Cosa hè a itterizia neonata è cumu si tratta

Cuntenutu
- Ciò chì causa itterizia neonatale
- Cumu identificà a itterizia
- Cume trattà l'ictizia neonatale
- Trattamentu di Fototerapia
- Altre forme di trattamentu
L'ictere neonatale si pone quandu a pelle, l'ochji è e mucose di u corpu diventanu gialle, per via di un eccessu di bilirubina in u sangue.
A causa principale di itterizia in u zitellu hè l'itterizia fisiologica, chì nasce per l'incapacità di u fegatu di metabolizà è di eliminà a bilirubina, chì hè sempre sottosviluppata. In generale ùn hè micca una causa di preoccupazione, è u trattamentu hè fattu cù fototerapia.
A bilirubina hè un pigmentu giallu chì hè pruduttu da a ripartizione di e cellule sanguine in u corpu, è hè poi catturatu da u fegatu induve hè ligatu à e proteine è eliminatu cù a bile da l'intestinu, dunque, cambiamenti in una di queste fasi ponu l'elevazione di questu pigmentu in u sangue. Amparate più nantu à a bilirubina esaminendu a bilirubina è i so valori.
Ciò chì causa itterizia neonatale
L'ictere neonatu o neonatale hè un prublema frequente, è e cause più cumuni includenu:
- Itteru fisiologicu: hè a causa a più cumuna, chì apparisce dopu à 24 à 36 ore di nascita, chì u fegatu di u zitellu hè pocu sviluppatu è pò avè difficultà à trasfurmà è à eliminà a bilirubina;
- Aumentata distruzzione di cellule sanguine: hè una seria causa di icterizia, chì accade per via di malatie di sangue cum'è anemia falciforme, sferocitosi o anemia emolitica, chì pò esse causata da l'incumpatibilità di u sangue di u zitellu cù quellu di a mamma. Scopri di più nantu à sta situazione à: Eritroblastosi fetale;
- Itterizia in u latte maternu: apparisce in i zitelli chì stanu allattendu solu, di solitu, dopu à circa 10 ghjorni di nascita, apparisce per via di l'aumentu di l'ormoni o di e sostanze in u sangue chì aumentanu a resorzione di bilirubina in l'intestinu è ne impediscenu l'eliminazione, malgradu e so cause chì ùn sò ancu cumpletamente chjarificatu;
- Malatie di u fegatu: sò generalmente malatie ereditarie, cum'è u sindrome di Crigler-Najjar, u sindrome di Gilber è a malattia di Gaucher, per esempiu;
- Malatie congenite: chì pò esse causatu durante a gravidanza, cum'è a rosolia o l'ipotiroïdismu congenitu;
- Deformità di i canali biliari;
- Infezioni di virus o batteri.
Capite megliu e cause possibili in: Chì cause è cume trattà l'iperbilirubinemia neonatale.
Cumu identificà a itterizia
Generalmente, l'itterizia apparisce u secondu ghjornu di a vita di u zitellu ma in i zitelli prematuri tende à apparisce u 5u ghjornu di vita.
U culore giallastru di a pelle avanza da a testa versu i pedi, essendu osservatu prima in faccia, dopu in u troncu è dopu in i pedi. A pressione legera di u pettu di u zitellu hè un bonu modu per identificà a itterizia fora di l'ospedale. Se a zona pressata diventa gialla, cuntattate u duttore per inizià u trattamentu.
Cume trattà l'ictizia neonatale
Ancu se l'itterizia ùn hè micca sempre una cundizione grave o cun grave cunsequenze, un trattamentu adeguatu hè necessariu perchè, in rare circostanze, pò causà danni cerebrali. Sta cundizione hè chjamata kernicterus è u trattamentu in questi casi implica una trasfusione di sangue. Capite ciò chì hè è cosa fà in casu di kernicterus.
Trattamentu di Fototerapia
A fototerapia hè fatta mettendu u zitellu in un picculu presepiu induve hè cumpletamente nudu, chì porta solu un pannolinu, esse espostu à una luce speciale, un trattamentu chjamatu fototerapia.Finchè u zitellu hè espostu à sta luce fluorescente, deve restà bendatu cù una maschera protettiva.
In i casi i più lievi u pediatra pò cunsiglià chì u zitellu sia espostu à u sole ogni ghjornu, a mane, quandu u sole sia sempre debule, sempre prima di 10 è dopu à 16 ore. U trattamentu pò durà 2 ghjorni è u tempu di esposizione à a luce pò varià da 15 à 30 minuti à a volta.
Capite megliu cumu funziona a fototerapia in quale malatie a fototerapia pò trattà.
Altre forme di trattamentu
Allattà u zitellu hè un ottimu modu per cumplementà u trattamentu, nurmalizendu u culore di u zitellu più veloce, chì riduce a resorzione di bilirubina in l'intestinu. Casi rari di "itteria di latte maternu", invece, l'allattamentu pò avè da esse interrotta per 1 o 2 ghjorni, finu à chì a concentrazione di bilirubina in u sangue si normalizeghja.
In i casi più gravi di itterizia, cum'è quelli di cause infettive, congenite o genetiche, u trattamentu hè specificu secondu a causa, guidatu da u pediatra, durante l'uspitalisazione, chì pò implicà l'usu di antibiotici, corticosteroidi, terapia ormonale o, in casi di bilirubina assai alta, trasfusione di sangue, chì aiuta à caccià a bilirubina più rapidamente da u sangue.