Gonorrea in gravidanza
Cuntenutu
- Quantu hè cumuni a gonorrea?
- Ci hè parechje persone più in periculu cà altri?
- Chì sò i sintomi è e cumplicazioni di a gonorrea
- Chì preoccupazioni ci sò per e donne incinte?
- Trattamentu, prevenzione è prospettive
Chì aghju?
A gonorrea hè una malattia di trasmissione sessuale (ETS) comunemente cunnisciuta cum'è "u clap". Hè cuntrattu per via sessuale vaginale, orale o anale cù una persona infettata da u Neisseria gonorrhoeae batteriu. Tuttavia, micca ogni esposizione porta à l'infezzione.
A batteria di gonorrea hà proteine nantu à a so superficie chì si attaccanu à e cellule in u cervice o uretra. Dopu chì i batteri si attaccanu, invadenu e cellule è si sparghjenu. Questa reazione rende difficile per u vostru corpu difende si da i batteri, è e vostre cellule è tessuti ponu esse danneggiati.
In u partitu, a gonorrea pò causà gravi prublemi per u vostru zitellu. A gonorrea pò esse trasmessa da a mamma à u zitellu durante a consegna, dunque hè impurtante diagnosticà è trattà a gonorrea prima di avè u vostru zitellu.
Quantu hè cumuni a gonorrea?
A gonorrea hè più cumuna in l'omi chè in e donne, secondu a. In e donne, l'infezzione da gonorrea accade di solitu in u cervice, ma i batteri ponu ancu esse trovati in uretra, l'apertura di a vagina, u rettu è a gola.
A gonorrea hè a seconda malattia più comunemente riportata in i Stati Uniti. In 2014, ci sò stati circa 350.000 casi di gonorrea segnalati. Questu significa chì ci era circa 110 casi per 100.000 persone. Questa statistica era più bassa in u 2009 quandu ci eranu circa 98 casi segnalati per 100.000 persone.
E statistiche attuali per a gonorrea ponu esse difficiule da truvà perchè alcuni casi ponu esse micca segnalati. Ci sò e persone chì sò infettate ma ùn mostranu sintomi. Inoltre, alcune persone chì anu sintomi ùn ponu micca vede un duttore.
In generale, l'incidenza di gonorrea in i Stati Uniti hè diminuita drammaticamente dapoi u 1975. Questu hè principalmente per via di e persone chì cambianu u so cumpurtamentu per via di a paura di cuntrainte l'HIV. Oghje ci hè ancu un megliu screening è test per a gonorrea.
Ci hè parechje persone più in periculu cà altri?
I fattori di risicu per a gonorrea includenu:
- essendu trà l'età di 15-24
- avè un novu cumpagnu sessuale
- avè parechje cumpagnie sessuale
- avè statu diagnosticatu prima cù gonorrea o altre malatie di trasmissione sessuale (ETS)
Parechje infezioni in e donne ùn producenu sintomi finu à chì i prublemi si verificanu. Per questa ragione, u CDC raccomanda testi regulari di donne à risicu altu, ancu s'elle ùn anu micca sintomi.
Chì sò i sintomi è e cumplicazioni di a gonorrea
I sintomi chì alcune donne ponu sperimentà includenu:
- scaricamentu di mucus gialli è pus da a vagina
- urinazione dulurosa
- sanguinamentu menstruale anormale
U dulore rettale è u gonfiore pò accade se l'infezzione si sparghje in quella zona.
Perchè tante donne ùn mostranu sintomi, e infezioni spessu ùn sò trattate. S'ellu accade, l'infezzione pò sparghje da u cervice à u trattu genitale superiore è infettà l'utru. L'infezzione pò ancu sparghje in e tube di Falloppiu, chjamata salpingite, o malattia infiammatoria pelvica (PID).
E donne cù PID per via di gonorrea anu tipicamente febbre è anu dolore addominale è pelvicu. I batteri chì causanu PID ponu dannà i tubi di Falloppiu, chì ponu causà infertilità, gravidanza ectopica è dolore pelvicu crònicu.
Sì a gonorrea ùn hè micca trattata pò ancu sparghje in u sangue è causà infezzione gonococcica disseminata (DGI). Questa infezzione accade di solitu sette à dece ghjorni dopu à l'iniziu di a menstruazione.
A DGI pò causà frebba, brividi è altri sintomi. L'organismi gonococcali vivi ponu ancu invadisce e articulazioni è causà artrite in i ghjinochji, caviglie, pedi, polsi è mani.
A gonorrea pò ancu influenzà a pelle è causà una rash nantu à e mani, i polsi, i gomiti è e caviglie. L'eruzione cumencia cum'è piccule macchie piatte è rosse chì avanzanu in vesciche piene di pus.
In casi rari, l'infiammazione di i tessuti in u cervellu o a medula spinale, l'infezione di e valvole cardiache, o l'infiammazione di u rivestimentu di u fegatu, ponu accadere.
Inoltre, l'infezzione da gonorrea pò fà più faciule. Questu accade perchè a gonorrea infiamma i vostri tessuti è indebulisce u vostru sistema immunitariu.
Chì preoccupazioni ci sò per e donne incinte?
A maiò parte di e donne incinte cù gonorrea ùn mostranu sintomi, allora ùn pudete micca sapè se site infettatu. E donne incinte anu in realtà un certu gradu di prutezzione contr'à i prublemi pussibuli. Per esempiu, i tessuti fetali ponu aiutà à prutege l'utru è e tube di Falloppiu da l'infezzione.
Tuttavia, e donne incinte cun gonorrea ponu trasmette l'infezzione à i so zitelli durante a consegna vaginale. Questu accade perchè u zitellu vene in cuntattu cù e secrezioni genitali di a mamma. I sintomi in i zitelli infettati di solitu cumpariscenu dui à cinque ghjorni dopu a consegna.
I zitelli infetti ponu sviluppà infezioni di u scalp, infezioni respiratorii superiori, uretrite, o vaginite. Puderanu ancu sviluppà una infezzione oculistica seria.
L'infezzione puderia ancu entre in u sangue di un criaturu, causendu malatie generalizate. Cum'è in l'adulti, quandu u batteriu si sparghje in tuttu u corpu, pò stallassi in una o più articulazioni, pruvucendu l'artrite o l'infiammazione di i tessuti in u cervellu o a medula spinale.
Infezioni oculari in un neonatu sò raramente causate da gonorrea. S'ellu accade, però, pò dà una cecità permanente.
Tuttavia, a cecità causata da una infezzione oculare da gonorrea pò esse prevenuta. I neonati sò in rutina datu unguentu oftalmicu eritromicina per prevene infezioni oculari. U megliu modu per prevene l'infezioni in i zitelli di menu di 28 ghjorni hè di screnà è trattà a mamma prima di u travagliu.
Trattamentu, prevenzione è prospettive
U diagnosticu precoce è u trattamentu di a gonorrea hè assai impurtante per prevene chì a malattia si sparghji. Se u vostru cumpagnu sessuale hè infettatu duvete esse testatu è trattatu.
Praticà sessu sicuru è aduprà un preservativu riduce e vostre probabilità di cuntrae gonorrea o qualsiasi STD. Pudete chiede à u vostru cumpagnu di esse testatu è assicuratevi di evità u sessu cù qualchissia chì hà sintomi insoliti.
Passà a gonorrea nantu à u vostru babbu novu pò causà infezioni gravi. Hè impurtante di ricurdà chì spessu ùn ci sò sintomi finu à chì i prublemi si sò sviluppati. Fortunatamente, a medicazione antibiotica pò curà a maiò parte di i casi di gonorrea.
Avè prucessi regulari quandu si scopre chì site incinta pò riduce u risicu di cumplicazioni durante a vostra gravidanza. Parlate cù u vostru duttore nantu à e pruiezzioni è assicuratevi di dilli di tutte l'infezioni chì avete.