Tonsillite: Finu à quandu sì cuntagiosu?
Cuntenutu
- Hè contagiosa?
- Cumu si sparghje?
- Chì ghjè u periodu di incubazione?
- Chì sò i sintomi di tonsillite?
- Cunsiglii per evità di sparghje tonsillite
- Cume trattà l'amigdalitis?
- Quandu cercà aiutu
- U takeaway
Hè contagiosa?
L'amigdalitis si riferisce à una inflammazione di e vostre tonsille. Affetta u più comunemente i zitelli è l'adulescenti.
E vostre tonsille sò dui picculi grumi di forma ovale chì si ponu truvà in u fondu di a to gola. Aiutanu u vostru corpu à luttà contr'à l'infezioni intrappulendu i germi da u nasu è di a bocca.
L'amigdalitis pò esse causata da una varietà di infezioni è hè contagiosa, chì significa chì l'infezzione pò esse diffusa à l'altri. L'infezzione pò esse virale o batterica.
Quantu site cuntagiosu dipende da ciò chì causa a vostra tonsillite. In generale parlendu, site cuntagiosu per 24 à 48 ore prima di sviluppà sintomi. Pudete restà contagiosu finu à chì i vostri sintomi si ne vanu.
Leghje per amparà di più nantu à l'ammigdalite.
Cumu si sparghje?
L'amigdalitis pò esse diffusa per inalazione di gocce respiratorie chì sò generate quandu qualchissia cù l'infezione tossisce o starnutisce.
Pudete ancu sviluppà tonsillite se vene in cuntattu cù un oggettu contaminatu. Un esempiu di questu hè se toccate una manetta di porta contaminata è poi toccate a vostra faccia, u nasu, o a bocca.
Ancu se tonsillitis pò accade à ogni età, hè più comunemente vistu in i zitelli è l'adulescenti. Siccomu i zitelli in età sculare sò spessu intornu o in cuntattu cù parechje altre persone, sò più propensi à esse esposti à germi chì ponu causà tonsillite.
Inoltre, a funzione di e tonsille diminuisce cù l'età, ciò chì pò spiegà perchè ci sò menu casi di tonsillite in adulti.
Chì ghjè u periodu di incubazione?
Un periodu d'incubazione hè u tempu trà quandu site espostu à un germe è quandu sviluppate sintomi.
U periodu di incubazione per l'ammigdalite hè generalmente trà dui è quattru ghjorni.
Se pensate chì site statu espostu à i germi ma ùn sviluppate micca sintomi in questu tempu, ci hè una probabilità chì pudete micca sviluppà tonsillite.
Chì sò i sintomi di tonsillite?
I sintomi di tonsillite includenu:
- mal di gola
- amigdalule gonfie, nantu à quale ponu esse presenti macchie bianche o gialle
- frebba
- dulore quandu si ingolle
- tossu
- nodi linfatichi ingrandati in u collu
- mal di testa
- sintimu stancu o stancu
- cattivu fiatu
I vostri sintomi ponu sembranu peghju in dui o trè ghjorni. Tuttavia, di solitu seranu megliu in una settimana.
Cunsiglii per evità di sparghje tonsillite
Se avete tonsillite, pudete aiutà à prevene a diffusione di a malattia in i seguenti modi:
- Stà in casa mentre avete sintomi. Pudete ancu esse contagiosu finu à chì i vostri sintomi sò andati.
- Lavate e mani spessu, particularmente dopu avè tossu, starnutitu, o toccatu a vostra faccia, u nasu o a bocca.
- Sì avete bisognu di tossu o starnutisce, fate cusì in un tissutu o in u curcu di u to gomitu. Assicuratevi di dispunì immediatamente di qualsiasi tessuti usati.
Pudete riduce u risicu di sviluppà tonsillite praticendu una bona igiene.
Lavate e mani spessu, in particulare prima di manghjà, dopu aduprà u bagnu, è prima di toccà a vostra faccia, u nasu, o a bocca.
Evite di sparte oggetti persunali, cum'è stuvigli di manghjà, cù altre persone - soprattuttu s'ellu sò malati.
Cume trattà l'amigdalitis?
Se a vostra tonsillite hè dovuta à una infezzione batterica, u vostru duttore vi prescriverà un corsu di antibiotici. Duvete assicurassi di finisce tuttu u corsu di l'antibiotici ancu sè cumminciate à sentesi megliu.
L'antibiotici ùn sò micca efficace per una infezzjoni virali. Se a vostra tonsillite hè causata da una infezione virale, u vostru trattamentu sarà focalizatu nantu à u sollievu di i sintomi, per esempiu:
- Riposa assai.
- Stà idratatu da acqua potabile, tisana, è altri liquidi limpidi. Evite e bevande caffeinate o zuccherate.
- Aduprate medicazione senza prescrizione cum'è acetaminofene (Tylenol) è ibuprofene (Motrin, Advil) per alleviare u dolore è a frebba. Arricurdatevi chì i zitelli è l'adulescenti ùn devenu mai esse dati aspirina perchè aumenta u risicu per u sindrome di Reye.
- Gargare l'acqua salata o chjappà nantu à una pastiglia per a gola per alleviare una gola irritata è graffiosa. Bere liquidi caldi è aduprà un umidificatore pò ancu aiutà à calà u mal di gola.
E misure di trattamentu in casa sopra riportate ponu ancu esse utili per l'ammigdalite causata da infezioni batteriche.
In certi casi, u vostru duttore pò ricumandà chì e vostre tonsille sianu rimossi. Questu accade tipicamente se avete avutu ricorrenze di tonsillite causate da infezioni batteriche, o se e vostre tonsille causanu complicazioni, cume difficoltà respiratorie.
A rimozione di tonsilla (tonsillectomia) hè una prucedura ambulatoriale chì si faci in anestesia generale.
Quandu cercà aiutu
Mentre chì parechji casi di tonsillite sò lievi è si migliuranu in una settimana, duvete sempre circà l'assistenza medica se voi o u vostru zitellu sperimentate i sintomi seguenti:
- mal di gola chì dura più di dui ghjorni
- difficultà per respira o ingujata
- dulore severu
- frebba chì ùn si ne và dopu à trè ghjorni
- frebba cù rash
U takeaway
L'amigdalitis hè una infiammazione di e vostre tonsille chì pò esse causata da una infezione virale o batterica. Hè una cundizione cumuna in i zitelli è l'adulescenti.
L'infezioni chì causanu tonsillite sò contagiose è ponu esse trasmesse per l'aria o per mezu d'ogetti contaminati. Site tipicamente contagiosu unu o dui ghjorni prima chì i sintomi si sviluppinu è pudete restà cuntagiosu finu à chì i vostri sintomi si ne vanu.
Sì tù o u to figliolu hè diagnusticatu di tonsillite batterica, ùn site di solitu micca cuntagiosu quandu a vostra frebba hè andata è site in antibiotici per 24 ore.
A maiò parte di i casi di tonsillite sò lievi è si ne anderanu in una settimana. Sì avete ripetutu ripetizioni di tonsillite o cumplicazioni per via di tonsillitis, u vostru duttore pò cunsiglialu una tonsillectomia.