Cume Aduprà una Maschera Face Correttamente

Cuntenutu
- Cosa hè una maschera chirurgica?
- Quandu duvete purtà una maschera facciale?
- Cumu mette una maschera chirurgica
- Passi per mette una maschera facciale
- Cosa ùn fà quandu si porta una maschera chirurgica
- Ùn:
- Cume rimuovere è scartà una maschera chirurgica
- Passi per caccià una maschera facciale
- Chì ghjè un respiratore N95?
- Chì funziona megliu per limità l'infezzione?
- U fondu
Portà una maschera facciale aiuta spessu a ghjente à sentesi prutetta è rassicurata. Ma una maschera facciale chirurgica pò impedisce di esse esposta à o trasmissione di certe malatie infettive?
È, se e maschere facciali ti proteggenu da e malatie infettive, cume COVID-19, ci hè un modu adattu per mette li, togleli è scartalli? Continuate à leghje per scopre.
Cosa hè una maschera chirurgica?
Una maschera chirurgica hè una maschera sciolta è dispunibuli chì hè di forma rettangulare. A maschera hà bande elastiche o ligami chì ponu esse in ciclu daretu à e to arechje o ligate daretu à a testa per tene lu in postu. Una striscia di metallo pò esse presente in cima di a maschera è pò esse pincata per adattassi à a maschera intornu à u nasu.
Una maschera chirurgica à trè strati purtata currettamente pò aiutà à bluccà a trasmissione di microorganismi di grande particella da goccioline, spray, splatters è splashes. A maschera pò ancu riduce a probabilità di cuntattu manu-à-faccia.
I strati di trè strati di a maschera chirurgica funzionanu cusì:
- U stratu esterno repele l'acqua, u sangue, è altri fluidi di u corpu.
- U stratu mediu filtra certi patogeni.
- U stratu internu assorbe umidità è sudore da l'aria espirata.
Tuttavia, i bordi di maschere chirurgiche ùn formanu micca un sigillo strettu intornu à u nasu o a bocca. Dunque, ùn ponu micca filtrà e piccule particule à l'aria cum'è quelle trasmesse per tossu o starnutimentu.
Quandu duvete purtà una maschera facciale?
U raccomanda di aduprà maschere chirurgiche solu sì:
- avè una frebba, tosse, o altri sintomi respiratorii
- stai bè ma cura una persona cù una malatia respiratoria - in questu casu, portate una maschera quandu site à 6 metri o più vicinu à a persona chì hè malata
Ancu se una maschera chirurgica aiuta à intrappulà e gocce respiratorie più grandi, ùn pò micca prutege vi di cuntrae u novu coronavirus, chì hè cunnisciutu cum'è SARS-CoV-2. Hè perchè maschere chirurgiche:
- ùn filtrà micca e particule più chjuche in aria
- ùn si mette micca bè nantu à a to fàccia, cusì e particule àeree ponu fughje in i lati di a maschera
Alcuni studii ùn anu riesciutu à dimustrà chì e maschere chirurgiche impediscenu efficacemente l'esposizione à e malatie infettive in ambienti cumunali o publichi.
Oghje ghjornu, ùn ricumanda micca chì u publicu generale porti maschere chirurgiche o respiratori N95 per prutegge da malatie respiratorie cum'è COVID-19. I fornitori di assistenza sanitaria è i primi intervenenti anu bisognu di sti forniture, è ci hè attualmente una mancanza di elli.
Tuttavia, in u casu di COVID-19, u CDC cunsiglia à u publicu generale di mette copre di visu in stofa per prevene a diffusione di a malattia. U CDC ancu nantu à cumu fà u vostru propiu.
Cumu mette una maschera chirurgica
Sì avete bisognu di mette una maschera chirurgica, fate i seguenti passi per mette una currettamente.
Passi per mette una maschera facciale
- Prima di mette a maschera, lavate e mani per almenu 20 secondi cù acqua è sapone, o strufinate bè e mani inseme cù un disinfettante per mani à alcolu.
- Verificate per difetti in a maschera facciale, cume lacrime o cicli rotti.
- Pone u latu culuritu di a maschera fora.
- Se presente, assicuratevi chì a striscia metallica sia in cima à a maschera è posizionata contr'à u ponte di u nasu.
- Se a maschera hà:
- Anelli d'arechja: Tenite a maschera da i dui anelli d'arechja è mettite un anellu annantu à ogni arechja.
- Cravatte: Tenite a maschera da e corde superiori. Attaccate e corde superiori in un arcu sicuru vicinu à a corona di a testa. Attaccate e corde di fondu in modu sicuru in un arcu vicinu à a nuca.
- Doppie bande elastiche: Tirate a banda superiore sopra a vostra testa è pusitalla contr'à a corona di a testa. Tirate a banda di fondu nantu à a testa è pusitalla contr'à a nuca.
- Muduleghja a striscia superiore metallica curvabile à a forma di u nasu pizzichendula è appughjendula sopra cù e dite.
- Tirate u fondu di a maschera nantu à a bocca è u mentone.
- Assicuratevi chì a maschera si adatta perfettamente.
- Ùn toccate micca a maschera una volta in pusizione.
- Se a maschera si sporca o hè umida, rimpiazzate cù una nova.

Cosa ùn fà quandu si porta una maschera chirurgica
Una volta chì a maschera hè pusiziunata in modu sicuru, ci sò certe precauzioni da tene à mente per assicurà chì ùn trasferite micca i patogeni in faccia o in mani.
Ùn:
- toccu a maschera una volta chì hè assicurata nantu à a vostra faccia, cumu puderia avè patogeni annantu
- pende a maschera da una arechja
- appende a maschera intornu à u to collu
- incrucia i ligami
- riutilizà maschere à usu unicu
Sì avete a toccà a maschera facciale mentre u portate, lavate e mani prima. Assicuratevi di lavà ancu e mani dopu, o aduprate disinfettante per mani.

Cume rimuovere è scartà una maschera chirurgica
Hè impurtante di caccià a maschera visuale currettamente per assicurà chì ùn trasferite micca i germi in e vostre mani o in faccia. Vulete ancu assicurà chì scartate a maschera in modu sicuru.
Passi per caccià una maschera facciale
- Prima di caccià a maschera, lavate bè e mani o aduprate un disinfettante per mani.
- Evite di tuccà a maschera stessa, perchè puderia esse contaminata. Hold it by the loop, ligami, o bande solu.
- Elimina cù cura a maschera da a to faccia una volta chì:
- scumpressate i dui anelli di l'arechja, o
- scioglie prima l'arcu inferiore, seguitatu da u cima, o
- caccià prima a banda di fondu alzendula sopra a testa, poi fà u listessu cù a banda di cima
- Tenendu i cicli di maschera, cravatte o bande, scartate a maschera mettendula in una spazzatura cuperta.
- Dopu a rimozione di a maschera, lavate bè e mani o aduprate un disinfettante per mani.

Chì ghjè un respiratore N95?
I respiratori N95 sò adattati in forma à a dimensione è a forma di a vostra faccia. Perchè si adattanu à u to visu più appiccicatu, ci hè menu opportunità per chì e particelle in aria si filtrinu intornu à i lati di a maschera.
N95s ponu ancu filtrà piccule particule in aria.
A chjave per un N95 efficace hè di assicurà chì si adatta currettamente à a vostra faccia. I pratichi sanitarii chì furniscenu assistenza diretta à i pazienti sò sottoposti à prova annuale da un prufessiunale qualificatu per esse sicuri chì u so N95 li adatta bè.
Un respiratore N95 adattatu currettamente filtra i patogeni in l'aria assai megliu cà una maschera chirurgica. I respiratori chì sò stati attentamente testati è certificati per portà a designazione N95 ponu bloccà fino à particelle di test piccole (0,3 micron). Ma anu ancu e so limitazioni.
Tuttavia, ùn raccomanda micca chì u publicu in generale utilizi respiratori N95 per prutegge si da malatie respiratorie cum'è COVID-19. S'elli sò purtati senza un vestitu strettu, ùn ponu micca filtrà e piccule particule in aria chì causanu malatie.
Sicondu a FDA, u megliu modu per prevene una infezzjoni hè di evità esse esposti à u virus. Raccomanda di praticà u distanzamentu suciale è u lavatu frequente di mani.
I risultati di una è meta-analisi ùn anu trovu alcuna differenza significativa trà respiratori N95 è maschere chirurgiche quandu aduprate da travagliadori sanitarii per prevene a trasmissione di infezioni respiratorie acute in ambienti clinichi.
Un recente studiu clinicu randomizatu di u 2019 publicatu in a rivista JAMA hà supportatu questi risultati.
Chì funziona megliu per limità l'infezzione?
Sì avete una malatia respiratoria, u megliu modu per minimizà a trasmissione hè di evità altre persone. U listessu vale per sè vulete evità di cuntrae un virus.
Per riduce u risicu di trasmissione di u virus, o di vene in cuntattu cun ellu, raccomanda i seguenti:
- Praticate una bona igiene di e mani lavendu e mani spessu cù acqua è sapone per almenu 20 secondi à a volta.
- utilizà un disinfettanti pà i mani chì cuntene almenu sè ùn avete micca accessu à acqua è sapone.
- Evita di tuccà a to faccia, bocca è ochji.
- Mantene una distanza sicura da l'altri. U ricumanda almenu 6 piedi.
- Evite i lochi publichi finu à chì recuperate cumpletamente.
- Stà in casa è riposa.
U fondu
E maschere chirurgiche ponu prutegge contra e particelle più grandi in aria, mentre i respiratori N95 furniscenu una migliore prutezzione contra e particelle più chjuche.
Mette è toglie currettamente queste maschere facciali pò aiutà à prutege voi è a salute di quelli chì vi circondanu da a trasmissione o a cuntrazione di patogeni.
Ancu se maschere facciali ponu aiutà à riduce a diffusione di alcuni organismi chì causanu malatie, l'evidenza suggerisce chì l'usu di maschere facciali ùn pò micca sempre prutege voi o altri da esposizione à certi patogeni.
Leghjite stu articulu in spagnolu