Isosporiasis: chì hè, sintomi, prevenzione è trattamentu

Cuntenutu
Isosporiasis hè una malattia infettiva causata da u parassita Isospora belli è chì i so sintomi principali sò diarrea prolungata, crampi addominali è gas aumentatu chì passanu nurmalmente dopu qualchì settimana.
L'isosporiasi hè cumuna in i lochi caldi induve l'igiene è e condizioni sanitarie di basa sò precarie, favurendu u sviluppu di stu parassita finu à a so forma infettiva. A trasmissione di Isospora belli accade per via di u cunsumu di cibu o acqua contaminata da stu parassita, dunque hè impurtante di fà casu à l'abitudini d'igiene, sia alimentaria sia persunale.

Sintomi di Isosporiasis
L'isosporiasis di solitu ùn causa micca sintomi è l'infezzione regressa spontaneamente, tuttavia in alcune situazioni, soprattuttu quandu a persona hà un sistema immunitariu compromessu, hè pussibile avè:
- Diarrea;
- Crampi;
- Dolore addominale;
- Frebba;
- Nausea è vomitu;
- Perda di pesu;
- Debbulezza.
In e persone chì anu qualchì alterazione in u sistema immunitariu, l'isosporiasis pò favurisce l'occorrenza di altre infezioni croniche, in più di aumentà u risicu di disidratazione, postu chì a diarrea hè acquosa è prolungata, chì richiede l'uspitalizazione di a persona.
U diagnosticu hè fattu identificendu a presenza di oocisti in feci, ma l'endoscopia pò ancu esse indicata da u duttore, in cui si pò osservà alterazione in a mucosa intestinale è atrofia di i villi intestinali, essendu indicativa di infezione da Isospora belli.
Cumu hè u ciculu di Isospora belli
U ciculu di vita di Isospora belli cumencia cù a cunsumazione di cibu o acqua cuntaminata da oocisti di stu parassita. In l'intestinu, a forma rispunsevule per a malatia hè liberata, i sporocisti, chì si riproducenu in modu asessuale è sessuale è evolucionanu in l'oocisti, chì hè eliminatu in e feci.
L'oocisti rilasciati in e feci necessitanu circa 24 ore per evoluzione è diventà infettivi, tuttavia sta volta varieghja ancu secondu e cundizioni climatiche. Più l'ambiente hè caldu, più veloce pò esse l'infezzione.
Trattamentu per Isosporiasis
U trattamentu per Isosporiasi hà per scopu di prumove l'eliminazione di l'agente causativu di a malattia, è l'usu di Sulfamethoxazole-Trimethoprim hè generalmente indicatu da u duttore. U duttore pò ricumandà ancu l'usu di un altru medicamentu se a persona hà una allergia à qualsiasi cumpunente di a medicina o se u trattamentu ùn hè micca efficace, è Metronidazole, Sulfadiazine-Pyrimethamine o Sulfadoxine-Pyrimethamine ponu esse indicati.
Inoltre, cume ci hè spessu una diarrea cronica, hè raccomandatu chì a persona beva molta acqua è fermi à u riposu per prevene a disidratazione.
Cumu prevene
A prevenzione di Isosporiasi cunsiste à evità u cunsumu d'acqua è di cibu chì eranu probabilmente in cuntattu cù e feci. Inoltre, hè impurtante aduttà misure chì evitanu a contaminazione, cume u lavatu currettu di e mani è di l'alimentu è u miglioramentu di e condizioni sanitarie di l'ambiente. Verificate alcune strategie per evità e malatie causate da i parassiti.