Hernias Hurt?
Cuntenutu
- Tipi di ernie
- Sò l'ernie dolorose?
- Hernia inguinale
- Hernie femorali
- Ernia ombelicale
- Ernia Hiatale
- Hernia incisionale
- Cumplicazioni
- Cumu trattate una ernia?
- Chirurgia aperta
- Chirurgia minimamente invasiva
- Altre opzioni
- Purtà si
I sintomi di l'Hernia, cumpresu u dolore, ponu differisce secondu u tippu di ernia chì avete. Tipicamente, a maiò parte di l'ernie ùn includenu inizialmente sintomi, ancu se qualchì volta l'area intornu à a vostra ernia pò esse sensibile.
Puderete ancu sentite intoppi periodichi o una sensazione di pulling. Quandu a vostra ernia cresce, u disagiu pò cresce ancu.
Tipi di ernie
E Hernie implicanu un organu internu sporgente o una parte di u corpu chì hè spinta à traversu u musculu o u tessutu. I tippi più cumuni includenu:
- Hernia inguinale. I più cumunimenti truvati in l'omi, quessi si verificanu quandu l'intestinu o, assai raramente, a vescica si stende in l'inguina attraversu u canale inguinale.
- Hernia femorale. Ancu sì menu cumuni, l'ernie femorali sò spessu cunfundite cù l'ernie inguinali perchè si verificanu in una zona simile per ragioni simili. Tuttavia, questi implicanu un rigonfugiu chì appare in u ventre inferiore, l'inguine, l'anca, o a coscia superiore.
- Ernia Hiatale. Quessi accadenu quandu una parte di u stomacu si estende in u pettu attraversu aperture in u diafragma.
- Hernia ombilicale. U più comunemente truvatu in i zitelli, questi si trovanu quandu una parte di l'intestinu spinge in l'addome attraversu u ombelicu.
- Hernia incisionale. Di quelli chì sò sottumessi à una chirurgia addominale, u 33 per centu hà da sviluppà una ernia incisionale. Cunnisciuti ancu cum'è ernie ventrali, queste si sviluppanu quandu u tessutu chjosu è i musculi ùn si aghjunghjenu micca interamente, permettendu chì e strutture interne spuntinu per l'area indebulita.
Sò l'ernie dolorose?
Hernia inguinale
U sintomu più cumunu per una ernia inguinale hè un rigonfiu in l'inguine, chì pò cumparisce senza avvertimentu per via di un eccessu di tensione, cume:
- sullivazione pisanti
- starnuti viulenti, cum'è da allergie
- tosse cronica, cum'è per fumà
- sforzendu quandu urina o avè un muvimentu intestinale
- aumentu di pressione interna in l'abdomen
Questi rigali tendenu à diventà più visibili in una pusizione verticale è ponu causà dolore o cunfortu in a vostra inguernu quandu:
- piegatu
- sullivazione
- tossu
- ridendu
Altri sintomi includenu:
- ardenti o doloranti in a zona di u rigonfiu
- sensazione di trascinamentu pesante in u vostru inguine
- pressione, sensibilità, o debule in u vostru inguine
- gonfiore è fastidiu intornu à i testiculi se a protrusione discende in u scrotum
Hernie femorali
E ernia femorale, in particulare chjucu o mediu, ùn puderanu micca presentà sintomi. Tuttavia, i più grandi ponu causà dolore o disagiu quandu si ponenu in piedi, alzendu oggetti pesanti, o s'elli apparenu in a coscia superiore o l'anca.
Ernia ombelicale
Per i zitelli cun ernie ombelicali, a protuberanza pò apparisce solu quandu pianghje o tossu. Queste sò di solitu indolore per i zitelli, ma l'ernie ombelicali adulti ponu causà qualchì disagiu in l'addome.
Ernia Hiatale
E ernia hiatale tendenu à esse cusì chjuche chì ci hè una chance chì ùn li sentite mancu. Tuttavia, i più grandi puderebbenu fà chì l'apertura di u diafragma diventerà ancu più grande, ciò chì vi face più suscettibile à altri organi chì si stendenu in u pettu.Questu pò sèntelu cum'è ardori di stomacu.
Altri sintomi includenu:
- pressione di u stomacu, cumprese sensazioni di spremitura o di torsione
- dulore di pettu
- reflux àcitu per via di una retenzione acida di stomacu aumentata
- difficultà per respira o ingujata
- indigestione
A ritenzione di l'acidu di u stomacu pò ancu risultà in ulcere di stomacu, chì ponu sanguinà è portà à una bassa conta sanguigna.
Hernia incisionale
E ernia incisionale dipende da a dimensione di l'incisione. Spessu si sviluppanu in trè settimane à sei mesi dopu una prucedura ma ponu accade in ogni mumentu.
Un rigonfiu o protrusione in u situ di l'incisione hè u sintomu più cumunu ma se troppu tessutu o intestinu si blocca in u puntu debule, pò creà un dolore severu quandu u tessutu perde u sangue. Questa hè una emergenza medica è richiede una cura immediata.
Cumplicazioni
L'Hernia pò esse suscettibile à parechje complicazioni s'ellu ùn hè trattatu, cum'è:
- pressione nantu à i tessuti o musculi circundanti
- ernia incarcerata o strangulata
- ostruzione intestinale
- morte tissutu
Una ernia incarcerata si face se l'ernia hè intrappulata in u muru addominale, chì pò causà un intestinu ostruitu o strangulazione.
Quandu l'ernia hè strangulata, significa chì u flussu di sangue à l'intestinu hè statu tagliatu. Questa hè una cundizione periculosa per a vita è richiede una riparazione immediata.
I sintomi per queste complicazioni includenu:
- frebba
- dulore improvvisu chì s'aggrava progressivamente
- nausea o vomitu
- un rigonfiu chì si trasforma in un culore scuru, cum'è u rossu o u viulettu
- incapacità di passà u gasu o di fà i muvimenti intestinali
Cumu trattate una ernia?
A chirurgia hè u trattamentu più prubabile per alleviare ernie grandi o dolorose. U vostru duttore pò ancu raccomandà a chirurgia cum'è misura preventiva, per assicurà chì ùn ci sia più cumplicazioni dopu. L'opzioni chirurgiche vanu da una chirurgia minimamente invasiva à una chirurgia aperta.
Chirurgia aperta
A cirurgia aperta implica una piccula incisione, spingendu u tessutu sporgente in u vostru corpu è assicurendu l'incisione per chì u tessutu ùn ernia micca di novu.
Questu richiede spessu u chirurgu di rinfurzà a zona erniata cù maglia. Una volta chì u tessutu hè in u so locu legittimu, l'incisione hè chjusa cù punti o cucita.
Questa prucedura hè tipicamente effettuata cun anestesia locale, anestesia generale, o sedazione.
U riposu hè raccomandatu, tuttavia, duvete spustassi per favurisce a circulazione curretta è migliurà a ripresa. Attenti à ùn troppu esercitassi, perchè pò ancu esse qualchì settimana finu à chì pudete ritruvà à i vostri livelli di attività regulare.
A seconda di u situ di a vostra ernia, u vostru chirurgu vi darà istruzzioni specifiche nantu à chì attività pudete fà è quandu pudete tornà à esercità è altre attività regulare.
Chirurgia minimamente invasiva
A cirurgia minimamente invasiva, cunnisciuta ancu cum'è laparoscopia, implica una serie di piccule incisioni. Un gasu hè adupratu per gonfà a zona interessata, ciò chì facilita à u chirurgu di vede e strutture da trattà.
Un altru tubu cù una piccula fotocamera sarà allora inseritu in una di e incisioni, cù l'altri servendu da punti d'entrata per l'utili di u chirurgu.
Questa prucedura hè tipicamente eseguita cun anestesia generale. Quelli ammissibili à una chirurgia minimamente invasiva tendenu à sperimentà menu disconfort post-op, è ancu menu cicatrici.
Puderete ancu esse capaci di vultà à livelli regulari di attività prima di quelli chì anu una cirurgia aperta.
Altre opzioni
Un'altra opzione hè un'attesa attenta, duve aspittate solu per vede se i sintomi di l'ernia si ne vanu o peghju.
Un truss di ernia o un legante addominale pò ancu esse utile. Si tratta di bretelle di supportu pensate per tene l'ernia in postu è impedisce ch'ella aggravi.
E parentesi ùn ponu micca sempre esse utili è ponu causà altri prublemi, allora parlate cù u vostru duttore annantu à stu metudu di trattamentu prima di perseguitelu.
Purtà si
Ancu se parechji tippi di ernia ùn sò micca cunsiderati periculosi, ùn migliuranu micca da soli è ponu purtà à situazioni minacciose per a vita se ùn sò micca trattati.
Parlate cù u vostru duttore se pensate chì sperimentate qualcunu di i sintomi di una ernia. Puderanu furnisce una soluzione persunalizata à a vostra situazione.
Duvete circà l'assistenza medica immediata se sperimentate qualcunu di i sintomi di una ernia strangulata o incarcerata, cum'è un rigonfiu assai doloroso è se u rigonfiu hè rossu o viola.