Ochji è palpebre gonfie: chì pò esse è cumu trattà
Cuntenutu
- 1. Stye
- 2. Cunghjuntivitis
- 3. Allergia à u polenu, l'alimentu o a medicina
- 4. Cambiamenti di rene
- 5. Picculi d'insetti o colpi d'ochji
- 6. Blefarite
- 7. Cellulite orbitale
- Ciò chì pò fà l'ochju gonfiu in gravidanza
U gonfiore in l'ochji pò avè parechje cause, derivanti da prublemi menu gravi cum'è allergie o colpi, ma pò accade ancu per infezioni cum'è cungiuntivite o sty, per esempiu.
L'ochju si gonfia per via di una cumulazione di liquidi chì si verifica in i tessuti intornu à l'ochju, cum'è e palpebre o glàndule, è quandu dura più di 3 ghjorni hè cunsigliatu di cunsultà un oculistu per diagnosticà a causa è inizià u trattamentu adattatu , chì pò ancu implicà l'usu di l'antibiotici.
In casi più rari, u gonfiore pò ancu esse un segnu di prublemi di salute più gravi, cum'è cambiamenti in a funzione tiroidea, prublemi cù u funziunamentu di i reni o un tumore in a palpebra per esempiu. Tuttavia, queste situazioni di solitu causanu gonfiore in altre regioni di u corpu, cum'è a faccia o i pedi, per esempiu.
1. Stye
U stye hè una infiammazione di l'ochju, causata da l'infezzione di e ghiandole palpebrali, chì, in più di causà gonfiore di a palpebra simile à un brufulu, provoca ancu altri sintomi cum'è dulore costante, strappatura eccessiva è difficoltà à apre l'ochju. Vede cumu identificà è trattà u sty.
Cosa da fà: pudete applicà una cumpressa d'acqua calda 3 à 4 volte à ghjornu, per 5 à 10 minuti, per alleviare i sintomi, in più di lavà a faccia è e mani cun sapone neutru, riducendu a terra chì pò causà nova infezzione di e ghiandole. Se u stye ùn sparisce micca dopu à 7 ghjorni, hè cunsigliatu d'andà à l'oftalmologu per identificà u prublema è inizià u trattamentu adattatu.
2. Cunghjuntivitis
A cungiuntivitis, invece, hè una infezzione di l'ochju stessu, chì porta à l'apparizione di sintomi cum'è ochji rossi, secrezioni spesse giallastre, sensibilità eccessiva à a luce è, in certi casi, l'ochju si gonfia è ancu e palpebre.
Cosa da fà: andate ind'è l'oftalmologu per identificà a causa di a cungiuntivitis è cuminciate à aduprà gocce antiinflamatorie chì aiutanu à riduce i sintomi. Se u prublema hè causatu da batteri, u duttore pò ancu indicà l'usu di gocce d'ochji o unguenti oftalmici cù antibiotici. Scuprite chì gocce d'ochji sò più aduprate per trattà a congiuntivite.
3. Allergia à u polenu, l'alimentu o a medicina
Quandu u gonfiore in l'ochju apparisce cù altri sintomi cum'è un nasu stufatu, nasu chì cola, starnutimentu o prurito di a pelle, pò esse causatu da un'allergia à qualchì alimentu, medicinali o ancu polline.
Cosa da fà: cunsultate u duttore per sapè l'urigine di l'allergia, è in a maiò parte di i casi u trattamentu cù rimedii antiistaminichi cum'è Cetirizine o Hydroxyzine, per esempiu, pò esse cunsigliatu.
4. Cambiamenti di rene
L'ochji gonfii ponu ancu indicà qualchì compromissione in a filtrazione di u sangue, à u livellu di i reni, soprattuttu se altre regioni di u corpu sò ancu gonfie, cù e gambe, per esempiu.
Cosa da fà: Hè impurtante micca di graffià l'ochju è di applicà saline o gocce idratanti, cum'è Dunason, Systane o Lacril. Hè ancu cunsigliatu d'andà à u duttore per fà testi chì ponu indicà s'ellu ci hè una disfunzione renale, è di inizià u trattamentu, cù rimedi diuretici, se necessariu.
Se suspettate chì pudete avè prublemi di rene, verificate i sintomi chì avete:
- 1. Ughjettu frequente per urinate
- 2. Urinate in piccule quantità à a volta
- 3. Dolore constante in u fondu di a vostra schiena o di i fianchi
- 4. Gonfiore di e gambe, pedi, braccia o faccia
- 5. Prurite in tuttu u corpu
- 6. Stanchezza eccessiva senza ragione apparente
- 7. Cambiamenti in u culore è l'odore di l'urina
- 8. Presenza di sciuma in l'urina
- 9. Difficultà à dorme o scarsa qualità di sonnu
- 10. Pèrdita di l'appetite è gustu metallicu in bocca
- 11. Sensazione di pressione in u ventre quandu urina
5. Picculi d'insetti o colpi d'ochji
Ancu se i morsi di insetti è i colpi d'ochji sò più rari, ponu ancu causà gonfiore di l'ochju, sti prublemi essendu più cumuni in i zitelli, soprattuttu durante i sport d'impattu cum'è u football o a corsa, per esempiu.
Cosa da fà: passà un ghiaia di ghiacciu nantu à l'area affettata, chì u fretu riduce i pruriti è l'infiammazione. In u casu di un morsu, hè ancu impurtante di esse cuscenti di l'apparizione di altri sintomi cum'è difficultà à respirà, rossu o prurito di a pelle, chì ponu esse segni di una reazione allergica chì richiede un trattamentu medicu immediatu.
6. Blefarite
A blefarite hè una infiammazione di a palpebra chì pò apparisce da a notte à a notte è accade quandu una di e ghiandole chì regulanu l'oliu hè bluccata, essendu frequente in e persone chì si frottenu l'ochji spessu. In questi casi, in più di u gonfiore, hè ancu cumunu per l'apparizione di puffi è a sensazione chì ci sia una macchia in l'ochju.
Cosa da fà: mette una cumpressa calda sopra l'ochju per circa 15 minuti per alleviare u disagiu. Dopu, l'ochju deve esse lavatu ogni ghjornu cù una goccia idratante per eliminà e macchie è evità l'eccessu di batteri. Scuprite più cunsiglii cumu per trattà stu prublema.
7. Cellulite orbitale
Stu tipu di cellulite hè una seria infezzione di i tessuti intornu à l'ochju chì pò nasce per via di u passaghju di e batterie da i sinus à l'ochji, chì pò accade durante l'attacchi di sinusite o di raffreddori, per esempiu. In questi casi, altri sintomi ponu apparì, cum'è febbre, dolore quandu si move l'ochju è visione sfocata.
Cosa da fà: u trattamentu deve esse fattu cù antibiotici, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale subitu subitu chì u suspettu di cellulite orbitale hè suspettatu.
Ciò chì pò fà l'ochju gonfiu in gravidanza
U gonfiore in l'ochji durante a gravidanza hè un prublema assai cumunu, chì hè generalmente legatu à l'effettu di l'ormoni nantu à e vene superficiali di a pelle.Cusì, ciò chì accade hè chì e vene diventanu più dilatate è accumulanu più liquidi, pruvucendu l'apparizione di gonfiore in l'ochji, a faccia o i pedi.
Stu sintumu hè nurmale, ma quandu u gonfiu cresce assai prestu o quandu hè accumpagnatu da altri sintomi cum'è cefalea o pressione alta, hè cunsigliatu di cunsultà u vostru duttore per verificà eventuali complicazioni, cum'è pre-eclampsia.