Infezzione pulmonare: chì hè, cause principali è tippi
Cuntenutu
- Cause di infezzione pulmonaria
- Principali tipi d'infezzione pulmonare
- 1. Pneumonia
- 2. Bronchite
- 3. Bronchiolite
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'infezzione pulmonare, chjamata ancu infezzione respiratoria bassa, accade quandu qualchì tippu di fungu, virus o batteri si pò multiplicà in i pulmoni, causendu infiammazione è purtendu à l'apparizione di certi sintomi cum'è frebba, tosse, flema è difficoltà à respirà, per esempiu. Sicondu u situ affettatu in u pulmone è i sintomi, l'infezzione pulmonare pò esse divisa in parechji tippi, i più cumuni di i quali sò pneumonia, bronchite è bronchiolite.
Ogni volta chì ci hè un suspettu di un'infezzione in i pulmoni, hè assai impurtante cunsultà un pneumologu, un medicu generale, un pediatra o andà in un centru di salute o unità d'urgenza, per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu più adattu, chì pò cumprende u aduprà antibiotici, sughjornu in ospedale o solu riposu. Scuprite i segni più cumuni di una infezzjoni pulmonaria.
Cause di infezzione pulmonaria
L'infezzione pulmonare pò esse causata da funghi, virus è batteri chì ponu entrà in u corpu per via di l'inalazione di goccioline respiratorie chì sò rilasciate durante a tosse, starnutisce o parlendu da e persone chì sò infette di sti microorganismi.
I funghi si trovanu naturalmente suspesi in l'aria è sò normalmente aspirati in u corpu, tuttavia raramente portanu à l'apparizione di segni è sintomi è à u sviluppu di malatie, postu chì ponu esse facilmente combattuti da u corpu stessu. Tuttavia, quandu u sistema immunitariu hè indebulitu per via di malatie o di usu di medicazione, ci pò esse u sviluppu di malatie respiratorie causate da funghi.
Infezioni pulmonari accadenu più spessu per via di batteri, cume Streptococcus pneumoniae è Bordetella pertussis, è certi tipi di virus, è hè impurtante identificà a causa di u trattamentu currettu.
Principali tipi d'infezzione pulmonare
Ci hè 3 tippi principali d'infezioni in u pulmone, chì ponu avè diverse cause:
1. Pneumonia
A pneumonia si faci quandu ci hè una infiammazione di u parenchimu pulmonariu, chì hè u muru di u pulmone incaricatu di scambià ossigenu è diossidu di carbonu. E cause più cumune di stu tippu d'infezzione sò batteri di u tippu Streptococcus pneumoniae, Haemophilus influenzae è Mycoplasma pneumoniae, è ancu virus, cum'è l'influenza.
Quandu si sviluppa a pneumonia, i sintomi i più classichi sò frebba sopra à 38 ° C, respirazione rapida, tosse, dulore à u pettu è flegma verdi o sanguinosa. Amparate più nantu à a pneumonia è cumu si tratta.
2. Bronchite
A bronchite hè una infiammazione di i bronchi, chì sò i canali chì ricevenu l'aria in i pulmoni. A causa a più cumuna di stu tippu d'infezzione hè u virus di a grippa, ma pò accade ancu per via di l'infezzione da batteri cum'è Mycoplasma pneumoniae, Chlamydia pneumoniae o Bordetella pertussis.
In bronchite, a frebba ùn hè micca sempre presente è a flegma hè biancastra o giallastra. Altri sintomi includenu rumori quandu si respira, tosse costante è stanchezza. Vede altri sintomi di bronchite.
3. Bronchiolite
A bronchiolite hè più cumuna in i zitelli di menu di 2 anni, caratterizata da l'infiammazione di i bronchioli, chì sò i canali i più stretti di u sistema respiratoriu è chì ricevenu l'aria da i bronchi. A causa principale di sta infezzione sò i virus, in particulare u virus sincitiale respiratoriu.
I sintomi chì ponu purtà à suspettà di bronchiolite includenu sibilanti quandu si respira, respirazione rapida, apertura di u nasu quandu si respira è aumentata irritabilità è stanchezza. Verificate cumu identificà è trattà a bronchiolite.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per cunfirmà a diagnosi di infezioni pulmonari, si consiglia di cunsultà un pneumologu per fà l'esame fisicu, in più di l'esami cumplementari, cum'è i raggi X di sangue è di pettu, per esempiu.
Dopu fattu u diagnosticu, u trattamentu principia, ma hè impurtante identificà l'agente causativu di l'infezzione per aduttà u megliu approcciu di trattamentu, è questu pò esse uttenutu cù l'analisi microbiologica di u sputum.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'infezioni pulmonari hè fattu cù droghe chì agiscenu direttamente contr'à l'agente causativu, cum'è antibiotici, antifungali o antivirali, per esempiu. Pudete ancu aduprà medicazione per u dolore è per calà a frebba.
Per cumplementà u trattamentu, u duttore pò ricumandà ancu fisioterapia respiratoria, realizata cù esercizii di respirazione è picculi dispositivi chì permettenu di eliminà a secrezione di i pulmoni, purtendu alleviamentu da i sintomi. Inoltre, una alimentazione sana è una bona idratazione sò ancu impurtanti in u periodu di recuperu è durante u trattamentu di l'infezioni pulmonari.
In i casi i più gravi, induve ùn ci hè migliurazione dopu à l'iniziu di u trattamentu, o quandu a persona hà una malattia autoimmune chì rende u sistema immunitariu più fragile, pò esse necessariu esse ingressu à l'uspidale.