Cumu trattà una cicatrice pruriginosa
Cuntenutu
- Cause
- Novi cicatrici
- Vechje cicatrici
- Dopu a cirurgia
- Trattamenti
- Trattamenti non invasivi
- Trattamenti invasivi
- Prevenzione
- Quandu per vede un duttore
- U fondu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
E cicatrici sò in parechje forme è dimensioni, ma tutti anu una cosa in cumunu: prurito.
Mentre chì e nuove cicatrici sò spessu i più pruriginosi, e vechje cicatrici ponu ancu prurisce, soprattuttu quandu sperimentate cambiamenti di pelle cum'è perdita di pesu. I tippi di cicculata includenu:
- stretch marks
- cheloidi
- cicatrici atrofichi
- cuntratture
E cicatrici pruriginosi ùn anu micca da tene vi alzatu di notte o fidgeting à u travagliu. Leghje per più infurmazioni nantu à cumu trattà li.
Cause
A cicatrisione hè a risposta naturale di u corpu à una ferita di a pelle chì ghjunghje à u dermis, u stratu di pelle appena sottu à u vostru stratu di pelle più esterno. A ferita innesca u corpu per fà u collagenu, una proteina di a pelle. E fibre di collagenu sò naturalmente più spesse è menu flessibili cà a pelle circundante.
Eccu uni pochi di ragioni per chì e cicatrici ponu diventà pruriginose:
Novi cicatrici
Quandu qualcosa ferisce a vostra pelle, e terminazioni nervose di u vostru corpu ponu esse danneggiate ancu. E terminazioni nervose ponu diventà assai sensibili è causà sensazioni pruriginose mentre cumincianu a guarì.
E nuove cicatrici si formanu per parechje ragioni:
- per via di macchie d'acne
- taglioli è rascioli
- eccessivu allungamentu di a pelle chì porta à e smagliature
- cirurgia
Vechje cicatrici
E vechje cicatrici sò cunsiderate chì anu almenu 2 anni, è ponu prurisce per parechje ragioni.
A volte, una cicatrice pò fà chì a pelle si senti assai stretta. Hè spessu u casu se a cicatrisione si verifica dopu à una brusgiatura di a pelle. A pelle stretta è stesa hè spessu pruriginosa.
Inoltre, sì improvvisamente sperimentate pesi o cambiamenti di a pelle, a cicatrice pò prurisce di più. U listessu hè vera sè avete a pelle secca.
Dopu a cirurgia
E cicatrici chirurgiche sò spessu più profonde di a ferita media di a pelle. Quandu a pelle cummencia à guarisce, hè di solitu pruriginosa.
Trattamenti
I trattamenti per a cicatrisione ponu dipende da u tippu di cicatrice chì avete. Per esempiu, un duttore ùn cunsiglierebbe micca di solitu una chirurgia per curregge una piccula cicatrice. Ma a ponu suggerisce per cicatrici grandi, ipertrofiche chì si alzanu sopra à a pelle.
U vostru duttore pò cunsiglià opzioni di trattamentu non invasivu è invasivu.
Trattamenti non invasivi
I duttori di solitu raccomandanu trattamenti non invasivi prima per riduce u pruritu è l'aspettu generale di una cicatrice. Esempii di sti tippi di trattamenti includenu:
- Applicendu creme o olii altamente idratanti. Esempii includenu burru di cacao o oliu di coccu. L'oliu di vitamina E hè ancu una opzione per cicatrici più vechje, ma hè impurtante sapè chì pò influenzà a guarigione in e nuove cicatrici. Questi prudutti ponu aiutà a pelle à asciugà, chì pò ancu riduce i pruriti.
- Aduprendu bende di silici. Queste fasce sò dispunibuli in a maiò parte di e farmacie è ponu esse applicate cum'è adesivu o piazzate sopra a zona ferita.
- Aduprendu unguenti basati in cipolla. Unguenti cum'è Mederma ponu aiutà à riduce l'aspettu di una cicatrice. Devenu esse applicati regolarmente in u corsu di parechji mesi per vede i risultati. Tuttavia, e ricerche attuali publicate in a rivista Chirurgia Plastica è Ricostruttiva ùn anu micca dimustratu questi unguenti per esse un trattamentu cicatriziale altamente efficace.
- Applicà bende di compressione speciali. Queste fasce sò dispunibili attraversu l'uffiziu di u vostru duttore o farmacia. Mettenu una pressione costante nantu à a cicatrice per impediscela di indurisce.
- Massaggio u tissutu cicatriziale. Questu pò aiutà à ammorbidisce è appiattà a cicatrice. Massate a cicatrice in picculi muvimenti circulari per un periudu di 10 minuti o più almenu trè volte à ghjornu, applicendu tanta pressione quant'è tollerabile. Hè impurtante di sapè chì u massaggio di solitu ùn hè micca efficace in u trattamentu di e cicatrici chì anu 2 anni o più.
In più di ste misure, hè sempre una bona idea di applicà a crema solare à una zona ferita. Questu aiuta à prevene i cicatrici da diventà iperpigmentati, o più scuri di a pelle intornu.
Trattamenti invasivi
Se una cicatrice ùn risponde micca à i trattamenti in casa è provoca un cunfortu significativu o un aspettu indesideratu, un duttore pò raccomandà trattamenti invasivi. Questi includenu:
- Iniezioni di corticosteroidi intralesionali. Un duttore injecta un corticosteroide in a lesione, chì pò riduce l'infiammazione.
- Escissione chirurgica. Un duttore cunsigliarà a rimozione chirurgica di una cicatrice se crede ch'elli ponu riduce l'aspettu di a cicatrice senza peghju.
- Terapia laser. I duttori ponu aduprà laser per brusgià o dannà i strati di pelle sottu à a cicatrice per prumove a guarigione.
- Criochirurgia. Stu approcciu implica l'applicazione di chimichi chì congelanu u tissutu cicatriziale. Questu distrugge u tessutu è pò riduce u so aspettu. I duttori ponu seguità a criochirurgia cù iniezioni di steroidi o altri farmaci, cume 5-fluorouracil (5-FU) crema o bleomicina.
- Radioterapia. In certi casi, i duttori raccomandanu a radioterapia per i cheloidi, o cicatrici assai alzate. Perchè hà effetti collaterali significativi, a radiazione hè di solitu l'ultimu risorse per e cicatrici chì ùn anu micca rispostu à altri trattamenti.
U vostru duttore cunsidererà se u trattamentu aiutarà à migliurà a cicatrice o à peghju. Discuteranu i risichi è i benefici per ogni interventu è ancu i tempi di recuperu.
Prevenzione
A prevenzione cicatriciale pruriginosa pò principià prima chì e cicatrici si formanu. A prumuzione di una guarigione sana di a pelle ogni volta chì hè pussibule hè un grande passu per minimizà una cicatrice è danni à a pelle. I cunsiglii preventivi includenu:
- Mantene a pelle ferita pulita. Lavate una zona ferita cun sapone dolce è acqua calda. Permettendu chì a terra si fermi aumenta i risichi per l'infiammazione è l'infezioni.
- Applicà unguenti per mantene a pelle umida. A pelle secca pò causà scabbing, chì aumenta u tempu di guarigione è aumenta u fattore pruritu. A vaselina applicata cù mani pulite o garza hè una bona opzione. Pudete ancu applicà unguenti antibatterichi, ma di solitu ùn hè micca necessariu se mantenete a zona pulita.
- Aduprendu gel di silicone o fogli d'idrogel nantu à a zona ferita. Queste ponu tene a pelle idratata per e ferite in particulare prurigineuse.
Se pruvate questi cunsiglii è a vostra cicculata cumincia à ferisce di più o ùn pare micca guarì, chjamate u vostru duttore.
Quandu per vede un duttore
E cicatrici pruriginose sò raramente una emergenza medica. Tuttavia, se li prurite eccessivamente, hè pussibule chì pudete intruduce batteri chì causanu infezioni. I segni d'infezzione includenu rossi, gonfiore è sensazione di calore à u toccu. Duvete vede un duttore se avete unu di questi sintomi.
Duvete ancu vede un duttore se:
- Una cicatrice pruriginosa interferisce cù a vostra vita d'ogni ghjornu.
- A cicatrice face chì a to pelle si senti cusì strinta chì hè dulurosa.
- Site preoccupatu di l'aspettu cusmeticu di a vostra cicatrice.
U vostru duttore pò valutà a cicatrice è fà raccomandazioni di trattamentu.
U fondu
U pruritu pò esse un sintomu di u prucessu di guarigione di cicatrici, è trattamenti sò dispunibili.
Da tene a cicatrice idratata à massaggiale, sti passi ponu aiutà à minimizà u pruritu. Sì i medicazione senza ricetta ùn aiutanu micca à minimizà u disagiu, parlate cù u vostru duttore nantu à altri trattamenti potenziali.