, calata di a pressione sanguigna è collassu di a circulazione sanguigna;
- Febbre Emorragica cun Sindrome Renu (FHSR), induve a malattia pò purtà à una disfunzione di i reni, cù una diminuzione di a produzione di urina, chjamata oliguria, cumulazione di urea in u sangue, contusioni è petechie in u corpu, risicu di sangu è fallimentu di u funziunamentu di parechji organi.
A ricuperazione hè più prubabile quandu a persona hà un trattamentu adattatu in l'uspidale, chì pò durà da 15 à 60 ghjorni, è hè pussibule chì sequelle cum'è insuffiziu renale crònicu o ipertensione arteriale possinu restà.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di hantavirus hè fattu per mezu di testi di laboratorio per identificà anticorpi contr'à u virus o u genomu di u virus, cunfermendu l'infezzione. Inoltre, hè impurtante informà u duttore di l'abitudini di vita, sì ci hè statu o micca cuntattu cù i roditori o se site statu in un ambiente possibbilmente contaminatu.
Modu di trasmissione
A forma principale di trasmissione di hantavirus hè per via di l'inalazione di particelle di u virus chì sò eliminate in l'ambiente attraversu l'urina è e feci di i roditori infettati, è chì ponu esse suspesi in l'aria cù a polvere. Inoltre, hè ancu pussibule di cuntaminà per via di u cuntattu di u virus cù ferite nantu à a pelle o di e mucose, u cunsumu d'acqua o cibu contaminatu, a manipulazione di i roditori in u laboratoriu o per mezu di u morsu di u surci, tuttavia questu hè più raru di accade.
Cusì, e persone chì sò u più à risicu d'infezzione sò quelli chì travaglianu in pulizia di capannoni è granaghji chì ponu accoglie roditori è in e zone di rimboschimentu, e persone chì frequentanu i magazini di manciari o e persone chì campanu o camminanu in ambienti salvatichi.
In Brasile, e regioni più colpite da hantavirus sò u Sud, u Sudeste è u Midwest, in particulare in e regioni ligate à l'agricultura, ancu se ci pò esse cuntaminazione in ogni locu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per hantavirus hè di cuntrullà i sintomi di a malattia, è ùn ci hè micca una droga specifica per cuntrullà u virus. U trattamentu si face di solitu in l'uspidale è, in i casi i più gravi, ancu in unità di cure intensive (UCI).
Durante u trattamentu, hè necessariu sustene a capacità respiratoria, per via di u sviluppu di a sindrome cardiopulmonare, in più di u cuntrollu di a funzione renale è di altri dati vitali, in certi casi pò esse necessariu eseguisce emodialisi o respirazione da dispositivi.
Cume prevene l'hantavirus
Per prevene l'infezione da hantavirus hè cunsigliatu:
- Mantene l'ambienti di a casa puliti è liberi di vegetazione è di detriti chì ponu accoglie roditori;
- Evite spazzà o spolverà i lochi chì puderianu attraversà i roditori, preferendu asciugà cù un pannu umidu;
- Quandu entri in lochi chì sò stati chjosi per un bellu pezzu, pruvate à apre finestre è porte per lascià entre l'aria è a luce;
- Mantene sempre l'alimentu ben conservatu è fora di l'accessu à i roditori;
- Lavate l'utensili di cucina chì sò stati almacenati per un bellu pezzu, prima di usalli.
Inoltre, hè sempre cunsigliatu di pulisce accuratamente e mani è l'alimentu prima di manghjà, perchè ponu cuntene particule di virus. Eccu cumu si lavanu e mani currettamente fighjendu u video seguente: