Quantu Vitamina D hè Troppu? A Verità Sorprendente
Cuntenutu
- Tossicità di a vitamina D - Cumu accade?
- Supplementi 101: Vitamina D
- Livelli di Sangue di Vitamina D: Ottimali vs Eccessivu
- Quantu Vitamina D hè Troppu?
- Sintomi è Trattamentu di a Tossicità di a Vitamina D.
- Grandi dosi Pò esse Nocivi, Ancu Senza Sintomi di Tossicità
- L'assunzione di altre vitamine liposolubili cambia a tolleranza per a vitamina D?
- Piglia Messaghju in Casa
A tossicità di a vitamina D hè estremamente rara, ma si faci cù dosi estreme.
Di solitu si sviluppa cù u tempu, postu chì a vitamina D in più si pò accumulà in u corpu.
Quasi tutte e sovradosi di vitamina D risultanu da l'assunzione di quantità elevate di supplementi di vitamina D.
Hè guasgi impussibile di ottene troppu vitamina D da u sole o da l'alimentu.
Questu hè un articulu detallatu nantu à a tossicità di a vitamina D è quantu hè cunsiderata troppu.
Tossicità di a vitamina D - Cumu accade?
A tossicità di a vitamina D implica chì i livelli di vitamina D in u corpu sò cusì alti chì causanu danni.
Hè ancu chjamata ipervitaminosi D.
A vitamina D hè una vitamina liposolubile. In cuntrastu cù e vitamine solubili in acqua, u corpu ùn hà micca un modu faciule per sbarrazzassi di vitamine liposolubili.
Per questa ragione, quantità eccessive ponu accumularsi in u corpu.
U meccanisimu esattu daretu à a tossicità di a vitamina D hè cumplicatu è ùn hè micca capitu bè à stu mumentu.
Tuttavia, sapemu chì a forma attiva di vitamina D funziona in modu simile à un ormone steroide.
Viaghja in e cellule, dicenduli di accende o spende i geni.
Di solitu, a maiò parte di a vitamina D di u corpu hè in magazinu, ligata sia à i recettori di a vitamina D sia à e proteine purtatrici. Pocu poca vitamina D "libera" hè dispunibule (,).
Tuttavia, quandu l'assunzione di vitamina D hè estrema, i livelli ponu diventà cusì alti chì ùn ci hè più stanza nant'à i recettori o e proteine purtatrici.
Chistu pò purtà à livelli elevati di vitamina D "libera" in u corpu, chì pò viaghjà in e cellule è soprascrive i processi di segnalazione affetti da a vitamina D.
Unu di i prucessi principali di segnalazione hà da fà cù l'aumentu di l'assorbimentu di calciu da u sistema digestivu ().
Di conseguenza, u sintomu principale di a tossicità di a vitamina D hè l'ipercalcemia - livelli elevati di calciu in u sangue (,).
Un altu nivellu di calciu pò causà vari sintomi, è u calciu pò ancu ligà si à altri tessuti è dannà li. Ciò include i reni.
Linea di fondu:A tossicità di a vitamina D hè chjamata ancu ipervitaminosi D. Implica chì i livelli di vitamina D in u corpu sò cusì alti chì causanu danni, purtendu à ipercalcemia è altri sintomi.
Supplementi 101: Vitamina D
Livelli di Sangue di Vitamina D: Ottimali vs Eccessivu
A vitamina D hè una vitamina essenziale, è guasi tutte e cellule di u vostru corpu ne anu un ricettore ().
Hè pruduttu in a pelle quandu hè esposta à u sole.
E principali fonti dietetiche di vitamina D sò l'olii di fegatu di pesci è i pesci grassi.
Per e persone chì ùn anu micca abbastanza luce solare, i supplementi di vitamina D ponu esse impurtanti.
A vitamina D hè assai impurtante per a salute di l'osse, è hè stata ancu ligata cù a funzione immune è a prutezzione contr'à u cancheru (, 8).
E linee guida per i livelli sanguini di vitamina D sò i seguenti (,,,,,):
- Basta: 20-30 ng / ml, o 50-75 nmol / L.
- Limitu superiore sicuru: 60 ng / ml, o 150 nmol / L.
- Tossicu: Sopra à 150 ng / mL, o 375 nmol / L.
Un apportu cutidianu di vitamina D di 1000-4000 IU (25-100 microgrammi) duveria esse abbastanza per assicurà livelli di sangue ottimali per a maiò parte di a ghjente.
Linea di fondu:I livelli di sangue in a gamma di 20-30 ng / ml sò generalmente considerati sufficienti. U limitu supranu sicuru hè cunsideratu à circa 60 ng / ml, ma e persone cun sintomi di tossicità anu generalmente livelli sopra 150 ng / ml.
Quantu Vitamina D hè Troppu?
Siccomu si sà relativamente pocu nantu à u funziunamentu di a tossicità di a vitamina D, hè difficiule di definisce una soglia esatta per l'assunzione di vitamina D sicura o tossica ().
Secunnu l'Istitutu di Medicina, 4000 IU hè u livellu superiore sicuru di assunzione quotidiana di vitamina D. Tuttavia, e dosi finu à 10.000 IU ùn sò state dimustrate per causà tossicità in individui sani (,).
A tossicità di a vitamina D hè generalmente causata da dosi eccessive di supplementi di vitamina D, micca da dieta o esposizione à u sole (,).
Ancu se a tossicità di a vitamina D hè una cundizione assai rara, i recenti aumenti in l'usu di supplementi ponu purtà à una crescita di casi segnalati.
Un ingestimentu cutidianu chì varieghja da 40.000-100.000 IU (1000-2500 microgrammi), da unu à parechji mesi, hè statu dimustratu per causà tossicità in l'omu (,,,,).
Questu hè 10-25 volte u limitu massimu raccomandatu, in dosi ripetute. E persone cun tossicità à a vitamina D anu generalmente livelli di sangue sopra 150 ng / ml (375 nmol / L).
Parechji casi sò stati ancu causati da errori in a fabbricazione, quandu i supplementi avianu 100-4000 volte quantità più alte di vitamina D di quella dichjarata nantu à u pacchettu (,,).
I livelli di sangue in questi casi di tossicità varianu da 257-620 ng / ml, o 644-1549 nmol / L.
A tossicità di a vitamina D hè generalmente reversibile, ma i casi severi ponu eventualmente causà fallimentu renale è calcificazione di l'arterie (,).
Linea di fondu:U limitu massimu sicuru di assunzione hè fissatu à 4000 IU / ghjornu. L'ingestione in a gamma di 40.000-100.000 IU / ghjornu (10-25 volte u limitu superiore raccomandatu) hè stata ligata à a tossicità in l'omu.
Sintomi è Trattamentu di a Tossicità di a Vitamina D.
A cunsiquenza principale di a tossicità di a vitamina D hè un accumulu di calciu in u sangue, chjamatu ipercalcemia ().
I primi sintomi di ipercalcemia includenu nausea, vomitu, diarrea, stinzia è debolezza ().
A sete eccessiva, un livellu alteratu di cuscenza, pressione sanguigna alta, calcificazione in i tubi renali, insufficienza renale o perdita di udizione pò ancu sviluppà (,).
L'ipercalcemia causata da l'assunzione regolare di quantità elevate di supplementi di vitamina D pò richiede pochi mesi per risolve. Questu hè perchè a vitamina D s'acumula in grassu corporeu, è hè liberata lentamente in u sangue ().
Trattà l'intussicazione di vitamina D include evità di esposizione à u sole è eliminazione di tutte e vitamine dietetiche è supplementari.
U vostru duttore pò ancu corregge i vostri livelli di calciu cun sale è fluidi aumentati, spessu cù una salina intravenosa.
Linea di fondu:A cunsiquenza principale di a tossicità di a vitamina D hè l'ipercalcemia, cù sintomi cumpresi nausea, vomitu, debolezza è insufficienza renale. U trattamentu implica a limitazione di tutte l'assunzione di vitamina D è l'esposizione à u sole.
Grandi dosi Pò esse Nocivi, Ancu Senza Sintomi di Tossicità
Grandi dosi di vitamina D ponu esse dannose, ancu s'ellu ùn ci ponu esse sintomi immediati di tossicità.
A vitamina D hè assai improbabile di causà sintomi severi di tossicità subitu, è i sintomi ponu piglià mesi o anni per affaccassi.
Questa hè una di e ragioni per chì a tossicità di a vitamina D hè cusì difficiule da rilevà.
Ci sò stati rapporti di persone chì piglianu assai dosi di vitamina D per mesi senza sintomi, eppuru i test di sangue anu palisatu una ipercalcemia grave è sintomi di fallimentu renale ().
L'effetti dannosi di a vitamina D sò assai cumplessi. Alti dosi di vitamina D ponu causà ipercalcemia senza sintomi di tossicità, ma ponu ancu causà sintomi di tossicità senza ipercalcemia ().
Per esse sicuru, ùn duverete micca supere u limitu massimu di 4.000 IU (100 mcg) senza cunsultà cun un duttore o dietista.
Linea di fondu:A tossicità di a vitamina D si sviluppa di solitu cù u tempu, è l'effetti dannosi sò assai cumplessi. Grandi dosi ponu causà danni, malgradu a mancanza di sintomi notevuli.
L'assunzione di altre vitamine liposolubili cambia a tolleranza per a vitamina D?
Hè statu fattu l'ipotesi chì duie altre vitamine liposolubili, a vitamina K è a vitamina A, ponu ghjucà roli impurtanti in a tossicità di a vitamina D.
A Vitamina K aiuta à regulà induve u calciu finisce in u corpu, è una grande quantità di vitamina D pò depletà i magazini di vitamina K di u corpu (,).
Un apportu più elevatu di vitamina A pò aiutà à prevene ciò chì accade sparendu i magazini di vitamina K.
Un altru nutriente chì pò esse impurtante hè u magnesiu. Hè unu di i nutrienti necessarii per migliurà a salute di l'osse (,).
Assumendu vitamina A, vitamina K è magnesiu cù vitamina D pò dunque migliurà a funzione ossea è riduce a probabilità chì altri tessuti si calcifichinu (,,).
Tenite à mente chì queste sò solu ipotesi, ma pò esse saggiu di assicurassi chì ne abbiate abbastanza di sti nutrienti se andate à integrà cù vitamina D.
Linea di fondu:Se state integrendu cù vitamina D, allora pò esse impurtante di assicurà ancu un apportu sufficiente di vitamina A, vitamina K è magnesiu. Queste ponu riduce u risicu di effetti avversi da una aportazione più alta di vitamina D.
Piglia Messaghju in Casa
A ghjente risponde assai diversamente à dosi elevate di vitamina D. Dunque, hè difficiule di valutà chì dosi sò sicure è chì no.
A tossicità di a vitamina D pò avè effetti devastanti nantu à a salute, chì ùn ponu prisentà finu à mesi o ancu anni dopu avè principiatu à piglià dosi elevate.
Generalmente, ùn hè micca raccomandatu di superà u limitu superiore di assunzione sicura, chì hè 4000 IU (100 microgrammi) per ghjornu.
E dosi più grandi ùn sò state ligate cù alcun benefiziu supplementu per a salute, è ponu dunque esse cumpletamente inutili.
Una alta dosi occasionale di vitamina D hè aduprata qualchì volta per curà una carenza, ma cunsultate sempre cù u vostru duttore o dietista prima di piglià una grande dose.
Cum'è cù parechje altre cose in nutrimentu, di più ùn hè micca sempre uguale megliu.
Pudete truvà più infurmazione nantu à a vitamina D nantu à sta pagina: Vitamina D 101 - Una Guida Detagliata per u Principiante