Cume Modificà a Vostra Lista di Cose da Fà per a Vostra Salute Mentale
Cuntenutu
- Intruduce a terapia occupazionale in e mo liste di cose da fà
- Crià una lista equilibrata
- Sceglite e vostre categurie
- Fate a vostra lista
- Una vista più inclusiva
- Una lista equilibrata, una vita equilibrata
È se a vostra lista di cose da fà hè cusì longa chì diventa in realtà a fonte di a vostra ansietà?
Onestamente, ùn ci hè nunda di simile à quella dolce, dolce sensazione di attraversà un articulu fora di a mo lista di cose da fà. A dicu!
Ma wow, ci hè ancu nunda di simile à quella certa marca d'ansietà chì vene da una lista di cose da fà chì ghjustu. ùn face micca. fine.
Ci hè una cridenza longa chì e liste di e cose da fà ponu riduce a procrastinazione è, in breve, aiutavvi à fà cose. Questu hè in relazione cù qualcosa cunnisciutu cum'è l'effettu Zeigarnik, chì hè in fondu l'ossessione di u nostru cervellu per e cumpetenze eccezziunali finu à ch'elli sianu compie.
Scrivite e cumpetenze in una - l'avete capita - lista di cose da fà pò riduce questi penseri persistenti.
Ma chì si sì cum'è mè (o a maiò parte di noi) è avete un bassillion di compiti incompleti? È se a vostra lista di cose da fà hè cusì longa chì diventa in realtà a fonte di a vostra ansietà?
Eru oppressu da a mo ansietà di a lista di e cose da fà, è mi ricordu di qualcosa: Sò un terapeuta occupazionale. Noi, i terapeuti occupazionali, avemu assai da dì quandu si tratta di a scienza di cume, perchè, è per chì scopu a ghjente fà e cose.
Usendu a mo cunniscenza di terapia occupazionale, aghju decisu di cambià a mo lista di cose da fà - è u risultatu hà avutu un impattu veramente pusitivu nantu à a mo salute mentale.
Intruduce a terapia occupazionale in e mo liste di cose da fà
Ma prima, chì hè una occupazione? Pista: Ùn hè micca u vostru travagliu.
A Federazione Mundiale di Terapia Occupazionale definisce l'occupazione cum'è "l'attività di tutti i ghjorni chì e persone facenu cum'è individui, in famiglie, è cù e cumunità per occupà u tempu è dà significatu è scopu à a vita".
E mo lunghe liste di cose da fà sò piene d'occupazioni: travagliu, spesa, cucina, Zoom cù a mo minnana, più travagliu.
Queste liste sparse ùn sembravanu micca solu cum'è un disordine, ma mi anu fattu sentire ancu cum'è un disordine.
Aghju decisu di mette e cose in cuntrollu scrivendu e mo liste di cose da fà in categurie - categurie occupaziunali, vale à dì.
I terapeuti occupazionali anu storicamente classificatu l'occupazioni in trè categorie principali: autocura, produttività è passatempi.
- Autocura ùn si riferisce micca solu à maschere facciali o bagni, abbraccia ancu tutte e cose chì fate per piglià cura di voi stessi, cum'è pulizia, bagnu, alimentazione, circundà a cumunità, trattà e finanze, è ancu di più.
- Produttività si riferisce tipicamente à u vostru travagliu, ma pò ancu applicà à a scola, u sviluppu persunale, a crianza, i gigging, è ancu di più.
- Divertimentu pò cumprende passatempi cum'è u giardinaghju, u surf, a lettura di un libru, è tanti altri. Queste occupazioni sò destinate à portà piacè.
Crià una lista equilibrata
U benefiziu di categorizà a mo lista di cose da fà ùn era micca puramente organizzativu o esteticu - hà ancu miglioratu a mo salute mentale.
Questu hè grazia à un cuncettu chjamatu equilibriu occupazionale.U bilanciu occupazionale si riferisce à l'equilibriu trà e diverse occupazioni chì passemu u nostru tempu.
Quandu sperimentemu un sbilanciu occupazionale - cum'è l'esempiu classicu di travaglià 80 ore à a settimana, o forse micca travaglià in tuttu per via di una pandemia glubale - questu pò influenzà negativamente a nostra salute.
E ricerche mostranu chì u sbilanciu occupazionale pò purtà, tra l'altru, à disordini relativi à u stress.
Quandu aghju primu decisu di scrive a mo lista di cose da fà in categurie, eru oh cusì ingenuu. Ùn avia veramente alcuna idea di quantu eranu sbilanciati e mo occupazioni. Sapia solu chì mi sentia stressatu.
Quandu aghju trasferitu a mo vechja lista di cose da fà in rotulu à e nuove categurie, aghju scupertu circa 89.734 elementi in a categuria di produttività. Va bè, sto esagerendu, ma avete l'idea.
Ci era circa duie in e categurie di piacè è autocura. U mo stress di colpu hà fattu assai più sensu.
Per mantene e mo categurie equilibrate, aghju avutu à riduce alcune di e mo occupazioni relative à u travagliu è vene cun più attività di svago è autocura. Cue e classi di yoga in linea, meditazione ogni ghjornu, cottura u fine di settimana, è in realtà fà i mo impositi!
Sceglite e vostre categurie
Per rimpiazzà u vostru listinu di e cose da fà, vi cunsigliu di vene cun alcune categurie d'occupazioni. Pruvate à dà à ogni categuria un numeru uguale di elementi sottu à ella per assicurà l'equilibriu.
Personalmente creu una lista settimanale di e cose da fà, è finu à avà aghju utilizatu e categurie classiche di autocura, produttività è passatempi. Mi dò 10 elementi in ogni categuria.
Sottu autocura, aghju messu cose cum’è a spesa, pulizia di i bagni (iè, hè autocura), ordine di medicazione, terapia, è altri cusì.
Sottu à a produtività, di solitu si tratta di travaglii. Per impedisce à sta categuria di diventà stragrandamente longa, mi focu nantu à prughjetti più grandi invece di picculi compiti individuali.
In tempu di piacè, aghju messu cose cum'è corsa, corsi di yoga, finitura di un libru, Zoom chjama cù l'amichi è a famiglia, o un sesh Netflix. Quessi sò specifici per mè è i vostri puderebbenu sembrà diversi.
Noterete ancu chì ste categurie ponu entre in autocura è in u passatempu. Fate ciò chì vi pare ghjustu.
Personalmente, qualchì volta mi pare difficiule di dà a priorità à e categurie di autocura è di piacè. Sè site di listessa manera, cuminciate chjucu.
Quandu aghju passatu per a prima volta à sta lista settimanale di cose da fà, mi sò dettu di fà solu unu cosa in ogni categuria per ghjornu. Certi ghjorni, questu significa lavà a lavanderia, vai per una longa corsa, è sottumette un grande prughjettu di travagliu.
L'altri ghjorni, puderia significà duscia, medità per 5 minuti, è mandà un email impurtante. Fondamentalmente, avete a libertà di personalizzallu à ciò chì si sente fisicamente è mentalmente capace di un ghjornu datu.
Fate a vostra lista
- Venite cù 3 à 4 categorie per u tippu di cose significative chì fate ogni settimana. Queste ponu esse e categurie sopra, o pudete creà e vostre. Parenting, relazioni, prughjetti creativi, o passatempi tutti contanu cum'è occupazioni!
- Sceglite un numeru realizabile di cose da fà per ogni categuria. Ùn site micca troppu granulare. Mantene largu è simplice.
- Riempite a vostra lista è fate u vostru megliu per tene u listessu numeru di elementi in ogni categuria. Se ùn pudete micca, va bè, ancu. Vi mostrerà solu induve puderete aduprà un pocu di più equilibriu in a vostra vita.
Una vista più inclusiva
Parechje persone sperimentanu un sbilanciu occupazionale per via di cose fora di u so cuntrollu.
"Ristabilisce l'equilibriu" hè più faciule ch'è fattu quandu avete figlioli, cura di un parente più vechju, travagliate l'ore di travagliu, o un numeru numeru d'altre situazioni chì puderianu rende voi più occupatu o sopraffattu.
Pruvate à esse gentile cun voi stessu è capite chì u primu passu hè ghjustu rializendu induve si trovanu i vostri squilibri. Va bè se ùn pudete micca cambià e cose avà.
A creazione è a categurizazione di a vostra lista di cose da fà pò purtà qualchì cuscenza tantu necessaria, è questu hè impurtante da per sè.
Basta à esse cuscenti di e vostre tendenze versu certe occupazioni (cum'è megaproduttività per mè, o spende tuttu u vostru tempu curendu l'altri è micca voi stessi) hè un putente strumentu di salute mentale.
Cù u tempu, pudete aduprà sta cuscenza per guidà e vostre scelte.
Pudereste sentite più abilitati à dumandà à qualchissia altru di intervene di tantu in tantu per aiutà cù e responsabilità. Forse pudete installà una classa settimanale (o mensile) pianificata in qualcosa chì vi piace. O forse vi lasciate infine rilassà nantu à u lettu è ùn fà nunda senza sentesi culpevule.
Pudemu megliu aiutà l'altri quandu avemu pigliatu cura di prima.
Rimarcherete ancu qualchì occupazione chì ùn pare micca adatte in ogni locu. Hè perchè ci sò abbastanza pochi prublemi cù stu sistema di categorizazione.
Qualchidunu sustene chì a categurizazione di a triade ùn hè micca sensibile culturalmente o inclusiva. Hè ancu un pocu individualista è ùn conta micca altre cose significative chì femu, cum'è attività religiose, cura di l'altri o cuntribuisce à a nostra comunità.
L'occupazione hè cumplessa è cum'è e persone, difficiule da precisà. Vi incuraghju à ghjucà cù e vostre categurie è truvà ciò chì hè significativu per voi.
Una lista equilibrata, una vita equilibrata
Grazie à sta regolazione in a mo lista di cose da fà, aghju capitu chì stavu travagliendu troppu in me stessu è ùn dedicava tantu tempu per occupazioni chì mi purtarianu gioia, piacè, risturazione è scopu.
In realtà scrivendu a mo lista di cose da fà hè statu un modu azziunabile per mè di fà qualcosa per u mo stress.
Aghju sempre a tendenza à sovraccaricà e mo occupazioni di produttività perchè, sapete, vita. Ma in generale, mi sentu più in cuntrollu, più pacificu, è, per riassumelu, più equilibratu.
Sarah Bence hè un terapeuta occupazionale (OTR / L) è scrittore freelance, primuramente focalizata nantu à temi di salute, benessere è viaghji. U so scrittu pò esse vistu in Business Insider, Insider, Lonely Planet, Fodor's Travel, è altri. Ella scrive ancu nantu à i viaghji senza glutine, senza celiaci in www.endlessdistances.com.