, ciculu è cumu trattà
Cuntenutu
L'imenolepiasi hè una malattia causata da u parassita Hymenolepis nana, chì pò infettà zitelli è adulti è causà diarrea, perdita di pesu è fastidiu addominale.
L'infezzione cù questu parassita hè fatta per mezu di u cunsumu di cibu è acqua contaminati, dunque hè impurtante di aduttà alcune misure preventive, cume lavà e mani è l'alimentu prima di preparalli. Vede altre misure per prevene i vermi.
U diagnosticu di himenolepiasi hè fattu per mezu di a ricerca di l'ova in i feci è u trattamentu si face di solitu cù l'usu di agenti antiparassiti, cum'è Praziquantel, per esempiu.
Principali sintomi
Sintomi di infezzjoni da H. nana sò rari, ma quandu u sistema immunitariu di a persona hè indebulitu o quandu ci hè una grande quantità di parassiti in l'intestinu, si ponu nutà certi sintomi, cum'è:
- Diarrea;
- Dolore addominale;
- Malnutrizione;
- Perda di pesu;
- Mancanza d'appitittu;
- Irritabilità.
Inoltre, a presenza di u parasite in a mucosa intestinale pò purtà à a furmazione di ulcere, chì ponu esse abbastanza dolorose. In casi più rari, l'imenolepiasi pò purtà à l'apparizione di sintomi relativi à u sistema nervosu, cume crisi, perdita di cuscenza è crisi epilettiche.
U diagnosticu hè fattu esaminendu e feci chì anu per scopu di identificà a presenza di ova di parassiti, chì sò chjuchi, semi-sferichi, trasparenti è circundati da una membrana fina. Capite cumu hè fattu u test di feci.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'imenolepiasi hè fattu cù droghe chì di solitu ùn causanu effetti collaterali, cum'è Praziquantel è Niclosamide.
Malgradu esse una parasitosi faciule da trattà, hè impurtante chì l'imenolepiasi sia impedita per mezu di misure profilattiche per riduce l'infezioni da stu parassita. Cusì, hè impurtante chì megliu abitudini d'igiene sianu aduttate, cum'è lavassi e mani prima di manghjà è dopu aduprà u bagnu, lavà l'alimentu prima di preparalli è aduttà misure di cuntrollu per insetti è roditori, chì ponu esse ospiti intermedi di Hymenolepis nana.
Ciclulu biologicu
O Hymenolepis nana pò prisentà dui tippi di ciclu biologicu: u monoxenicu, in u quale ùn ci hè micca un host intermediu, è l'eteroxenicu, in u quale ci hè un host intermediu, cum'è i topi è e pulci, per esempiu.
- Ciculu monoxenicu: hè u cicculu u più cumunu è principia cù l'ingestione accidentale di ova di parassiti prisenti in acqua o cibu contaminati. L'ove ingerite ghjunghjenu à l'intestinu, duv'elli nascenu è liberanu l'undosfera, chì penetra in e villi di l'intestinu è si sviluppa in una larva cisticercoida, chì s'attacca à a mucosa intestinale. Questa larva si sviluppa in un vermu adultu è depone l'ova, chì sò eliminate in e feci, dendu origine à un novu ciculu.
- Ciculu eteroxenicu: stu cicculu si faci da u sviluppu di u parasite in l'intestinu di l'ospite intermediu, cum'è topi è pulci, chì ingestenu l'ove liberati in l'ambiente. L'omu acquite l'infezzione per via di u cuntattu cù questi animali, principalmente, o per u cunsumu di alimentu o acqua contaminata da e feci di questi ospiti, iniziendu u ciclu monoxenicu.
Unu di i fattori chì facilita l'infezzione da questu parassita hè a breve durata di vita di i parassiti: i vermi adulti ponu sopravvive solu 14 ghjorni in u corpu è, dunque, liberanu rapidamente l'ova, chì ponu sopravvivere finu à 10 ghjorni in l'ambiente esternu. , essendu abbastanza tempu per una nova infezzione à accade.
Inoltre, u fattu chì sia una infezione faciule da ottene, ambienti cù una alta concentrazione di persone, cume i crèculi, e scole è e prigiò, chì in più di avè parechje persone inseme, e cundizioni sanitarie sò precarie, facilità a trasmissione di u parasite.