Infezzione di e vie urinare in i zitelli: sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- I sintomi di l'infezzione di e vie urinarie à u zitellu
- Trattamentu di l'infezzione di l'urinaria in un zitellu
- Cume prevene l'infezzione di e vie urinarie
L'infezzione di e vie urinarie di u criaturu pò apparisce sin'à i primi ghjorni di vita è à le volte ùn hè micca assai faciule di rimarcà i so sintomi, soprattuttu chì u criaturu ùn pò sprime u so fastidiu. Tuttavia, ci sò certi segni da guardà chì ponu purtà i genitori à esse suspettosi di l'infezioni di l'urinariu.
Ogni volta chì si sospetta un'infezione di l'urinariu, hè impurtante cunsultà u vostru pediatra per cunfirmà u diagnosticu è cumincià u trattamentu u più prestu pussibule, evitendu cumplicazioni più gravi cum'è i prublemi cù a funzione renale.
I sintomi di l'infezzione di e vie urinarie à u zitellu
In i zitelli di menu di 5 mesi u sintomu u più cumunu hè u rifiutu di manghjà per via di l'irritabilità. U zitellu pò pienghje fame, ma u rifiutu di allattà o di spinghje a buttiglia sò altri segni, per esempiu.
Altri segni da fighjà include:
- U zitellu pienghje o si lagna quandu face pipì;
- Urina più fosca di u normale;
- Urina cù un odore assai intensu;
- Mancanza d'appitittu;
- Irritabilità.
A volte u zitellu cù una infezzjoni di l'urinaria pò avè solu febbre o, in certi casi, pò avè tutti l'altri sintomi eccettu a frebba.
U diagnosticu di l'infezzione di e vie urinarie in un zitellu hè fattu per mezu di a raccolta di urina. Quand'ellu porta sempre un pannolinu, una spezia di saccu hè piazzatu per raccoglie l'urina incollata à a regione genitale è aspetta finu à chì u zitellu face piscia. Questa prova d'urina pò ancu rilevà chì microorganismu hè implicatu, chì hè essenziale per un trattamentu currettu.
Trattamentu di l'infezzione di l'urinaria in un zitellu
U trattamentu di l'infezioni urinarii in u zitellu hè fattu cù l'ingestione di sciroppi antibiotici per 7, 10, 14 o 21 ghjorni, secondu u microorganismu implicatu. Hè impurtante chì a medicina sia data à u criaturu finu à l'ultimu ghjornu di trattamentu, ancu s'ellu ùn ci sò più segni o sintomi d'infezzione, secondu a guida di u pediatricu, per impedisce chì l'infezzione urinaria ritorni.
Durante sta fase, hè ancu raccomandatu di offre assai liquidi à u zitellu è di cambià u pannolinu parechje volte à u ghjornu per impedisce à u zitellu d'avè un pannolinu bruttu per un bellu pezzu, ciò chì facilita l'entrata di novi microorganismi in e vie urinarie.
Sicondu u microorganismu implicatu, u zitellu pò avè da esse ingressu à l'uspidale per riceve l'antibioticu attraversu a vena. I zitelli di menu di 1 mese sò di solitu ricoverati in ospedale per riceve un trattamentu currettu è mantene una vigilanza più regulare.
Cume prevene l'infezzione di e vie urinarie
A prevenzione di l'infezioni di l'urinaria in i zitelli include alcune misure relativamente semplici cum'è:
- Mantene sempre u zitellu pulitu è seccu;
- Igiene l'area intima di u criaturu cù un tampone di cuttone cù acqua o salina;
- Evite i panni umidi;
- Pulite l'area intima di e ragazze sempre in direzzione davanti à daretu per impedisce à i microorganismi di a zona anale di ghjunghje à a regione genitale.
Un altru cunsigliu impurtante hè di tene u tavulinu cambiante assai pulitu, pulendulu cù alcolu dopu ogni cambiamentu di pannolinu è pigliendu a stessa cura cù a vasca di u zitellu.