L'alimentu muffu hè periculosu? Micca Sempre

Cuntenutu
- Chì hè Mould?
- Chì Alimenti Pò esse Cuntaminati Cù Mould?
- Alimenti cumuni chì ponu cultivà a muffa
- I Batteri Pò Contaminà Alimenti
- Cosa da fà se truvate u muffa in u vostru cibu
- Alimenti chì Pudete Salvà
- Alimenti chì Duvete Scartà
- U Mouldu hè adupratu per Fà Certi Cibi
- U Mouldu pò Produce Micotossine
- E micotossine ponu esse presenti in parechji alimenti
- U Mouldu Pò Cause Reazioni Allergiche
- Cumu si pò impedisce à l'alimentu di cresce a muffa?
- U Bottom Line
U spoilage alimentariu hè spessu causatu da a muffa.
L'alimentu muffu hà un gustu è una texture indesiderabili è pò avè macchie sfocate verdi o bianche.
Solu u penseru di manghjà alimenti muffa ingrassa a maiò parte di a ghjente.
Mentre chì certi tippi di muffa ponu pruduce tossine dannose, altri tippi sò aduprati per pruduce certi alimenti, cumprendu alcuni casgi.
Questu articulu face un ochju attente à a muffa in l'alimentu è se hè veramente male per voi.
Chì hè Mould?
A muffa hè un tipu di fungu chì forma strutture multicellulare, cum'è filu.
Hè di solitu visibile à l'ochju umanu quandu cresce nantu à l'alimentu, è cambia l'apparenza di un alimentu. L'alimentu pò diventà dolce è cambià di culore, mentre chì a muffa stessa pò esse soffice, sfusa o avè una struttura polverosa.
Produce spore chì li danu u so culore, chì hè tipicamente verde, biancu, neru o grisgiu. L'alimenti muffa hà ancu un gustu abbastanza distintivu, un pocu cum'è a terra umida. In listessu modu, l'alimentu muffa pò puzza "fora".
Ancu se a muffa hè visibile solu à a superficia, e so radiche ponu stà in fondu à l'alimentu. A muffa hà bisognu di materia urganica umida è calda per cresce, cusì l'alimentu hè spessu l'ambiente perfettu.
Migliaia di sfarenti tippi di muffa esistenu è si trovanu guasi in ogni locu in l'ambiente. Si puderia dì chì a muffa hè a manera di riciclà di a natura.
Oltre à esse prisente in l'alimentu, pò ancu esse trovu in interni in condizioni umide (1).
U scopu principale di e tecniche cumune di cunservazione di l'alimenti, cum'è a salameria, u cunghjelazione è l'asciugatura, hè di piantà a crescita di a muffa, è ancu di i microbi chì causanu a ruvina di l'alimentu.
Riassuntu:A muffa hè un tipu di fungu chì si trova in ogni locu in natura. Cambia l'aspettu, u gustu è a trama di l'alimentu chì cresce, pruvucendu a so decadenza.Chì Alimenti Pò esse Cuntaminati Cù Mould?
A muffa pò cresce nantu à guasi tutti i cibi.
Dice questu, alcuni tipi di alimenti sò più propensi à a crescita di muffa chè altri.
L'alimentu frescu cù un altu cuntenutu di acqua hè particularmente vulnerabile. D'altra parte, i cunservatori diminuiscenu a probabilità di crescita di muffa, è dinò a crescita di microorganismi ().
A muffa ùn cresce solu in u vostru cibu in casa. Pò cresce ancu durante u prucessu di produzzione di alimenti, ancu durante a crescita, a raccolta, l'archiviazione o a trasformazione ().
Alimenti cumuni chì ponu cultivà a muffa
Quì sottu sò uni pochi di alimenti cumuni chì a muffa li piace cresce:
- Frutti: Inclusi fragole, arance, uva, mele è lamponi
- Ligumi: Cumpresi i pumati, i peperoni, u cavolfiore è e carote
- Pane: Soprattuttu quandu ùn cuntene cunservatori
- Furmagliu: Tramindui varietà dolci è duri
A muffa pò ancu cresce nantu à altri alimenti, cumpresi carne, noci, latte è alimenti trasfurmati.
A maiò parte di i muffi necessitanu ossigenu per campà, ghjè per quessa chì di solitu ùn prosperanu micca induve l'ossigenu hè limitatu. Tuttavia, a muffa pò cresce facilmente nantu à l'alimenti chì sò stati imballati in imballaggi hermetici dopu avè apertu.
A maiò parte di e muffe anu ancu bisognu di umidità per campà, ma un certu tippu chjamatu muffa xerofilica pò di tantu in tantu cresce in ambienti secchi è zuccherati. E muffe xerofiliche si ponu truvà qualchì volta nantu à a cicculata, i frutti secchi è i pasticceria (,,).
I Batteri Pò Contaminà Alimenti
Ùn hè micca solu a muffa chì pò campà annantu è in u vostru cibu. I batteri invisibili ponu cresce cun ellu.
I batteri ponu causà malatie di trasmissione alimentare, cù sintomi cum'è nausea, diarrea è vomitu. A gravità di queste malatie dipende da u tippu di batteri, da a quantità ingerita è da a salute di l'individuu (1, 6).
Riassuntu:A muffa pò cresce nantu à a maiò parte di l'alimenti. L'alimentu chì hà più probabilità d'avè una crescita di muffa tende à esse frescu cù un altu cuntenutu d'acqua. Questu include frutti, ligumi, pane è furmagliu. A maiò parte di i muffi necessitanu umidità, ma alcuni ponu prosperà in alimenti chì sò secchi è zuccherati.Cosa da fà se truvate u muffa in u vostru cibu
In generale, se truvate muffa in cibu dolce, duverete scartallu.
L'alimenti dolci anu un altu cuntenutu di umidità, cusì a muffa pò cresce facilmente sottu à a so superficia, chì pò esse difficiule da rilevà. I batteri ponu cresce ancu cun ellu.
Hè più faciule per sbarrazzassi di a muffa nantu à l'alimenti duri, cum'è u furmagliu duru. Basta à taglià a parte muffa. Generalmente, l'alimentu duru o densu ùn hè micca facilmente penetratu da a muffa.
Tuttavia, se l'alimentu hè cumpletamente cupertu di muffa, duverete ghjittà lu. Inoltre, se truvate muffa, ùn ne annusate micca, chì pò causà guai respiratorii.
Alimenti chì Pudete Salvà
Questi articuli alimentari ponu esse aduprati se a muffa hè tagliata (1):
- Frutti è ligumi fermi: Cum'è pomi, peperoni è carote
- U casgiu duru: Sia induve a muffa ùn face micca parte di a trasfurmazione, cum'è u parmigianu, sia induve a muffa face parte di a trasfurmazione, cum'è Gorgonzola
- Salami duri è prisutti secchi
Quandu si caccia a muffa da l'alimentu, tagliate almenu 1 inch (2,5 cm) intornu è sottu à a muffa. Inoltre, fate attenzione à ùn tuccà a muffa cù u cultellu.
Alimenti chì Duvete Scartà
Se truvate muffa nantu à sti elementi, scartateli (1):
- Frutti è ligumi dolci: Cum'è e fragole, i cucumari è i pumati.
- Furmagliu dolce: Cum'è a casgiu è u casgiu cremosu, è ancu u casgiu sfracellatu, sfrumbulatu è in fette. Ciò include ancu u furmagliu chì hè fattu cù muffa ma hè statu invaditu da un altru muffu chì ùn facia parte di u prucessu di fabricazione.
- Pane è panatteria: A muffa pò cresce facilmente sottu à a superficia.
- Manghjatu: Include casserole, carne, pasta è cereali.
- Marmellata è gelatine: Sì sti prudutti sò muffa, ponu cuntene micotossine.
- Burru d'arachidi, legumi è noci: I prudutti trasfurmati senza cunservatori sò in un risicu più altu di crescita di muffa.
- Carni Deli, pancetta, hot dog
- Yogurt è crema agria
U Mouldu hè adupratu per Fà Certi Cibi
A muffa ùn hè micca sempre indesirabile in l'alimentu.
Penicillium hè un genaru di muffe adupratu in a pruduzzione di parechji tippi di casgiu, cumpresi u casgiu turchinu, Gorgonzola, brie è Camembert (,).
E ceppe aduprate per fà sti casgi sò sicuri da manghjà perchè ùn ponu micca pruduce micotossine dannose. E cundizioni induve campanu in l'internu di u furmagliu ùn sò micca adatte per a produzzione di micotossine (,).
Altri muffi sicuri sò muffe koji, cumpresu Aspergillus oryzae, chì sò aduprati per fermentà a soia per fà a salsa di soia. Sò ancu aduprati per fà l'acitu, è ancu e bevande fermentate, cumpresu u saké giapponese ().
Hè impurtante di nutà chì ancu se certi muffe sò aghjuntu à alimenti particulari durante a produzzione per uttene certi effetti, i listessi muffi ponu ancu guastà altri prudutti.
Per esempiu, Penicillium roqueforti hè adupratu per fà u furmagliu turchinu, ma hà da causà spoilage s'ellu cresce in furmagliu frescu o grattatu ().
Riassuntu: L'imprese alimentarie adupranu stampi particulari per fà furmagliu, salsa di soia, acetu è bevande fermentate. Questi muffi sò sicuri da manghjà, fintantu chì sò cunsumati cum'è parte di l'alimenti per i quali eranu destinati è ùn contaminanu micca altri alimenti.U Mouldu pò Produce Micotossine
A muffa pò pruduce chimichi tossichi chjamati micotossine. Queste ponu causà malatie è ancu morte, secondu a quantità cunsumata, a durata di esposizione è l'età è a salute di l'individuu ().
A tossicità acuta include sintomi gastrointestinali cum'è vomitu è diarrea, è malatie epatiche acute. Bassi livelli à longu andà di micotossine ponu suppressione u sistema immunitariu è ponu ancu causà cancru (,).
Oltre à esse esposti per l'ingestione di alimenti contaminati, e persone ponu ancu esse esposte per inalazione o cuntattu cù a pelle cù micotossine in l'ambiente ().
Ancu se a crescita di a muffa hè di solitu abbastanza evidente, e micotossine stesse sò invisibili à l'ochju umanu (14).
Una di e micotossine più cumune, più tossiche è e più studiate hè l'aflatoxina. Hè un carcinogenu cunnisciutu è pò causà a morte se ingeritu in quantità elevate. A contaminazione da l'aflatoxina hè più cumuna in e regioni calde è spessu ligata à e cundizioni di siccità ().
L'aflatoxina, oltre à parechje altre micotossine, hè assai stabile à u calore, cusì pò sopravvive à a trasfurmazione di l'alimentu. Dunque, pò esse prisente in l'alimenti trasfurmati, cum'è u butiru d'arachide ().
Riassuntu:A muffa pò pruduce micotossine chì ponu causà malatie è morte. Aflatoxina, un carcinogenu cunnisciutu, hè a micotossina più tossica cunnisciuta.E micotossine ponu esse presenti in parechji alimenti
E micotossine ponu esse truvate in l'alimentu per via di colture contaminate.
In fattu, a contaminazione da micotossine hè un prublema cumunu in l'industria agricula, chì e micotossine sò prodotte da muffa in natura. Finu à u 25% di e colture di granu mundiale ponu esse cuntaminate cù micotossine ().
Diversi tippi di colture ponu esse cuntaminate, cumpresi u granu, l'avena, u risu, i noci, spezie, frutti è ligumi.
Parechji fattori influenzanu a furmazione di micotossine. Per esempiu, a siccità indebulisce e piante, rendendule più suscettibili à danni è infestazioni (,).
I prudutti animali, cum'è carne, latte è ova, ponu ancu cuntene micotossine sì l'animali manghjanu manghjusculu contaminatu. L'alimentu pò ancu esse cuntaminatu da micotossine durante a conservazione se l'ambiente di conservazione hè relativamente caldu è umidu (,).
In un rapportu di l'Autorità Europea per a Sicurezza Alimentare (EFSA), 26% di 40.000 campioni di vari alimenti cuntenenu micotossine. Tuttavia, u numeru di campioni chì superavanu u limitu superiore sicuru era assai bassu per a maiò parte di l'articuli (16).
I più alti livelli sò stati trovati in pistacchi è noci di Brasile.
Più di u 21% di e nuciole di u Brasile è u 19% di i pistacchi testati anu superatu u limitu massimu di sicurezza è ùn entrerianu micca in u mercatu. In cunfrontu, nimu di l'alimenti per criaturi è solu u 0,6% di granu superavanu u limitu di sicurezza (16).
Siccomu a furmazione di micotossine ùn pò micca esse cumpletamente prevenuta, l'industria alimentaria hà stabilitu metodi per monitorallu. I livelli di micotossine in i cibi sò strettamente regolati in circa 100 paesi (,,).
Mentre site espostu à piccule quantità di queste tossine per mezu di a vostra dieta, i livelli ùn superanu micca i limiti sicuri. Sè site un individuu sanu, probabilmente ùn vi feranu micca male. Sfortunatamente, hè impossibile evità l'esposizione in tuttu.
E ancu se a muffa pò pruduce ste tossine dannose, di solitu ùn accade micca finu à chì a muffa righjunghji a maturità è e cundizioni sianu ghjuste - vale à dì, quandu l'alimentu hè marciutu. Dunque, quandu u vostru cibu cuntene ste tossine, l'avete forse dighjà ghjittatu (18).
Riassuntu:E muffe sò naturalmente prisenti in natura è si ponu truvà in parechji alimenti. I livelli di micotossine in l'alimentu sò strettamente regolati. A muffa produce tossine una volta ghjunta à a maturità, ma di solitu accade solu dopu chì l'avete ghjittata fora.U Mouldu Pò Cause Reazioni Allergiche
Alcune persone anu un'allergia respiratoria à i muffi, è cunsumà alimenti muffi puderebbenu causà à queste persone una reazione allergica.
Ùn esiste micca assai ricerca nantu à questu sughjettu, ma ci sò stati parechji casi di studiu.
In un picculu numeru di casi, e persone chì sò allergiche à a muffa anu segnalatu sintomi allergichi dopu avè manghjatu Quorn. Quorn hè un pruduttu alimentariu fattu da micoproteine, o proteine fungiche, chì sò derivate da a muffa Fusarium venenatum (, , , ).
Malgradu questi incidenti, ùn ci hè bisognu di individui sani per evità Quorn.
In un altru studiu di casu, un paziente chì era assai sensibile à i muffi hà avutu una reazione allergica seria dopu avè ingeritu un supplementu di polline d'api chì era contaminatu da i muffi Alternaria è Cladosporium ().
In un altru casu, un adolescente allergicu à a muffa hè mortu dopu avè cunsumatu un mischju di frittelle chì era assai cuntaminatu di muffa ().
E persone chì ùn sò micca sensibili o allergichi à a muffa ùn sò probabilmente micca affettate s'elle ne ingestenu accidentalmente una piccula quantità.
Un studiu hà trovu chì l'individui chì ùn era micca sensibile à a muffa hà avutu menu sintomi di quelli chì eranu sensibili à a muffa dopu avè ingeritu una preparazione di estrattu di muffa mista. Tuttavia, ùn esistenu micca assai studii nantu à questu sughjettu, cusì hè necessaria più ricerca ().
Riassuntu:E persone cù allergie respiratorie à a muffa ponu avè una reazione allergica dopu à ingerimentu di muffa. Più ricerca nantu à questu tema hè necessariu.Cumu si pò impedisce à l'alimentu di cresce a muffa?
Ci hè parechje manere di impedisce à l'alimentariu di andà male per via di a crescita di a muffa.
Mantene pulite e vostre zone di conservazione di l'alimentu hè essenziale, cume e spore di l'alimentu muffu si ponu accumulà in u frigorifero o in altri spazii di conservazione cumuni. Una manipulazione curretta hè ancu impurtante.
Eccu alcuni consiglii per prevene a crescita di muffa in l'alimentu (1):
- Pulite u vostru frigorifero regolarmente: Sguassate l'internu ogni pochi mesi.
- Mantene puliti i forniture: Ciò include stoviglie, spugne è altri utensili di pulizia.
- Ùn lasciate micca pudè i vostri prudutti: L'alimentu frescu hà una vita limitata. Cumprate una piccula quantità à a volta è adupratelu in pochi ghjorni.
- Mantene freschi l'alimenti perisibili: Guardate l'alimenti cù una vita limitata di u largu, cum'è e verdure, in a frigorifera, è ùn lasciarli micca fora per più di duie ore.
- I contenitori di conservazione devenu esse puliti è ben sigillati: Aduprate contenitori puliti quandu si conserva l'alimentu è copre per prevene l'esposizione à spore di muffa in l'aria.
- Aduprate u restu di alimentu veloce: Manghja i resti in trè à quattru ghjorni.
- Congelate per almacenamentu à longu andà: Se ùn avete micca pensatu di manghjà l'alimentu prestu, mette in u congelatore.
U Bottom Line
A muffa si trova in ogni locu in natura. Quandu si mette à cresce nantu à l'alimentu, u face decadere.
A muffa pò pruduce micotossine dannose in tutti i tipi di alimenti, ma i livelli di micotossine sò strettamente regolati. L'esposizione à piccule quantità prubabilmente ùn causerà alcun dannu in l'individui sani.
Inoltre, e micotossine si formanu solu quandu a muffa hà righjuntu a maturità. À quellu tempu, avete probabilmente ghjittatu u cibu.
Dittu chistu, duvete evità cibi muffa u più pussibule, soprattuttu se avete una allergia respiratoria à a muffa.
Tuttavia, l'ingestione accidentale ùn causerà probabilmente alcun dannu.