Chì pò causà l'età di l'ossu ritardata è cumu si deve esse u trattamentu
Cuntenutu
- Cause di l'età di l'ossu ritardata
- Cumu hè fatta a valutazione
- Trattamentu per l'età di l'ossu ritardata
L'età di l'ossu ritardata hè più spessu ligata à a diminuzione di a produzzione di ormone di a crescita, cunnisciutu ancu GH, ma altre cundizioni ormonali ponu ancu causà l'età di l'ossu ritardata, cume l'ipotiroïdismu, u sindrome di Cushing è a malattia di Addison, per esempiu.
Tuttavia, l'età di l'ossu ritardata ùn significa micca sempre malattia o ritardu di crescita, perchè i zitelli ponu cresce à tassi diversi, oltre à a caduta di denti è a prima menstruazione. Cusì, se i genitori anu dubbitu nantu à a rapidità di u sviluppu di u zitellu, hè megliu cercà u cunsigliu di un pediatre.
Cause di l'età di l'ossu ritardata
L'età di l'ossu ritardata pò accadere per via di parechje situazioni, e principali sò:
- Storia di famiglia di età di l'ossu ritardata;
- Diminuzione di a produzione di ormoni di crescita;
- Ipotiroïdismu Congenitale;
- Malnutrizione prolungata;
- A malatia di Addison;
- Sindrome di Cushing.
Se ci hè un ritardu in a crescita di u zitellu o un ritardu in l'iniziu di a pubertà, hè impurtante chì u zitellu sia valutatu da u pediatra in modu chì i testi ponu esse effettuati per identificà a causa di u ritardu in l'età ossea è, cusì, principià u trattamentu più adattu.
Cumu hè fatta a valutazione
L'età ossea hè un metudu di diagnosticu chì pò esse adupratu cù u scopu di aiutà in a diagnosi di cambiamenti relativi à a crescita, essendu fattu quandu u pediatra identifica cambiamenti in a curva di crescita, o quandu ci hè ritardu di crescita o pubertà, per esempiu.
Cusì, l'età di l'osse hè verificata basendu annantu à un esame di stampa chì si face à a manu manca. Per fà a valutazione, si raccomanda chì a manu sia allineata cù u polsu è chì u pulgaru sia à un angulu di 30º cù l'indice. Dopu, una maghjina hè fatta attraversu a radiografia chì hè valutata da u pediatra è chì hè paragunata cù u risultatu di un esame standard, pudendu allora verificà se l'età ossea hè adatta o ritardata.
Trattamentu per l'età di l'ossu ritardata
U trattamentu per a fine di l'età di l'osse deve esse fattu secondu i cunsiglii di u pediatre o endocrinologu, in a maiò parte di i casi l'applicazione di iniezioni cutanee di ormone di a crescita, cunnisciutu ancu GH, hè raccomandata, è queste iniezioni ponu esse indicate per pochi mesi o anni secondu u casu. Capite cumu si face u trattamentu cù l'ormone di crescita.
D'altra parte, quandu l'età di l'ossu ritardata hè legata à una situazione diversa da l'ormone di crescita, u pediatra pò indicà a realisazione di un trattamentu più specificu.
Hè impurtante chì u trattamentu per a tarda età ossea sia principiatu u più prestu pussibule, postu chì più grande hè a differenza trà l'età ossea è l'età di u zitellu, più grande sò e possibilità di ghjunghje à un'altezza più vicina à a normale.