Capisce a Policitemia Vera è Cumu hè Trattata
Cuntenutu
- Sintomi cumuni di policitemia vera
- Perchè a policitemia vera deve esse gestita?
- Trattamenti di Policitemia vera
- Cumu possu sapè se i trattamenti funzionanu?
- U takeaway
A Policitemia vera (PV) hè un cancru di sangue raru induve a medula ossea face troppu globuli. I globuli rossi in più rende u sangue più grossu è aumentanu u risicu di un coagulu di sangue.
Ùn ci hè micca una cura attuale per u PV, ma i trattamenti ponu aiutà à prevene cumplicazioni è affruntà i sintomi.
U vostru duttore pianificherà testi regulari è appuntamenti per monitorà a vostra salute. Hè impurtante di cuntrollà di modu regulare cù a vostra squadra di salute per sapè cumu si sente.
Leghjite puru per sapè di più nantu à cumu si gestisce u PV, è cumu per sapè se i trattamenti funzionanu.
Sintomi cumuni di policitemia vera
U PV tende à esse truvatu per mezu di u travagliu di sangue di rutina piuttostu chè di avè sintomi. Parechji sintomi di PV anu altre cause, allora ùn sò micca sempre bandiere rosse da soli. Parlate cù u vostru duttore se avete qualchì cambiamentu in cumu si senti.
Se avete sintomi, pudete sperimentà:
- sintimentu stancu o debule
- mal di testa
- vertigini
- sunendu in l'arechje (tinnitus)
- pelle rossa
- prublemi di visione, cumprese spots cechi o visione sfocata
- pelle pruriginosa, sopratuttu dopu un bagnu caldu o una duscia
- dulore addominale o una sensazione di pienezza (risultatu da una milza allargata)
- dulore di pettu
- dulore articulare o gonfiore
Perchè a policitemia vera deve esse gestita?
L'eccessu di cellule sanguine in PV rende u sangue più grossu è più prubabile di coagulassi. Questu pò purtà à un attaccu di core potenzialmente letale, ictus, o embolia pulmonare legata à una trombosi venosa profonda.
Mentre u PV ùn hè micca curabile, questu ùn significa micca chì ùn pò micca esse gestitu in modu efficace per un tempu assai longu. I trattamenti PV anu scopu di riduce i sintomi è diminuisce u risicu di complicazioni relative à i coaguli di sangue abbassendu u numeru di cellule sanguine.
Trattamenti di Policitemia vera
A vostra squadra sanitaria discuterà i migliori trattamenti per u vostru PV secondu i livelli di sangue è i sintomi.
U vostru duttore pò prescrive medicazione per:
- sangue magru
- prevene cumplicazioni
- gestisce i sintomi
Hè impurtante di piglià i medicamenti esattamente cum'è urdinatu.
I trattamenti seguenti sò comunemente usati per trattà PV:
- Flebotomia, o eliminendu u sangue da u corpu, riduce temporaneamente a concentrazione di globuli rossi è diluisce u sangue.
- Terapia à aspirina à bassa dosi aiuta à diluisce u vostru sangue.
- Anagrelide (Agrylin) riduce e piastrine in u sangue, ciò chì riduce u risicu di un coagulu.
- Antihistaminichi trattà a pelle pruriginosa, un sintomu PV cumunu.
- Droghe mielosoppressive cum'è l'idrossiurea riduce a quantità di cellule sanguine create in a midula ossea.
- Ruxolitinib (Jakafi) pò aiutà sì u vostru PV ùn risponde micca à l'idrossiurea, o sì avete un risicu intermediu o altu per a mielofibrosi.
- Interferone alfa riduce a produzzione di cellule sanguine ma hè raramente prescritta, chì tende à causà più effetti collaterali ch'è l'altri trattamenti.
- Terapia di luce aduprendu psoralen è luce ultravioletta pò aiutà à alleviare i pruriti legati à u PV.
- Trasplante di midollo osseu sò qualchì volta aduprati per riduce u numeru di cellule sanguine in a midula ossea.
Cumu possu sapè se i trattamenti funzionanu?
U PV hè una malattia cronica chì pò esse gestita cù successu per parechji anni. U travagliu strettu cù a vostra squadra sanitaria assicura chì sò cuscenti di qualsiasi cambiamenti in a vostra salute per pudè aghjustà u vostru pianu di trattamentu cumu necessariu.
A gestione di u PV richiede visite di rutina cun un spezialistu di u cancheru (oncologu) è un duttore di sangue (ematologu). Questi duttori monitoreranu regolarmente i livelli di cellule sanguine per guidà e decisioni di trattamentu.
Assicuratevi di fà sapè à i vostri fornitori di assistenza sanitaria se sperimentate sintomi novi, cum'è u dolore addominale o gonfiore di l'articuli.
I vostri trattamenti attuali ùn puderanu micca travaglià se ùn trattanu micca i sintomi, o se u travagliu di sangue mostra livelli anormali di cellule sanguine.
In questu casu, u vostru duttore pò adattà u vostru pianu di trattamentu PV. Questu pò implicà cambià a dose di i vostri medicamenti o pruvà un novu trattamentu.
U takeaway
A Policitemia vera (PV) hè un tipu di cancheru di sangue chì pò ingrussà u sangue è aumentà u risicu di coaguli. Un monitoru è una gestione attenti ponu riduce i sintomi è u risicu di cumplicazioni.
A gestione per PV include travagliu di sangue regulare, è pò include medicazione è flebotomia. Mantene cuntattu cù a vostra squadra sanitaria è seguitate u vostru pianu di trattamentu per sente u vostru megliu.
Surghjenti: