Quantu Tempu Passate à Lavà e Mane Face una Differenza
Cuntenutu
- Impurtanza di u lavatu di mani
- Quandu duvete lavà e mani?
- Passi adatti per lavà e mani
- Vi lavate più longu se site culinaria?
- Vi lavate e mani in acqua calda o fredda?
- Chì tippu di sapone funziona megliu?
- Chì fate se ùn ci hè micca sapone?
- Pudete aduprà disinfettante per mani invece di sapone?
- Purtà si
Impurtanza di u lavatu di mani
U lavatu di e mani hè sempre statu una difesa impurtante contr'à i batteri è i virus chì ponu esse trasmessi per mezu di e cose chì toccu.
Avà, durante a pandemia attuale di COVID-19, hè ancu più criticu di lavà e mani regularmente.
U virus SARS-CoV-2, chì provoca a malattia coronavirus (COVID-19), pò campà nantu à diverse superfici per (secondu u materiale).
Lavà si e mani currettamente pò prutege ti da l'introduzione di u virus in e vostre vie respiratorie toccendu una superficie contaminata è dopu toccendu a vostra faccia.
I Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC) anu da lavà e mani per almenu 20 secondi. Se avete difficultà à tene traccia, pruvate à canticucà a canzona "Felice anniversariu" duie volte prima di risciacquà.
A precipitazione di u prucessu pò dà una contaminazione crociata è una malattia aumentata.
Un rapportu 2018 da u Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti (USDA) hà trovu chì finu à u 97 per centu di noi lavamu e mani in modu incorrettu.
Sapendu quandu è quantu tempu per lavà e mani face una differenza in quantu spessu voi è a vostra famiglia si ammalanu, soprattuttu mentre u novu coronavirus hè attivu.
In un studiu di u situ di travagliu, l'impiegati chì sò stati addestrati à lavà e pratiche di sanità di mani anu adupratu i ghjorni malati per via di una igiene migliorata.
Quandu duvete lavà e mani?
Per pruteggevi è l'altri durante a pandemia COVID-19, raccomanda di piglià precauzioni in più è lavà e mani in queste situazioni:
- dopu esse statu in un locu publicu
- dopu avè toccu una superficia chì pò esse stata spessu toccata da altri (maniglie di porta, tavule, manichi, carrelli di a spesa, ecc.)
- prima di tuccà a to faccia (ochji, nasu è bocca in particulare)
In generale, u CDC vi raccomanda di lavà di routine e mani in e seguenti situazioni:
- prima, durante, è dopu a cucina, soprattuttu quandu si manipula u pollu, a vaca, u porcu, l'ova, u pesciu, o frutti di mare
- dopu avè cambiatu u pannolinu di un zitellu o aiutatu cù a furmazione in toilette
- dopu aduprà u bagnu
- dopu avè curatu u vostru animale domesticu, cumpresu l'alimentazione, a caminata è a carezza
- dopu avè starnutitu, soffiatu u nasu, o tossu
- prima è dopu l'amministrazione di i primi aiuti, ancu trattendu u vostru propiu tagliu o ferita
- nanzu è dopu manghjatu
- dopu avè trattatu i rifiuti, riciclatu, è cacciatu a spazzatura
Hè ancu sàviu di lavà e mani è cambià i vostri panni dopu à a so volta in casa da esse fora in publicu, è di lavà e mani spessu durante a ghjurnata di travagliu.
Sicondu u CDC, u scrivanu di u travagliadore mediu hè cupartu di più germi cà un sediu di bagnu.
Duvete ancu assicurassi di lavà dopu avè sciacciatu e mani à una funzione suciale o di travagliu, chì u cuntattu manu à manu hè un modu cumunu di sparghje i germi.
Passi adatti per lavà e mani
Eccu cumu si lavanu e mani in modu efficace per aiutà à piantà a diffusione di virus è altri germi:
- Cuminciate girendu l'acqua è bagnendu e mani. Un saccu di ghjente ghjunghje à u sapone cum'è primu passu, ma bagnendusi e mani prima produce una schiuma migliore per a pulizia.
- Applica sapone liquidu, baru o in polvere à e vostre mani bagnate.
- Spumeghja u sapone, assicurendusi di sparghjelu finu à i vostri polsi, trà e dita, è nantu à e unghie è e dite.
- Strofate e mani cun vigore per almenu 20 secondi.
- Risciacquate bè e mani.
- Asciucate bè e vostre mani cù un asciugamanu di pannu pulitu è asciuttu.
Vi lavate più longu se site culinaria?
Duvete esse attenti à i batteri mentre preparate l'alimentu. Lavate e mani spessu, circa una volta ogni dui minuti. Questu ùn significa micca chì avete bisognu di aumentà u tempu chì pigliate per lavà e mani, però.
Se seguite i passi giusti, 20 secondi devenu esse abbastanza tempu per pulisce bè e vostre mani da patogeni potenzialmente dannosi.
L'esperti in securità alimentaria rilevanu chì, se ùn avete micca un cronometru uttellu per cuntà 20 secondi, canticchianà a canzone "Felice anniversariu" duie volte seguite per voi serà ugualmente uguale à u tempu currettu.
Vi lavate e mani in acqua calda o fredda?
Siccomu u calore uccide i batteri, puderia sembrà sicuru di suppone chì l'acqua calda o calda sia megliu per lavà e mani. Ma sicondu l'esperti, ùn ci hè nisuna differenza notevuli trà i dui.
A temperatura chì averia bisognu per scaldà l'acqua per pudè tumbà i patogeni scaldaria a vostra pelle.
In fatti, anu dimustratu chì ùn ci hè micca evidenza chjara chì lavà e mani in acqua calda hè megliu per sbarrazzassi di i germi.
Cusì, lanciate u rubinettu à qualunque temperatura vulete, tenendu à mente chì l'acqua fredda di u rubinettu risparmia energia è cunsumu d'acqua.
Chì tippu di sapone funziona megliu?
Quandu si tratta di ciò chì u sapone hè u megliu da aduprà, a risposta vi pò sorprendere. I savoni chjamati "antibatterici" ùn tombanu micca necessariamente più germi cà i saponi regulari.
In fatti, i saponi chì cuntenenu ingredienti antibatterici puderebbenu esse in riproduzione forme più forti è più resistenti di batteri.
Aduprate qualsiasi sapone liquidu, in polvere, o bar chì avete dispunibule per lavà e mani. Sè site lavatu e mani à spessu cumu si deve esse, puderebbe vulè circà un sapone idratante o marcatu cum'è "dolce" nantu à a vostra pelle per impedisce di asciugà e vostre mani.
U sapone liquidu pò esse più cunveniente se u tenite nantu à i vostri banconi è lavelli.
Chì fate se ùn ci hè micca sapone?
Se ti manca u sapone in casa o si ritrova in un bagnu publicu senza sapone, duvete sempre lavà e mani.
Seguitate a prucedura nurmale di lavatu di mani spiegata sopra è asciugate e mani bè dopu.
In un chì hà paragunatu u lavatu di mani cù è senza sapone, i ricercatori anu conclusu chì mentre u sapone hè altamente preferibile (riduce E. coli batteri à menu di 8% per e mani), lavà senza sapone hè sempre utile (riducendu E. coli batteri à 23 per centu nantu à e mani).
Pudete aduprà disinfettante per mani invece di sapone?
I disinfettanti per e mani chì cuntenenu più di 60 per centu d'alcol sò efficaci per eliminà alcune batterie dannose da a vostra pelle. Tuttavia, ùn aiutanu micca à dissolve a terra è l'olii da e vostre mani, è ùn seranu micca boni per eliminà i batteri cum'è lavassi e mani currettamente.
Sè vo site in un pizzicu à l'uffiziu di u duttore, in una stazione di trenu affollata, o attaccatu à u vostru scrivania di l'uffiziu, hè bonu d'avè un disinfettante per e mani intornu per sbarrazzassi di pussibili contaminanti.
Ma sì stai cucinendu, manighjendu i pannolini, curendu una persona cara ammalata, o aduprendu u bagnu, lavà e mani hè sicuramente preferibile.
Purtà si
Dopu a procedura adatta per lavà e mani diventerà prestu una seconda natura. Scrubbà e mani inseme per 20 à 30 secondi hè abbastanza tempu per chì u sapone travaglia a so magia è sbarrazzassi di eventuali batteri contaminanti.
Pruvate à esse specialmente attenti à lavà e mani durante a pandemia COVID-19, stagione di l'influenza, è quandu site cura di e persone chì ponu esse immunocompromessi.
Lavà e mani hè un modu faciule è efficace per piantà a diffusione di i germi - è u megliu hè, hè cumpletamente sottu u vostru cuntrollu.