Ileumu paralìticu: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
L'ileu paralìticu hè una situazione induve ci hè una perdita tempurale di u muvimentu di l'intestinu, chì accade soprattuttu dopu interventi chirurgichi in a regione addominale chì anu implicatu l'intestinu, risultendu in u sviluppu di alcuni sintomi cum'è stinzia, perdita di appetitu, nausea è vomitu, per esempiu.
Malgradu esse assuciatu à spessu cù chirurgie addominali, l'ileu paraliticu pò accade ancu per via di a presenza di ernie inguinali o di l'usu di alcuni medicinali, è hè impurtante chì a causa sia identificata in modo chì u trattamentu più adeguatu pò esse iniziatu per impedisce u sviluppu di cumplicazioni.
Cause pussibili
L'ileu paraliticu hè più spessu ligatu à a chirurgia addominale per via di a furmazione di tessuti fibrosi, tuttavia altre situazioni chì ponu favurisce u sviluppu di l'ileu paraliticu sò:
- Cancer intestinale;
- Malatie infiammatorie di l'intestinu, cume a malattia di Crohn;
- Diverticulite;
- Torsione culunica;
- Hernia inguinale;
- Malatia di Parkinson.
Inoltre, l'ileu paraliticu pò accade in cunsequenza di l'usu di alcune droghe cume i narcotici, cume l'idromorfone, a morfina o l'ossicodone è o antidepressivi triciclici, cume l'amitriptilina è l'imipramina.
Hè impurtante chì l'ileu paraliticu sia identificatu è u trattamentu cuminciò subitu dopu, postu chì hè pussibule di prevene cumplicazioni cum'è a sepsis, chì currisponde à l'infezzione generalizata causata da batteri intestinali chì ùn sò micca stati eliminati currettamente, o l'ostruzzione intestinale, chì pò portanu parechje cunsequenze per a salute. Verificate ciò chì sò e cunsequenze di l'ostruzzione intestinale.
Sintomi di ileus paraliticu
I sintomi di l'ileu paraliticu sò in relazione cù diminuzione di i muvimenti intestinali, dolore addominale, perdita di appetitu, stinzia, gonfiore di l'abdomen, pienezza, nausea è vomitu.
In casi più severi, cumplicazioni cum'è a necrosi cellulare di l'intestinu ponu accade per via di a diminuzione di sangue in u situ o perforazione di l'intestinu, in casi più rari, chì ponu causà una infezzione chjamata peritonite, chì si verifica per via di a proliferazione aumentata di battìri intestinali è chì pò fà cresce u risicu d'infezzione diffusa.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'ileu paraliticu hà per scopu di curà a causa di u disordine è di prumove u sollievu di i sintomi. In certi casi, a situazione pò esse risolta senza alcunu trattamentu necessariu, solu stabilizendu a persona amministrendu fluidi attraversu a vena, inserendu un tubu nasogastricu per aspirà l'aria è u liquidu, chì aiuterà à alleviare u gonfiore addominale. Tuttavia, se ùn ci hè miglioramentu, u duttore deve sceglie un altru trattamentu per impedisce chì una ostruzione intestinale si presenti.
S'ellu hè un medicamentu chì hè a fonte di u prublema, u duttore pò sospende a presa di quellu medicamentu, o prescrive un medicamentu chì stimuli u transitu intestinale, cum'è u casu cù metoclopramide o domperidone.
In casu d'ostruzzione parziale, vale à dì, se qualchì alimentu è fluidi continuanu à esse trasportati attraversu l'intestinu, hè solu necessariu stabilizà a persona è manghjà una dieta bassa in fibre, è una medicina per accelerà u transitu intestinale pò ancu esse prescritta .
In casi d'ostruzzione totale, o se u trattamentu per l'ostruzzione parziale ùn funziona micca, pò esse necessariu ricorrere à chirurgia per alleviare quest'ostruzzione, rimuovere una parte di l'intestinu o ancu caccià tuttu l'intestinu. In i casi induve tuttu l'intestinu hè cacciatu, hè necessariu avè una ostomia, chì cunsiste à creà un canale chì cullega l'intestinu à una spezia di saccu, attraversu un'apertura in l'addome, attraversu chì e feci sò eliminate.