8 Cunsiglii per Superà a Codependenza
Cuntenutu
- Prima, separà mostrendu u sustegnu da a codependenza
- Identificate mudelli in a vostra vita
- Amparate ciò chì pare l'amore sanu
- Stabilite cunfini per voi stessu
- Ricurdativi, pudete cuntrullà solu e vostre azzioni
- Offre un sustegnu sanu
- Praticate à valurizà voi stessi
- Identificate i vostri bisogni
- Cunsiderate a terapia
A codipendenza si riferisce à un mudellu di priorità di i bisogni di i partenarii di relazione o di i membri di a famiglia sopra i bisogni persunali è i desideri.
Va oltre:
- vulendu aiutà un amatu in lotta
- sintendu cunsulatu da a so presenza
- ùn vulendu micca ch'elli partinu
- ogni tantu fendu sacrifizii per aiutà à qualchissia chì amate
A ghjente usa qualchì volta u termine per discrive cumpurtamenti chì ùn si adattanu micca bè à sta definizione, chì porta à qualchì cunfusione.Pensate à ellu cum'è un supportu cusì estremu chì diventa malsanu.
U terminu hè spessu usatu in cunsiglii di dipendenza per descrivere comportamenti abilitanti in relazioni affette da abusu di sostanze. Ma pò applicà à qualsiasi tipu di relazione.
Se pensate chì puderete esse in una relazione codependente, eccu alcune indicazioni per aiutavvi à avanzà.
Prima, separà mostrendu u sustegnu da a codependenza
A linea trà cumpurtamenti sani, di sustegnu è codependenti pò esse qualchì volta un pocu sfocata. Dopu tuttu, hè nurmale vulè aiutà u to cumpagnu, soprattuttu s'elli passanu un mumentu duru.
Ma u cumpurtamentu codependente hè un modu per dirige o cuntrullà u cumpurtamentu o l'umore d'altru, secondu Katherine Fabrizio, una cunsigliera prufessiunale licenziata in Raleigh, North Carolina. "Saltate in u sediu di u cunduttore di a so vita invece di restà passageru", spiega.
Ùn puderebbe micca esse a vostra intenzione di cuntrullà li, ma cù u tempu, u to cumpagnu pò vene à dipende da u vostru aiutu è fà menu per elli. A sua volta, pudete sente un sensu di rializazione o di scopu da i sacrifizii chì fate per u vostru cumpagnu.
Altri segni chjave di codependenza, secondu Fabrizio, puderanu include:
- preoccupazione per u cumpurtamentu o benessere di u to cumpagnu
- inchietassi più nantu à u cumpurtamentu di u to cumpagnu ch'è elli
- un umore chì dipende da cumu si sente o agisce u vostru cumpagnu
Identificate mudelli in a vostra vita
Una volta chì avete ottenutu una maniglia di ciò chì sembra in realtà a codipendenza, fate un passu in daretu è pruvate à identificà qualsiasi schema ricorrente in e vostre relazioni attuali è passate.
Ellen Biros, una assistente sociale licenziata in Suwanee, Georgia, spiega chì i comportamenti codependenti sò tipicamente radicati in a zitiddina. I mudelli chì amparate da i vostri parenti è ripetite in e relazioni di solitu si svolgenu di novu è di novu, finu à chì li fermiate. Ma hè difficiule di rompe un mudellu prima di nutà lu.
Avete una tendenza à gravità versu e persone chì necessitanu assai aiutu? Avete difficultà per dumandà aiutu à u vostru cumpagnu?
Sicondu Biros, e persone codependenti tendenu à cuntà nantu à a cunvalidazione da l'altri invece di l'autovalidazione. Queste tendenze versu u sacrifiziu di sè puderanu aiutà à sente più vicinu à u vostru cumpagnu. Quandu ùn fate micca e cose per elli, pudete sentite senza scopu, scomodi, o sperimentà una bassa autostima.
Semplicemente ricunnosce questi schemi hè a chjave per superà li.
Amparate ciò chì pare l'amore sanu
Micca tutte e relazioni malsane sò codependenti, ma tutte e relazioni codependenti sò generalmente malsane.
Questu ùn significa micca chì e relazioni codependenti sò cundannate. Hè solu da piglià un pocu di travagliu per fà turnà l'affari in traccia. Unu di i primi passi per fà questu hè solu amparà cumu pare una relazione sana, micca codependente.
"L'amore sanu implica un ciclu di cunfortu è cuntentezza", dice Biros, "mentre l'amore tossicu implica un ciclu di dolore è disperazione".
Ella sparte uni pochi di più segni di amore sanu:
- i partenarii si fidanu di sè stessi è di l'altri
- i dui partenarii si sentenu sicuri in a so propria autovalutazione
- i partenarii ponu cumprumette
In una relazione sana, u vostru cumpagnu duverebbe curà i vostri sentimenti, è duvete sentitevi sicuru per cumunicà e vostre emozioni è bisogni. Duvete ancu sentesi in capacità di fà voce un'opinione chì differisce da quella di u to cumpagnu o di dì di nò à qualcosa chì cunflitti cù i vostri bisogni.
Stabilite cunfini per voi stessu
Un cunfini hè un limitu chì stabilite intornu à e cose chì ùn site micca cunfortu. Ùn sò micca sempre faciuli da mette o appiccicà, soprattuttu se avete a trattà di codependenza di lunga data. Puderete esse cusì abituati à rende l'altri à u cunfortu chì avete difficultà à cunsiderà i vostri limiti.
Puderia piglià qualchì pratica prima di pudè rispettà fermamente è ripetutamente i vostri limiti, ma questi suggerimenti ponu aiutà:
- Ascolta cun empatia, ma fermati quì. A menu chì ùn siate impegnati cù u prublema, ùn offre micca suluzioni o pruvate à risolve lu per elli.
- Praticate i rifiuti educati. Pruvate "Mi dispiace, ma ùn sò micca liberu per u mumentu" o "Preferite micca micca stasera, ma forse un'altra volta".
- Dumandate sè stessu. Prima di fà qualcosa, fate sè stessu e dumande seguenti:
- Perchè facciu què?
- Vogliu o sentu d'avè?
- Questu scurderà alcune di e mo risorse?
- Avaraghju ancu energia per risponde à i mo bisogni?
Ricurdativi, pudete cuntrullà solu e vostre azzioni
Pruvà à cuntrullà l'azzioni di un'altra persona generalmente ùn funziona micca. Ma se vi sentite validatu da a vostra capacità di sustene è di curà u vostru cumpagnu, fallendu à questu pò fà vi sentite abbastanza miserabile.
A so mancanza di cambiamentu vi pò frustrà. Puderete sentite rancuri o delusi chì i vostri sforzi utili anu avutu pocu effettu. Queste emozioni ponu o lasciarvi sentite inutile o più decisu à pruvà ancu di più è cumincià u ciclu di novu.
Cumu si pò piantà stu mudellu?
Ramintate vi chì vi pudete cuntrullà solu. Avete a respunsabilità di gestisce i vostri cumpurtamenti è reazzioni. Ùn site micca rispunsevule per u cumpurtamentu di u vostru cumpagnu, o di qualsiasi altru.
U rinunciu à u cuntrollu implica accettà l'incertezza. Nuddu sà ciò chì ci ferma l'avvene. Questu pò esse spaventosu, soprattuttu se e paure di esse solu o di perde a vostra relazione contribuiscenu à comportamenti codependenti. Ma più a vostra relazione hè sana, più hè probabile di durà.
Offre un sustegnu sanu
Ùn ci hè nunda di male per vulè aiutà u vostru cumpagnu, ma ci sò manere di fà cusì senza sacrificà i vostri bisogni.
Un sustegnu sanu pò implicà:
- parlendu di prublemi per uttene nuove prospettive
- ascultendu i guai o e preoccupazioni di u to cumpagnu
- discutendu suluzioni pussibuli cun elli, piuttostu chè per elli
- offre suggerimenti o cunsiglii quandu ci hè dumandatu, poi fendu un passu in daretu per lasciarli piglià a so decisione
- offre cumpassione è accettazione
Arricurdatevi, pudete mostrà amore per u vostru cumpagnu passendu u tempu cun elli è esse quì per elli senza pruvà à gestisce o dirige u so cumpurtamentu. I partenarii devenu valutà l'altru per quale sò, micca ciò chì facenu per l'altru.
Praticate à valurizà voi stessi
A codependenza è a bassa autostima sò spessu ligate. Se ligate a vostra autovalutazione à a vostra capacità di curà l'altri, sviluppendu un sensu di autovalutazione ùn face micca dipende da e vostre relazioni cù l'altri pò rivelà sfida.
Ma l'aumentu di l'autovalutazione pò aumentà a vostra fiducia, felicità è autostima. Tuttu què pò rende più faciule per voi di sprime i vostri bisogni è di stabilisce cunfini, chì sò tramindui chjave per superà a codependenza.
Imparà à valurizà si richiede tempu. Questi cunsiglii ponu mette nantu à a strada bona:
- Passa u tempu cù e persone chì ti trattanu bè. Ùn hè micca sempre faciule di lascià una relazione, ancu quandu site prontu à passà. Intantu, circondati di persone pusitive chì vi apprezzanu è offrenu accettazione è sustegnu. Limite u vostru tempu cù e persone chì drenanu a vostra energia è dicenu o facenu cose chì ti facenu sentire male per te.
- Fate e cose chì vi piace. Forse u tempu chì avete passatu à curà l'altri hà tenutu da passatempi o altri interessi. Pruvate à mette un pocu di tempu ogni ghjornu per fà cose chì vi rendenu felici, ch'ellu si tratti di leghje un libru o di fà una spassighjata.
- Cura a to salute. A cura di u vostru corpu pò aiutà à migliurà ancu u vostru benessere emotivu. Assicuratevi di manghjà regularmente è di dorme abbastanza ogni notte. Quessi sò bisogni essenziali chì meritate di avè scuntratu.
- Lascià parlà negativu di sè stessu. Se avete a tendenza à criticà voi stessi, sfidate è riformulate questi mudelli di pensamentu negativu per affirmà invece. Invece di "Ùn sò micca bonu", per esempiu, dite à voi stessu "Pruvate u mo megliu".
Identificate i vostri bisogni
Arricurdatevi, i mudelli codependenti spessu cumincianu in a zitiddina. Pò esse passatu un bellu pezzu da quandu si fermava à pensà à i vostri bisogni è desideri.
Dumandatevi ciò chì vulete da a vita, indipendentemente da i desideri di qualcunu. Vulete una relazione? Una famiglia? Un tipu specificu di travagliu? Per vive in altrò? Pruvate di ghjurnale nantu à tuttu ciò chì queste dumande ponenu in evidenza.
Pruvà attività novi pò aiutà. Se ùn site micca sicuru di ciò chì vi piace, pruvate cose chì vi interessanu. Puderete truvà chì avete un talentu o abilità chì ùn avete mai saputu.
Questu ùn hè micca un prucessu veloce. Pò piglià settimane, mesi, o ancu anni per sviluppà idee cuncrete nantu à ciò chì avete veramente bisognu è vulete. Ma hè bè. L'impurtante hè chì ci pensate.
Cunsiderate a terapia
I tratti codependenti ponu diventà cusì arradicati à a personalità è à u comportamentu chì puderete avè un tempu difficiule per ricunnosce li da soli. Ancu quandu l'avete nutati, a codependenza pò esse dura per superà solu.
Se state travagliendu per superà a codipendenza, Biros raccomanda di cercà aiutu da un terapeuta chì hà sperienza di travaglià cù a recuperazione da stu prublema cumplessu.
Puderanu aiutà:
- identificà è piglià passi per affruntà mudelli di cumpurtamentu codependente
- travaglià nantu à l'aumentu di l'autostima
- scopra ciò chì vulete da a vita
- riformulà è sfida i mudelli di pensamentu negativu
"Cuntinuà à mette u vostru focus fora di voi stessu vi mette in una pusizione di impotenza", dice Fabrizio. Cù u tempu, questu pò cuntribuisce à sentimenti di disperazione è impotenza, chì ponu cuntribuisce à a depressione.
A codipendenza hè un prublema cumplessu, ma cù un pocu di travagliu, pudete superallu è cumincià à custruisce relazioni più equilibrate chì servinu ancu e vostre necessità.