Autore: Eugene Taylor
Data Di Creazione: 14 Aostu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 21 Ghjugnu 2024
Anonim
Cumu uttene u vostru amatu cù IPF hà iniziatu à u trattamentu - Salute
Cumu uttene u vostru amatu cù IPF hà iniziatu à u trattamentu - Salute

Cuntenutu

A fibrosi pulmonaria idiopatica (IPF) hè una malattia chì provoca cicatrici in i pulmoni. À a fine, i pulmoni ponu diventà cusì cicatrici chì ùn ponu micca tirà abbastanza ossigenu in u sangue. L'IPF hè una cundizione seria chì causa sintomi cum'è una tosse fastidiosa è mancanza di respiru. Una volta diagnosticata IPF, a maiò parte di a ghjente vive solu.

A causa di e prospettive terribili, alcune persone cun sta malattia ùn puderianu micca vede u puntu di trattassi. Puderanu preoccupassi chì l'effetti secundarii di u trattamentu ùn valenu micca u tempu extra limitatu ch'elli puderianu guadagnà.

Eppuru i trattamenti ponu aiutà à gestisce i sintomi, à migliurà a qualità di vita, è forse à aiutà e persone cun IPF à campà più. E nuove terapie chì sò state studiate in prove cliniche ponu ancu offre una cura potenziale.


Sì qualchissia vicinu à voi hè resistente à esse trattatu, eccu ciò chì pudete fà per cambià di idea.

Trattamenti IPF: Cumu aiutanu

Per fà u vostru casu nantu à l'impurtanza di u trattamentu IPF, avete bisognu di sapè chì trattamenti sò dispunibili è cumu aiutanu.

I medichi trattanu IPF cù sti farmaci, solu o in cumbinazione:

  • A prednisone (Deltasone, Rayos) hè una droga steroide chì face calà l'infiammazione in i pulmoni.
  • Azatioprina (Imuran) suprime un sistema immunitariu iperattivu.
  • A ciclofosfamide (Cytoxan) hè una droga chimioterapica chì face calà u gonfiore in i pulmoni.
  • A N-acetilcisteina (Acetadotu) hè un antioxidante chì pò prevene danni pulmonari.
  • Nintedanib (Ofev) è pirfenidone (Esbriet, Pirfenex, Pirespa) impediscenu cicatrici supplementari in i pulmoni.

Altri medicinali allevanu i sintomi IPF cum'è a tosse è a mancanza di respiru, chì ponu aiutà u vostru amatu à sentassi megliu è à girassi più facilmente. Questi includenu:

  • medicinali per a tosse
  • droghe antireflux cum'è inibitori di pompa di protoni
  • ossigenu terapia

A riabilitazione pulmonare hè un prugramma cuncepitu per aiutà e persone cun patologie pulmonari cum'è IPF à respirà più faciule. Stu prugramma include:


  • cunsigliu nutrizionale
  • eserciziu di furmazione
  • educazione nantu à cumu gestisce IPF
  • tecniche di respirazione
  • metudi per cunservà l'energia
  • terapia per affruntà l'effetti emotivi di a vita cù IPF

Quandu a funzione pulmonaria si deterisce eventualmente, un trapianto di pulmone hè una opzione. Uttene un pulmone sanu da un donatore puderia aiutà a vostra persona cara à campà più.

Fà u casu per u trattamentu

Per cunvince u vostru amatu chì anu da cunsiderà di esse trattatu per IPF, avete bisognu di inizià una conversazione. Impostate un tempu per voi dui di parlà. Se pensate chì altri membri di a famiglia o amichi ponu aiutà à fà u vostru puntu, invitate li.

Prima di scuntrà, raccoglie informazioni. Leghjite nantu à IPF in Internet è in libri. Parlate à un pneumologu - un duttore specializatu in u trattamentu di malatie pulmonari cum'è IPF. Venite à a discussione cun un elencu di punti di discussione - cumprendu perchè u trattamentu hè impurtante, è cumu pò aiutà u vostru amatu.

Incuntrà in un locu induve ùn site micca distrattu - per esempiu, in casa vostra o in un ristorante tranquillu. Riservate abbastanza tempu per avè una vera cunversazione. Ùn vulete micca sentite affrettatu quandu si discute qualcosa di questu impurtante.


Mentre cuminciate a cunversazione, pruvate à vede a situazione da u puntu di vista di l'altra persona. Immaginate quantu pò esse spaventosu di vive cun una situazione chì mette in periculu a vita. Pensate à quantu isolati si ponu sente.

Esse gentile è sensibile in u vostru approcciu. Insistite chì vulete aiutà, ma ùn spinghje micca e vostre opinioni. Tenite à mente chì parechji di i trattamenti per IPF ponu esse ingombranti - cume avè da trascinà intornu à un serbatoiu d'ossigenu - o causà effetti collaterali - cume l'aumento di pesu da u prednisone. Rispettate e preoccupazioni di u vostru amatu è esitazioni nantu à u trattamentu.

Se si sentenu senza speranza, enfatizate chì ci hè speranza. Tutti cù sta cundizione sò diversi. Alcune persone ponu rimanere stabili è relativamente sani per parechji anni. Per quelli chì sperimentanu a progressione di a malattia, sò in corso provi clinichi per testà nuove terapie chì pudianu migliorà i so sintomi, o infine ancu furnisce una cura.

Implicatevi

Una volta chì avete avutu a cunversazione, ùn piantate micca quì. Offre à esse un participante attivu in a cura di u vostru amatu. Eccu alcune cose chì pudete fà per elli:

  • Cunduce li da è da appuntamenti di u duttore, è piglià note durante e visite.
  • Pigliate e ricette in a drogheria.
  • Ramintateli quandu anu bisognu di piglià a medicina o quandu anu un appuntamentu à u duttore à vene.
  • Eserciteghja cun elli.
  • Aiutateli à cumprà buttreghi è à cucinà pasti più sani.

Campà cù una malatia cronica seria cum'è IPF pò esse difficiule. Offre à prestà una arechja di sustegnu à u vostru amatu quandu si sentenu sopravaluti. Mustrateli chì vi interessa, è chì site prontu à fà tuttu ciò chì hè necessariu per aiutà.

Se a persona hè sempre riluttante à esse trattata, vede s'ellu hè dispostu à scuntrà cun un cunsiglieru o un terapeuta - un prufessiunale di salute mentale chì pò parlà per alcuni di i prublemi cun elli. Pudete ancu purtalli à un gruppu di supportu. Incuntrà altre persone cù IPF chì anu passatu u trattamentu puderia aiutà à alleviare alcune di e so preoccupazioni.

Populatu Oghje

Sulfadiazina d'Argentu

Sulfadiazina d'Argentu

ilver ulfadiazine, una droga ulfa, hè aduprata per prevene è trattà infezioni di bru giature di econdu è terzu gradu. Mata una larga varietà di batteri. tu medicamentu hè...
Cultura - tissutu duodenale

Cultura - tissutu duodenale

Una cultura di ti utu duodenale hè un e ame di laburatoriu per verificà un pezzu di ti utu da a prima parte di l'inte tinu chjucu (duodenu). U te t hè di circà urgani mi ch...