Cume Naloxone salva a vita in sovradosaggio di oppioidi
Cuntenutu
Per u sottotitulu chjosu, fate cliccà nantu à u buttone CC in l'angulu in basso à diritta di u lettore. Accurtatoghji di tastiera di u lettore videoSchema Video
0:18 Cosa hè un oppioide?
0:41 Introduzione di Naloxone
0:59 Segni di overdose di oppioidi
1:25 Cumu hè datu u naloxone?
1:50 Cumu funziona u naloxone?
2:13 Cumu oppiacei affettanu u corpu?
3:04 Sintomi di astinenza di oppioidi
3:18 Tulleranza
3:32 Cumu a sobredose di oppioidi pò purtà à a morte
4:39 NIH HEAL Initiative è ricerca NIDA
Trascrizzione
Cume Naloxone salva a vita in sovradosaggio di oppioidi
NALOXONE SALVA VITE.
Ùn ci hè tempu per stà à pusà. Sempre più persone morenu di overdose da i gusti di eroina, fentanil, è medicinali per u dolore da prescrizione cum'è ossicodone è idrocodone. Quessi sò tutti esempi di oppiacei.
L'oppiacei sò droghe derivate da a pianta di papavero à oppiu o fatte in laboratorio. Puderanu trattà u dolore, a tosse è a diarrea. Ma i oppioidi ponu ancu esse dipendenti è ancu mortali.
U numaru di morti da overdose di oppiacei hè scalatu più di 400% dapoi u cambiamentu di u seculu, cù decine di millaie di vite chì si perde avà ogni annu.
Ma assai morti ponu esse prevenuti cù un trattamentu di salvezza: naloxone.
Quandu hè datu subitu, u naloxone pò travaglià in pochi minuti per riversà una sovradosaggio. Naloxone hè sicuru, hà pochi effetti collaterali, è alcune forme ponu esse amministrate da amici è famiglia.
Quandu hè adupratu u naloxone?
Pudete salvà una vita. Prima, ricunnosce i segni di overdose:
- Corpu Limp
- Faccia pallida, chjesa
- Unghie o labbra turchine
- Vumiti o gargugliuli soni
- Incapacità di parlà o esse svegliu
- Rispira lenta o battiti di u core
Se vedite questi sintomi, chjamate 911 immediatamente è cunsiderate l'usu di naloxone se dispunibule.
Cumu hè datu u naloxone?
I preparativi per a casa includenu un spray nasale datu à qualcunu mentre stanu nantu à a spalle o un dispositivu chì injecta automaticamente medicina in a coscia. A volte hè necessariu più di una dosi.
A respirazione di a persona deve ancu esse monitorata. Se a persona ferma a respirazione, cunsiderate respirazioni di salvataggio è CPR se sì furmatu finu à chì i primi rispondenti arrivanu.
Cumu travaglia naloxone?
Naloxone hè un antagonistu di oppioidi, chì significa chì blocca i recettori oppioidi da esse attivati. Hè cusì fortemente attrattu da i recettori chì caccia l'altri oppiacei. Quandu i oppioidi sò seduti nantu à i so recettori, cambianu l'attività di a cellula.
I recettori di oppioidi si trovanu nantu à e cellule nervose intornu à u corpu:
- In u cervellu, i oppioidi producenu sentimenti di cunfortu è di sonnolenza.
- In u troncu cerebrale, i oppioidi rilassanu a respirazione è riducenu a tosse.
- In a medula spinale è i nervi periferichi, i oppioidi rallentanu i signali di u dolore.
- In u tractu gastrointestinale, i oppioidi stipanu.
Queste azzioni oppioidi ponu esse utili! U corpu produce in realtà i so propii oppioidi chjamati "endorfine", chì aiutanu à calmà u corpu in tempi di stress. L'endorfine aiutanu à pruduce u "altu di u corridore" chì aiuta i corridori di maratona à passà e corse strazianti.
Ma i farmaci oppiacei, cume i medicinali antidolorifici prescritti o l'eroina, anu effetti oppioidi assai più forti. È sò più periculosi.
Cù u tempu, l'usu frequente di oppioidi rende u corpu dipendente da e droghe. Quandu i oppioidi sò tolti, u corpu reagisce cù sintomi di astinenza cume u mal di testa, u core in corsa, sudori inzuppati, vomitu, diarrea è tremori. Per parechji, i sintomi si sentenu insupportabili.
Cù u tempu, i recettori oppioidi diventanu ancu menu reattivi è u corpu sviluppa una tolleranza à e droghe. Più droghe sò necessarie per pruduce i stessi effetti ... ciò chì rende a sovradosa più probabile.
A sobredose hè periculosa soprattuttu per u so effettu in u troncu cerebrale, rilassendu a respirazione. A respirazione pò esse rilassata tantu chì si ferma ... purtendu à a morte.
Naloxone caccia oppiacei da i so recettori in tuttu u corpu. In u troncu cerebrale, u naloxone pò ripristinà u discu per respirà. È salvate una vita.
Ma ancu se u naloxone hà successu, l'oppiacei stanu sempre fluttuendu, dunque l'assistenza medica sperta deve esse cercata u più prestu pussibule. Naloxone funziona per 30-90 minuti prima chì i oppioidi tornanu à i so recettori.
Naloxone pò prumove a ritirata perchè caccia opioidi da i so recettori cusì rapidamente. Ma altrimente u naloxone hè sicuru è improbabile di pruduce effetti collaterali.
Naloxone salva vite. Da u 1996 à u 2014, almenu 26.500 sovradosi di oppioidi in i Stati Uniti sò stati invertiti da laici chì utilizanu naloxone.
Mentre u naloxone hè un trattamentu potenzialmente salvaticu, ci vole à fà di più per risolve l'epidemia di sovradosaggio di oppioidi.
L'Istituti Naziunali di Salute anu lanciatu l'iniziativa HEAL in 2018, allargendu a ricerca in più Istituti è Centri NIH per accelerà e soluzioni scientifiche à a crisa di oppioidi naziunali. A ricerca hè in corsu per migliurà i trattamenti per l'abusu di l'uppioidi è a dipendenza, è per migliorà a gestione di u dolore. L'Istitutu Naziunale per l'Abusu di e Droghe, o NIDA, hè u principale istitutu NIH per a ricerca nantu à l'abusu è a dipendenza da oppioidi, è u so supportu hà aiutatu u sviluppu di u spray nasale naloxone user-friendly.
Per più infurmazione, vedi u situ web di NIDA in drugabuse.gov è cercate "naloxone", o visitate nih.gov è cercate "NIH guarisce l'iniziativa". L'infurmazione generale nantu à l'oppiacei si pò truvà ancu in MedlinePlus.gov.
Stu video hè statu pruduttu da MedlinePlus, una fonte affidativa di informazioni sanitarie da a Biblioteca Naziunale di Medicina.
Infurmazione Video
Publicatu u 15 di ghjennaghju di u 2019
Vede stu video nantu à a playlist MedlinePlus in u canali YouTube di a Biblioteca Naziunale di Medicina di i Stati Uniti à: https://youtu.be/cssRZEI9ujY
ANIMAZIONE: Jeff Day
Narrazione: Josie Anderson
MUSICA: "Restless", di Dimitris Mann; "Test di resistenza", da Eric Chevalier; Strumentale "Ansietà", da Jimmi Jan Joakim Hallstrom, John Henry Andersson