Incontinenza urinaria in l'omu: sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi pussibili
- Opzioni di trattamentu
- 1. Rimedii
- 2. Fisioterapia è Esercizii
- 3. Trattamentu naturale
- 4. Chirurgia
- Ciò chì pò causà incontinenza urinaria maschile
L'incontinenza urinaria hè caratterizata da a perdita involuntaria di urina, chì pò ancu influenzà l'omi. Di solitu accade in cunsequenza di a rimozione di a prostata, ma pò ancu accade per via di una prostata allargata, è in persone anziane cun Parkinson, o chì anu avutu un colpu, per esempiu.
A perdita di cuntrollu urinale tutale pò esse trattata cù medicazione, fisioterapia è esercizii per rinfurzà i musculi di u pavimentu pelvicu, è in certi casi, a chirurgia pò esse indicata. Per quessa, hè sempre impurtante piglià un appuntamentu cù un urologu, in casu di suspettu.
Sintomi pussibili
I sintomi di incontinenza urinaria maschile ponu include:
- Gocce d'urina chì fermanu in a biancheria intima dopu avè urinatu;
- Perda frequente è irregulare di urina;
- Perdita di urina in mumenti di sforzu, cum'è ride, tossu o starnutisce;
- Urge incontrollabile per urinare.
Sta malattia pò apparisce à qualsiasi età, ancu se hè più cumuna dopu à l'età di 45 anni, in particulare dopu à l'età di 70 anni. I sentimenti chì ponu esse presenti finu à u mumentu di u diagnosticu è l'iniziu di u trattamentu includenu preoccupazione, angoscia, ansietà è cambiamenti in a vita sessuale, chì indica a necessità di truvà una cura.
L'omi chì sperimentanu i sintomi sopra citati devenu vede un urologu, chì hè u duttore specializatu in u sughjettu, per identificà u prublema è dopu inizià u trattamentu.
Opzioni di trattamentu
U trattamentu per l'incontinenza urinaria maschile pò esse fattu cù medicazione, terapia fisica o chirurgia, secondu a causa di a malattia.
1. Rimedii
U duttore pò raccomandà di piglià medicinali anticolinergici, simpaticomimetici o antidepressivi, ma u collagene è e microsfere ponu ancu esse piazzate in uretra in casu di lesione di sfintere dopu a chirurgia di a prostata.
2. Fisioterapia è Esercizii
In fisioterapia, dispositivi elettronichi cum'è "biofeedback" ponu esse aduprati; l'elettrostimulazione funzionale di i musculi di u pavimentu pelvicu cun un elettrodu endo-anale, a tensione o una cumbinazione di sti metudi.
I più indicati sò l'esercizii Kegel, chì rinfurzanu i musculi pelvici è devenu esse realizati cù una vescica vacante, cuntraendu i musculi mantenendu a cuntrazione per 10 secondi, poi rilassandosi per 15 secondi, ripetendu 10 volte circa trè volte à ghjornu. Vede u passu à passu di questi esercizii in stu video:
A maiò parte di l'omi sò capaci di cuntrullà a so urina nurmalmente finu à 1 annu dopu a rimozione di a prostata, aduprendu solu esercizii Kegel è biofeedback, ma quandu ci hè sempre una perdita involuntaria di urina dopu stu periodu, a chirurgia pò esse indicata.
3. Trattamentu naturale
Evite di beie caffè è cibi diuretici sò grandi strategie per pudè tene u to pipì, vedi più cunsiglii in stu video:
4. Chirurgia
L'urologu pò ancu indicà, in ultima istanza, una chirurgia per piazzà un sfintere urinariu artificiale o una sling chì hè a creazione di una ostruzione in l'uretra per prevene a perdita di urina, per esempiu.
Ciò chì pò causà incontinenza urinaria maschile
Hè cumunu per l'omi chì anu incontinenza urinaria dopu a chirurgia per rimuovere a prostata, perchè in chirurgia, i musculi implicati in u cuntrollu di l'urina ponu esse feriti. Ma alcune altre cause possibili sò:
- Iperplasia prostatica benigna;
- Perdita di cuntrollu di i musculi implicati, in particulare in l'anziani;
- Cambiamenti cerebrali o malatie mentali chì toccanu principalmente anziani cun Parkinson o chì anu avutu un colpu;
- Prublemi di innervazione di a vejiga.
L'usu di medicazione pò ancu favurisce a perdita di urina diminuendu u tonu musculu pelvicu, per esempiu.