Fallimentu Rinu Agutu è Chronicu: Sintomi è Trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di fallimentu renale
- Segni di fallimentu renale acutu:
- Segni di fallimentu renale crònicu:
- Cause principali
- Cumu hè fattu u trattamentu
A fallimentu renale hè l'incapacità di i reni di filtrà u sangue, eliminendu e cattivi sustanzi, cum'è urea o creatinina, per esempiu, chì si ponu accumulà in u corpu quandu i reni ùn funzionanu micca bè.
L'insufficienza renale pò esse acuta o cronica, quella acuta essendu caratterizata da una rapida riduzione di a funzione renale, mentre in quella cronica esiste una perdita graduale di a funzione renale, causata da fattori cum'è disidratazione, infezioni urinarie, ipertensione o ostruzione di l'urina, da esempiu.
Generalmente, l'insufficienza renale acuta hè curabile, ma l'insufficienza renale cronica ùn hè micca sempre curabile è u trattamentu si face di solitu per emodialisi o trapianto di rene per migliurà a qualità di vita di u paziente è prumove u benessere. Vede cumu si face è cumu hè a recuperazione da u trapianto di rene.
Sintomi di fallimentu renale
A fallimentu renale pò manifestassi per mezu di parechji sintomi, secondu s'ellu hè agutu o crònicu, cum'è:
Segni di fallimentu renale acutu:
- Pocu urina, giallu scuru è cù un forte odore;
- Stanchezza faciule è mancanza di fiatu;
- Dolore in u spinu;
- Gonfiore di e ghjambe è di i pedi;
- Stanchezza faciule cù mancanza di fiatu;
- Alta pressione;
- Febbra superiore à 39ºC;
- Tussendu sangue;
- Mancanza di appetitu è presenza di nausea è vomitu;
- Picculi grumi nantu à a pelle.
Inoltre, i cambiamenti in i test di sangue è urina ponu apparisce, è a presenza di proteine in l'urina pò esse identificata, è ancu valori alterati di urea, creatinina, sodiu è potassiu in u sangue. Amparate à identificà u malfunzione renale.
Segni di fallimentu renale crònicu:
- Disposizione à urinà spessu, soprattuttu di notte, svegliandosi per urinà;
- Urina forte è sciuma chì puzza forte;
- A pressione di sangue assai alta chì pò causà un colpu o fallimentu cardiacu;
- Sensazione di pesu corpu assai altu;
- Tremori, in particulare in e mani;
- Stanchezza intensa;
- Musculi debuli;
- Crampi frequenti;
- Tingling in e mani è i pedi;
- Perdita di sensibilità;
- Cunvulsioni;
- Pella giallastra;
- Nausea è vomitu;
- Sviluppu di un picculu stratu biancu nantu à a pelle, simile à a polvere, cume l'urea cristallizza in sudore.
Quandu si osservanu questi sintomi, hè cunsigliatu di cunsultà cun un nefrologu per chì i testi ponu esse urdinati per diagnosticà l'insufficienza renale è cusì indicà u trattamentu adattatu.
U diagnosticu pò esse fattu basatu annantu à sintomi è testi cume ultrasuoni, risonanza magnetica, tomografia computerizata, in più di analisi di urina è sangue, cume analisi di potassiu, urea è creatinina. Vede cumu si misura a creatinina in sangue è i valori di riferenza.
Cause principali
A fallimentu renale acutu è crònicu pò accade per via di:
- Diminuzione di quantità di sangue in u renu, per via di disidratazione, malfunzione renale o pressione bassa;
- Lesione renale, per via di calculi renali o di sustanzi tossichi cum'è i medicinali;
- Interruzzione di u passaghju di l'urina, causatu da una prostata allargata o da a presenza di un tumore.
- Sepsi, in chì i batteri righjunghjenu u rene è altre parti di u corpu, chì ponu causà danni à l'organu;
- Malatia renale polichistica, chì hè carattarizatu da a presenza di parechje ciste in u rene, chì ponu compromettà u so funziunamentu;
- Usu eccessivu di medicazione è supplementi di proteine, perchè ponu causà danni à l'organu o interferisce cù una di e so funzioni;
- Sindrome hemoliticu-uremicu, chì hè una malattia causata da una tossina prodotta da alcune batterie è chì si traduce in danni à i vasi sanguigni, anemia emolitica è perdita progressiva di a funzione renale
E persone chì sò più propensi à sviluppà insufficienza renale sò quelli chì sò diabetichi o ipertensivi è chì ùn seguitanu micca u trattamentu currettu indicatu da u duttore. Inoltre, a storia familiare di prublemi renali o di e persone chì anu avutu un trasplante prima o anu più di 60 anni sò ancu più propensi à sviluppà sta malattia. Vede altre cause di fallimentu renale.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'insufficienza renale deve esse guidatu da u nefrologu è nutrizionistu, è pò esse fattu in casa o in l'uspidale, secondu a gravità di a malatia. Amparà à campà cù una malattia cronica cume l'insufficienza renale hè un prucessu delicatu è chì richiede assai tempu chì richiede assai dedica è sforzu.
A maiò parte di u tempu, u trattamentu hè fattu cù l'usu di droghe cum'è antiipertensivi è diuretici, cum'è Furosemide, per esempiu. Inoltre, una dieta ricca in carboidrati è bassa in proteine, sale è putassiu deve esse mantenuta, chì deve esse indicata da un nutrizziunistu. Amparate più nantu à u trattamentu di l'insufficienza renale.
In i casi più severi, cum'è l'insufficienza renale cronica, pò esse necessariu di fà un trapianto di rene o sottumessi à emodialisi, chì hè una procedura chì hà per scopu di filtrà u sangue, eliminendu tutte e impurità chì i reni ùn ponu filtrà. Vede cumu hè fatta l'emodialisi.
Amparate alcuni trucchi per manghjà currettamente guardendu: