Identificà è Trattà un Cordone Umbilicale Infettatu
Cuntenutu
- Foto di ceppu di cordone ombelicale infettatu vs.
- Cumu identificà una infezzione di u cordone ombilicale
- Quandu cercà aiutu
- Chì trattamenti sò dispunibili?
- Quantu ci vole à ripiglià?
- Cumu cura di un ceppu ombelicale
- Chì ci hè a prospettiva?
U cordone umbilicale hè un cordone duru è flessibile chì porta nutrienti è sangue da a mamma di nascita à u zitellu durante a gravidanza. Dopu a nascita, u cordone, chì ùn hà alcuna terminazione nervosa, hè serratu (per piantà u sanguinamentu) è tagliatu vicinu à l'ombelicu, lascendu un stub. U ceppu casca generalmente in una à trè settimane dopu a nascita.
Durante a nascita è u prucessu di serratura è tagliu, i germi ponu invadisce u cordone è causà infezioni. L'infezzione di u ceppu di u cordone umbilicale hè chjamata omfalite.
Omphalitis in i Stati Uniti, u Regnu Unitu, è in altri paesi induve e persone anu accessu faciule à l'ospedali.
Leghjite per amparà à identificà è trattà una infezzione di u cordone umbilicale.
Foto di ceppu di cordone ombelicale infettatu vs.
Cumu identificà una infezzione di u cordone ombilicale
Hè nurmale chì u cordone chjappu sviluppessi una scab à a so fine. Pò ancu sanguinà un pocu, soprattuttu intornu à a basa di u ceppu quandu hè prontu à falà. Ma u sanguinamentu deve esse ligeru è fermassi rapidamente quandu si applica una pressione dolce.
Mentre chì un ligeru sanguinamentu hè normale è di solitu nunda da esse preoccupatu, i segni di infezione ponu include:
- pelle rossa, gonfia, calda o tenera intornu à u cordone
- pus (un liquidu giallu-verde) chì trasuda da a pelle intornu à u cordone
- un cattivu odore chì vene da a corda
- frebba
- un criaturu scherzosu, scomudu, o assai addurmintatu
Quandu cercà aiutu
U cordone ombelicale hà accessu direttu à u sangue, cusì ancu una infezzione leve pò diventà seriamente rapidamente. Quandu una infizzione entra in u sangue è si sparghje (chjamata sepsis), pò causà danni periculosi per a vita à l'organi è i tessuti di u corpu.
Cuntattate subitu u pediatricu di u to figliolu sè custattate alcunu di i segni sopra riprisentati di una infezzione di u cordone umbilicale. L'infezzione di u cordone ombilicale hè fatale finu à circa di i zitelli cun una infezzjoni di u cordone ombelicale, dunque hè cunsiderata una emergenza medica.
I criaturi prematuri sò in più risicu di cumplicazioni gravi da stu tipu d'infezzione perchè anu dighjà un sistema immunitariu indebulitu.
Chì trattamenti sò dispunibili?
Per determinà u trattamentu più adattu per l'infezzione di u to figliolu, un prufessiunale medicu piglierà di solitu un tampone di a zona infettata. Stu tampone pò esse esaminatu in laburatoriu per chì u germe esattu chì causa l'infezzione sia identificatu. Quandu i duttori sanu chì germe hè rispunsevule, ponu megliu identificà l'antibioticu ghjustu per luttà contr'à ellu.
Una volta identificata a causa di i sintomi, u trattamentu dipende largamente da a misura di l'infezzione.
Per e infezioni minori, u duttore di u to figliolu pò ricumandà l'applicazione di un unguentu antibioticu parechje volte à ghjornu nantu à a pelle chì circonda u cordone. Un esempiu di una infezzione minore hè se ci hè una piccula quantità di pus, ma u to figliolu altrimente pare bè.
E infezioni minori ponu diventà più gravi quandu ùn sò micca trattate, però, hè impurtante vede un duttore ogni volta chì si sospetta una infezzione di u cordone ombelicale.
Per infezioni più gravi, u vostru zitellu averà probabilmente bisognu d'esse ricusatu in ospedale è datu antibiotici per via intravenosa per luttà contr'à l'infezzione. L'antibiotici intravenosi sò consegnati attraversu una agulla inserita in una vena. U vostru zitellu pò esse in l'uspidale per parechji ghjorni mentre ricevenu l'antibiotici.
I zitelli chì anu datu antibiotici intravenosi li ricevenu tipicamente per circa 10 ghjorni. Puderanu dunque esse datu antibiotici supplementari per via di a so bocca.
In certi casi, l'infezzione pò esse necessariamente drenata chirurgicamente.
Se l'infezzione hà fattu more u tissutu, u vostru zitellu pò ancu avè bisognu di un'operazione per caccià quelle cellule morte.
Quantu ci vole à ripiglià?
Quandu l'infezzione seria hè catturata prestu, a maiò parte di i zitelli recuperanu cumpletamente in un paru di settimane. Ma di solitu anu bisognu di stà in l'uspidale mentre ricevenu antibiotici per via endovenosa.
Se u vostru zitellu hà avutu una cirurgia per drenà l'infezzione, l'apertura pò esse stata "imballata" di gasa. A gasa mantene u tagliu apertu è permetterà u pus per drenu. Una volta chì u drenu si ferma, a gasa hè rimossa è a ferita guariscerà da u fondu in sù.
Cumu cura di un ceppu ombelicale
Ghjustu qualchì annu fà, l'uspitali coprianu di modu regulare u ceppu di u cordu di un criaturu cù un antisetticu (un chimicu chì tomba i germi) dopu chì era statu chjappu è tagliatu. Oghje ghjornu, però, a maiò parte di l'uspitali è di i pediatrici cunsiglianu "cura secca" per i cordi.
A cura secca implica a mantenuta secca di u cordone è u so esposizione à l'aria per aiutà à mantene lu libaru da infezioni. Sicondu e ricerche publicate in a rivista Medicine, a cura di u cordone seccu (paragunatu à l'usu di un antisetticu) hè un modu sicuru, faciule è efficace per aiutà à prevene l'infezzione di u cordone in i zitelli sani nati in ospedali in e zone sviluppate.
Cunsiglii per a cura di u cordone seccu:
- Pulite e mani prima di tuccà a zona di u cordone di u zitellu.
- Evite di bagnà u ceppu u più pussibule. Aduprate bagni di spugna per pulisce u vostru zitellu finu à chì u ceppu cade, è evite spugnà l'area intornu à u ceppu. Se u ceppu si bagna, asciugalla delicatamente cù un asciugamanu pulitu è dolce.
- Mantene u pannolinu di u to babbu piegatu sottu à u ceppu finu à chì casca invece di mette a banda di u pannolinu attraversu u ceppu. Questu permetterà à l'aria di circulà è aiutà à asciugà u ceppu.
- Spugna delicatamente ogni pipì o caca chì si raccoglie intornu à u ceppu cù qualchì garza inumidita d'acqua. Lascià a zona secca à l'aria.
Mentre ùn sò micca cunsiglii per se, altre strategie ponu ancu aiutà à riduce u risicu per l'infezzione di u cordone umbilicale, cume avè cuntattu pelle à pelle o allattà u vostru zitellu.
Mettendu u to zitellu à pettu nudu contr'à u vostru propiu pettu nudu, cunnisciutu cum'è cuntattu pelle à pelle, pudete espone u vostru zitellu à batteri nurmali di a pelle. D'appressu à un studiu di u 2006 annantu à i neonati nepalesi publicatu in American Journal of Epidemiology, i criaturi chì anu avutu u cuntattu pelle-à-pelle eranu 36 per centu menu prubabile di sviluppà una infezzione di u cordone ombilicale di i criaturi chì ùn avianu micca stu tipu d'esposizione cutanea.
L'allattamentu à u pettu permette di trasmette anticorpi (sostanze chì ponu aiutà à luttà contr'à e malatie) à u vostru zitellu, chì pò aiutà u so sistema immunitariu à sviluppassi è à rinfurzassi.
Chì ci hè a prospettiva?
In i Stati Uniti, u Regnu Unitu, è in parechji altri paesi, l'infezioni di u cordone ombilicale sò rare in i zitelli sani, à termine, nati in ospedali. Ma l'infezioni di u cordone ponu accade, è quandu si facenu, ponu diventà periculosi per a vita se ùn sò micca catturati è trattati prestu.
Cuntattate subitu u vostru duttore se avete a pelle rossa è tenera intornu à u cordone o u pus chì si sgotta da u ceppu. Duvete ancu cuntattà un duttore se u vostru zitellu sviluppa una frebba o altri segni di infezzione. U vostru zitellu hà u megliu colpu à una ricuperazione cumpleta se u trattamentu hè iniziatu subitu.