Perchè sò i mo testiculi pruriginosi?
Cuntenutu
- Chì causa i testiculi pruriginosi?
- Scuffatura o irritazione
- Infezzione fungale
- Herpes genitale
- Gonorrea
- Verruche genitali
- Chlamydia
- Pidocchi pubici
- Trichomoniasi
- Scabbia
- Cumu sò trattati i testiculi pruriginosi?
- Per trattà scuffatura è irritazione
- Per trattà infezioni fungali
- Per trattà l'herpes genitale
- Per trattà a gonorrea
- Per trattà verruche genitali
- Per trattà a chlamydia
- Per trattà i pidochji pubichi
- Per trattà a trichomoniasi
- Per trattà a scabbia
- Chì hè a prospettiva per i testiculi pruriginosi?
- U fondu
Cattiva igiene o cundizione medica?
Avè un pruritu annantu o intornu à i testiculi o u scrotum, u saccu di a pelle chì tene i testiculi in postu, ùn hè micca pocu cumunu. A sudazione in a vostra zona inguinale dopu avè camminatu durante u ghjornu pò causà i vostri testiculi à prurite più di l'usu. Ancu solu ùn bagnassi per uni pochi di ghjorni pò fà li prurisce finu à chì si pulisca.
Ma altre cundizione fisiche è mediche ponu ancu causà prurigazioni à i vostri testiculi. Alcune di queste condizioni ponu richiede di parlà cù u vostru duttore nantu à un pianu di trattamentu o medicamentu per piglià cura di a fonte di u pruritu.
Chì causa i testiculi pruriginosi?
E cause possibili di testiculi pruriginosi includenu:
Scuffatura o irritazione
A pelle secca intornu à a vostra zona genitale hè cumuna se cammini intornu à u caldu seccu. Esercitassi per lunghi periodi di tempu pò ancu causà a vostra pelle per esse irritata o cagiunata. In certi casi, a pelle pò esse strofinata abbastanza da causà sanguinamentu.
Alcuni segni cumuni di scuffamentu è irritazione includenu:
- a pelle si sente cruda à u toccu
- rossu o rash nantu à a pelle
- tagli o aperture à livellu superficiale in a vostra pelle
Infezzione fungale
Parechji funghi sò guasi invisibili à ochju nudu. I funghi campanu di solitu in culunie giganti chì sò ancu à pena visibili, ancu quand’elli campanu nantu à u vostru corpu. E infezioni fungiche ponu sviluppà facilmente intornu à a vostra zona genitale è testiculi sì avete sessu senza prutezzione o una scarsa igiene.
Una di l'infezioni fungali più cumuni di i genitali hè a candidiasi. Candida i funghi campanu in o nantu à u vostru corpu in l'intestini è a pelle. Se crescenu fora di cuntrollu, ponu causà una infezzione. Questu pò causà i vostri testiculi per prurice.
Un tippu sfarente di fungu, chjamatu dermatofitu, pò ancu risultà in una infezzione simile chjamata jock itch.
Altri sintomi ponu include:
- dulore mentre urina
- brucia intornu à u scrotum è u pene
- gonfiore di u scrotum o di a pelle di u pene
- pelle rossa intornu à u scrotum o u pene
- odore anormale
- pelle secca è sfocata
Amparate più nantu à u jock itch.
Herpes genitale
L'herpes genitale hè un tipu d'infezzione virale chì pò esse diffusa durante u sessu o u cuntattu fisicu cù a pelle infetta.
I vostri testiculi ponu sentasi estremamente pruriginosi o scomodi quandu avete un focu di stu virus. Altri sintomi di l'herpes genitale includenu:
- sintimentu stancu o malatu
- brucia o pruritu intornu à i testiculi è u pene
- vesciche intornu à a vostra zona genitale chì ponu spuntà è diventà piache aperte
- dulore mentre urina
Amparate più nantu à l'herpes genitale.
Gonorrea
A gonorrea hè una infezzione di trasmissione sessuale (STI), spessu chjamata malattia di trasmissione sessuale (STD), causata da batteri. Pò infettà a vostra zona genitale è ancu a bocca, a gola è u rettu. Hè facilmente trasmessa da sessu senza prutezzione.
A gonorrea pò rende i vostri testiculi pruriginosi è gonfi. Altri sintomi cumuni di gonorrea includenu:
- dulore o ardenti mentre urina
- perdite discolore (verde, giallu o biancu) di scaricamentu da u pene
- dulore testiculare, soprattuttu solu in un testiculu à a volta
Amparate più nantu à a gonorrea.
Verruche genitali
E verruche genitali sò causate da u papillomavirus umanu (HPV). Ùn pudete micca nutà verruche genitali ancu quandu avete un focu perchè ponu esse estremamente chjuche.
Cum'è e verruche in altre parti di u vostru corpu, e verruche genitali parenu di solitu piccule urne scolorite chì ponu o ùn ponu micca prurite. Sò spessu in forma di cavolfiore è cumpariscenu in grandi gruppi inseme cù altre verruche. Puderanu apparisce ghjustu annantu à u vostru scrotum o luntanu quant'è e to cosce interne. Quandu avete verruche genitali, pudete notà gonfiore in a zona o sanguinà durante u sessu.
Amparate più nantu à e verruche genitali.
Chlamydia
Chlamydia hè una STI diffusa da una infezzione batterica. Pò esse spartu ancu sè ùn ejaculate durante u sessu. Cum'è parechje altre ITS, pò ancu esse spargugliatu per u sessu genitale è ancu per u sessu orale è anal.
Chlamydia pò fà prurisce i testiculi è ancu gonfi. Chlamydia di solitu face chì un solu testiculu si sente dulurosu è gonfiu, chì hè unu di i segni più distinti chì pudete avè una infezzione. Altri sintomi includenu:
- discolore (verde, giallu, o biancu) scaricamentu da u pene
- dulore o ardenti mentre urina
- dolore, sanguinamentu, o uscita da u rettu o di l'anu
Amparate più nantu à a chlamydia.
Pidocchi pubici
Pidocchi pubici (Pthirus pubis, spessu cunnisciuti simpliciamente cum'è "granchi") sò un tipu di pidochji chì campanu in i peli pubichi intornu à a vostra zona genitale o in e zone cù i capelli altrimente grossi.
Cum'è l'altri tippi di pidocchi, i pidochji pubichi si nutriscenu di u vostru sangue è ùn ponu micca vulà o saltà. Si ponu spannà solu entrendu in cuntattu cù qualchissia chì li hà. Questu pò accade toccendu à qualcunu in una zona induve anu una infestazione di pidocchi.
U pidochju pubicu ùn pò micca sparghje malatie o infezioni quand'elli si nutriscenu di u sangue, ma ponu fà chì i vostri testiculi è a zona genitale si sentinu pruriginose mentre si striscianu in i vostri capelli pubichi. Puderete ancu rimarcà una sustanza pulverulenta in a vostra biancheria intima o piccule macchie rosse o turchine da muzziconi di pidochju.
Amparate più nantu à i pidocchi pubici.
Trichomoniasi
A tricomoniasi (spessu chjamata trich) hè una STI batterica causata da u Trichomonas vaginalis battìri.
Trich infecta più comunemente e donne, ma pò esse trasmessu à l'omi se i preservativi o dighe orali ùn sò micca aduprati durante u sessu.
Parechje persone chì anu infezioni trich ùn anu mai sintomi, ma trich pò causà irritazione o infiammazione chì pò fà chì a vostra zona genitale si senti scomoda è rende più dolorosa di fà sessu.
Trich pò fà chì i vostri testiculi si sentenu pruriginosi è causanu altri sintomi, cum'è:
- sensazione pruriginosa in u vostru pene
- discolore (verde, giallu, o biancu) scaricamentu da u pene
- dulore o brusgiatura mentre urina o quandu eiacula durante u sessu
Amparate più nantu à a trichomoniasi.
Scabbia
A scabbia hè una infezzione di a pelle causata da un acaru. A scabbia microscòpica mite, o Sarcoptes scabiei, si trasmette quandu avete un cuntattu direttu cù a pelle cù una persona infetta.
Pò dighjà parechje settimane per chì i sintomi cumpariscinu dopu l'infezzione. I sintomi cumuni includenu prurito è una eruzione cutanea. E persone cun scabbia sperimentanu ancu sintomi intensi di prurigazione di notte.
Amparate di più nantu à a scabbia.
Cumu sò trattati i testiculi pruriginosi?
U trattamentu per i vostri testiculi pruriginosi dipende da ciò chì causa u pruritu.
Per trattà scuffatura è irritazione
A scuffatura è l'irritazione ponu esse trattate cù lozione o polvere chì impedisce à a vostra pelle di sfregassi contr'à un'altra superficie di a pelle. Aduprà bende o garza per copre una zona irritata, scruccunata pò ancu aiutà à fà i vostri testiculi menu pruriginosi.
Per trattà infezioni fungali
L'infezioni fungichi ponu sparisce da soli, ma pudete avè bisognu di esse trattati da antifungali o creme antifungali è unguenti. Vede u vostru duttore per i medicazione antifungali se crede chì una infezzione fungale face a prurite di i vostri testiculi.
Per trattà l'herpes genitale
Pudete avè bisognu à piglià medicazione antivirale, cum'è valacyclovir (Valtrex) o acyclovir (Zovirax), per un focu di herpes genitale. U trattamentu dura circa una settimana, ma pudete avè bisognu di medicazione à longu andà se avete focu spessu.
Per trattà a gonorrea
L'infezioni da gonorrea ponu esse trattate è guarite cun medicazione prescritta. Parlate cù u vostru duttore per trattà quandu avete nutatu sintomi. E cumplicazioni à longu andà di a gonorrea, cum'è a sterilità, ùn ponu micca esse guarite una volta chì u dannu hè statu fattu.
Per trattà verruche genitali
E verruche genitali ponu esse trattate cù unguenti medicati per a vostra pelle, cum'è imiquimod (Aldara) è podofilox (Condylox). In certi casi, u vostru duttore pò avè bisognu di caccià e verrughe congelendu li (crioterapia) o eseguendu una chirurgia per rimuoverle.
Per trattà a chlamydia
Chlamydia pò esse trattata cù medicazione, cum'è azitromicina (Zithromax) o doxiciclina (Acticlate, Doryx). Duvete aspettà almenu una settimana dopu u trattamentu per fà sessu di novu.
Per trattà i pidochji pubichi
I pidocchi pubici ponu esse trattati cù medicinali prescritti da u vostru duttore o cù trattamenti senza ricetta. Lavà accuratamente a zona colpita è applicà u medicamentu aiuta à tumbà parechji di i pidocchi, ma averete sempre bisognu à pettinà i capelli per caccià u restu da sè.
Pudete cumprà kit per a rimozione di pidocchi in parechje farmacie.
Per trattà a trichomoniasi
Trich pò esse trattatu cù parechje dosi di tinidazole (Tindamax) o metronidazole (Flagyl). Dopu pigliatu u medicamentu, ùn fà micca sessu torna per almenu una settimana.
Per trattà a scabbia
U vostru duttore pò prescrive unguenti, creme è lozioni chì ponu sbarrazzassi di a scabbia è trattà l'eruzione è u pruritu. A maiò parte di i trattamenti tematichi per a scabbia sò applicati di notte quandu l'acari sò più attivi. Dopu hè lavatu in a mattina.
Chì hè a prospettiva per i testiculi pruriginosi?
U bagnu o a doccia regularmente ponu prevene e cause più cumuni di testiculi pruriginosi, cumprese irritazioni è infezioni fungiche. Doccia omancu una volta à ghjornu o dopu à esse statu fora per un bellu pezzu, soprattuttu sì avete sudatu assai.
U purtamentu di preservativi o l'usu di dighe orali durante u sessu pò aiutà à prevene a diffusione di guasi ogni STI. Esse testatu regolarmente per e STI, soprattuttu se site sessualmente attivu, pò aiutà à tene vi cunuscenza di a vostra salute sessuale è impedisce di trasmette infezzioni senza sapè.
Cumunicate cù i vostri cumpagni sessuali se truvate chì avete una STI. Hè prubabile chì sia avete trasmessu a malattia per elli sia cuntraita da elli, allora assicuratevi chì voi è i vostri cumpagni fussinu trattati per impedisce chì l'infezzione si sparghji più.
U fondu
E cause più cumuni di testiculi pruriginosi sò irritazioni è infezioni fungiche da una scarsa igiene o da sudazione eccessiva. U bagnu regulare è l'applicazione di lozione è polvere pò prevene a maiò parte di i casi.
U pruritu pò ancu esse causatu da ETS cum'è herpes genitale, gonorrea è chlamydia. Queste infezioni ponu richiede medicinali prescritti.