Autore: Ellen Moore
Data Di Creazione: 20 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 24 Nuvembre 2024
Anonim
Avè una Chirurgia à Cori Aperti ùn m'hà micca impeditu di correre a Maratona di New York City - Vita Di Vita
Avè una Chirurgia à Cori Aperti ùn m'hà micca impeditu di correre a Maratona di New York City - Vita Di Vita

Cuntenutu

Quandu site in i 20 anni, l'ultima cosa chì vi preoccupa hè a vostra salute di u core - è dicu chì per l'esperienza cum'è qualcunu chì hè natu cù a tetralogia di Fallot, un raru difettu di u core congenitale. Benintesa, aghju avutu una chirurgia à core apertu da zitellu per trattà u difettu. Ma anni dopu, ùn era micca in prima linea di a mo mente mentre stava vivendu a mo vita cum'è studiente chì seguitava u so Ph.D. in New York. In u 2012, à l'età di 24 anni, aghju decisu di principià a furmazione per a Maratona di New York City, è pocu dopu, a vita cum'è a sapia cambiò per sempre.

Scopre chì aghju bisognu di una chirurgia cardiaca

Gestisce a Maratona di New York era un sognu chì a mo surella gemella è aghju avutu da allora u muvimentu in a Big Apple per l'università. Prima di principià a furmazione, aghju cunsideratu un corridore casuale, ma era a prima volta chì era veramente aumentendu u chilometraggio è sfidendu seriamente u mo corpu. Cumu ogni settimana passava, sperava di diventà più forte, ma u cuntrariu hè accadutu. Più curria, più mi sentu debbule. Ùn pudia micca mantene u ritmu, è aghju luttatu per respira durante e mo corse. Mi sentu cum'è eru constantemente ventu. Intantu, u mo gemellu si rasava minuti fora di u so passu cum'è s'ellu era NBD. À u primu, l'aghju pigliatu finu à ch'ella avessi una sorta di vantaghju cumpetitivu, ma mancu u tempu passava è aghju continuatu à cascà daretu, mi sò dumandatu se qualcosa pudessi effettivamente sbaglià cun mè. In definitiva, aghju decisu chì ùn ci hè male per pagà una visita à u mo duttore - ancu s'ellu era solu per a pace di a mente. (Assuciatu: U Numaru di Push-Ups Pudete Fà Puderete Prevede u Risicu di a Malatia Cardiaca)


Allora, aghju andatu à u mo duttore generale è spiegò i mo sintomi, pensendu chì, à u più, avissi da fà alcuni cambiamenti di modu di vita di basa. Dopu tuttu, stava vivendu una vita assai rapida in a cità, finu à i ghjinochji ottenendu u mo Ph.D. (cusì mi mancava u sonnu), è addestramentu per una maratona. Per esse in securità, u mo duttore m'hà riferitu à un cardiologu, chì, datu a mo storia cun un difettu cardiacu congenitu, m'hà mandatu per fà qualchì test di basa, cumprendu un elettrocardiogramma (ECG o EKG) è un ecocardiogramma. Una settimana dopu, sò vultatu in discussione nantu à i risultati è aghju avutu qualchì nutizia chì cambiò a vita: Aviu bisognu à esse sottumessu à una chirurgia à core apertu (torna) cù a maratona à solu sette mesi. (Relativu: Sta donna pensava ch'ella avia ansietà, ma era in realtà un difettu di u cori raru)

Si scopre, a ragione per a quale mi sentia stanca è luttava per respirà era chì aghju avutu una rigurgitazione pulmonare, una situazione in cui a valvula pulmonare (una di e quattru valvole chì regulanu u flussu di sangue) ùn si chjude micca currettamente è face chì u sangue si ritorni in u core, secondu a Clinica Mayo. Ciò significa menu ossigenu per i pulmoni è intrinsecamente menu ossigenu per u restu di u corpu. Cum'è questu prublema aggrava, cume era u casu per mè, i duttori di solitu raccomandanu di esse sottoposti à una sostituzione di valvola pulmonare per ristabilisce u flussu di sangue regulare in i pulmoni.


Probabilmente vi dumandate, "a corsa hà fattu questu?" Ma a risposta hè micca; a rigurgitazione pulmonare hè un risultatu cumunu per e persone cun difetti cardiaci congeniti. Hè assai prubabile, l'aghju avutu per anni è si aggravava progressivamente, ma l'aghju nutatu allora perchè dumandava più di u mo corpu. U mo duttore hà spiegatu chì assai persone ùn anu micca sintomi notevoli prima - cum'è era u casu per mè. Tuttavia, cù u tempu, puderete cumincià à sentite straccumente stancu, senza fiatu, svenimentu durante l'eserciziu, o nutà un battitu cardiacu irregulare. Per a maiò parte di a ghjente, ùn ci hè micca bisognu di trattamentu, ma piuttostu cuntrolli regularmente. U mo casu era severu, purtendu mi à avè bisognu di una sostituzione di valvula pulmonaria cumpleta.

U mo duttore hà enfatizatu chì hè per quessa chì hè impurtante per e persone cun difetti cardiaci congenitali per avè cuntrolli regulari è mantene un ochju per e cumplicazioni. Ma l'ultima volta chì aghju vistu qualcunu per u mo core era guasi una decina d'anni prima. Cumu ùn sapia chì u mo core avia bisognu di monitoraghju per u restu di a mo vita? Perchè qualcunu ùn m'hà micca dettu questu quandu era più chjucu?


Dopu avè lasciatu l'appuntamentu cù u mo duttore, a prima persona ch'e aghju chjamatu era a mo mamma. Hè stata stupita di e nutizie quant'è eiu. Ùn diceraghju micca chì mi sentu arrabbiatu o risentitu per ella, ma ùn pudu micca aiutà ma pensà: Cumu a mo mamma ùn puderia micca sapè di questu? Perchè ùn m'hà micca dettu chì avia bisognu d'andà à seguiti regulari? Sicuramente i mo duttori li anu dettu - almenu in un certu gradu - ma a mo mamma hè una immigrata di prima generazione da a Corea di u Sud. L'inglese ùn hè micca a so prima lingua. Dunque aghju ragiunatu chì assai di ciò chì i mo duttori li anu pussutu o ùn anu dettu chì si sò persi in traduzzione. (Assuciatu: Cumu creà un Ambientu Inclusivu In u Spaziu di Benessere)

Ciò chì hà solidificatu questa intuizione era u fattu chì a mo famiglia avia trattatu di stu tipu di cose prima. Quandu eru 7 anni, u mo babbu hè mortu da u cancro di u cervellu - è mi ricordu quantu era difficiule per a mo mamma per assicurà ch'ellu avia a cura necessaria. In più di u costu muntagnosu di u trattamentu, a barriera linguistica si sentia spessu insuperabile. Ancu da zitellu, mi ricordu chì ci era tanta cunfusione intornu à esattamente chì trattamenti avia bisognu, quandu ne avia bisognu, è ciò chì duvemu fà per preparà è esse solidali in famiglia. Ci hè ghjuntu un puntu quandu u mo babbu avia da viaghjà in Corea di Sud mentre era malatu per piglià cura quì perchè era una tale lotta navigendu in u sistema di sanità quì in i Stati Uniti Ùn aghju mai immaginatu chì in un certu modu intricatu, u listessu i prublemi mi affettanu. Ma avà, ùn avia altra opzione chè di trattà e cunsequenze.

Ciò chì hà pigliatu per mè Cumplete ancu u mo scopu

Ancu se mi anu dettu chì ùn avia micca bisognu di a chirurgia subitu, aghju decisu di fà la, cusì puderia riesce è avè sempre u tempu di allenarme per a maratona. Sapemu chì puderia sona precipitosa, ma a corsa di a corsa era impurtante per mè. Aghju passatu un annu à travaglià dura è à furmà per arrivà à questu puntu, è ùn era micca da retrocede avà.

Aghju statu operatu in ghjennaghju 2013. Quandu mi sò svegliu da a procedura, tuttu ciò chì aghju avutu era dulore. Dopu passatu cinque ghjorni à l'uspidale, sò statu mandatu in casa è aghju principiatu u prucessu di recuperu, chì hè statu brutale. Pigliò un pocu di tempu per u dulore chì pulsava à traversu u mo pettu per calà è per settimane ùn era micca permessu di alzà nunda sopra a mo cintura. Allora a maiò parte di l'attività di u ghjornu era una lotta. Aviu avutu veramente cunfidendu à a mo famiglia è l'amichi per passà stu tempu difficiule - sia chì m'hà aiutatu à mette a ropa, a compra d'alimentazione, à andà è da u travagliu, à gestisce a scola, frà altre cose. (Eccu cinque cose chì probabilmente ùn sapete micca nantu à a salute di u core di e donne.)

Dopu trè mesi di recuperu, sò statu liberatu per esercità. Cumu pudete immaginà, aghju avutu da cumincià lentu. U primu ghjornu di ritornu à a palestra, aghju saltatu nantu à a bicicletta d'eserciziu. Aghju luttatu per l'allenamentu di 15 o 20 minuti è mi dumandava se a maratona avia da esse veramente una pussibilità per mè. Ma stavu fermu decisu è mi sentu più forte ogni volta chì cullava nantu à a bicicletta. Finalmente, sò graduatu à l'ellittica, è in maghju, aghju scrittu per u mo primu 5K. A corsa era intornu à Central Park è mi ricordu di sentu cusì fieru è forte per avè fattu cusì luntanu. À quellu puntu, I sapia Andaraghju à nuvembre è attraversà quella linea d'arrivu di a maratona.

Dopu à u 5K di maghju, aghju attaccatu à un prugramma di furmazione cù a mo surella. Aviu guaritu cumpletamente da a mo cirurgia, ma era difficiule di precisà quantu diversu mi sentia in realtà. Ùn hè micca finu à quandu aghju cuminciatu à registrà assai chilometri chì aghju capitu quantu u mo core mi avia trattenutu. Mi ricordu d'avè firmatu per u mo primu 10K è ghjustu cruciera passatu a linea d'arrivu. Vogliu dì, eru senza fiatu, ma sapia chì puderia cuntinuà. I vulia per cuntinuà. Mi sentu più sana è tantu più fiducia. (Relativu: Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à a furmazione maratona per i principianti)

Venite u ghjornu di a maratona, m'aspittava d'avè nervosi prima di a corsa, ma ùn aghju micca. L'unica cosa chì aghju avutu era eccitazione. Per principianti, ùn aghju mai pensatu di fà una maratona in primu locu. Ma per eseguisce una cusì prestu dopu a cirugia à core apertu? Chì era cusì empowering. Qualchese chì hà curritu a maratona di New York City vi dicerà chì hè una corsa incredibile. Hè statu cusì divertente di corre per tutti i borghi cù millaie di persone chì ti animanu. Tanti di i mo amichi è di a mo famiglia eranu à fiancu è a mo mamma è a surella maiò, chì campanu in LA, anu arregistratu un video per mè chì era ghjucatu nantu à un screnu mentre curria. Era putente è emotivu.

À u chilometru 20, aghju cuminciatu à luttà, ma a cosa stupefacente hè, ùn era micca u mo core, era solu e mo gambe chì mi sentianu stanchi di tutta a corsa - è chì in realtà mi hà motivatu à cuntinuà. Trascendendu u tragu, mi sò lampatu in lacrime. Aghju fattu. Malgradu tutte e probabilità, aghju fattu. Ùn sò mai statu più fieru di u mo corpu è di a so resilienza, ma ùn aghju pussutu mancu fà mi sentu grata per tutte e persone meravigliose è i travagliadori sanitari chì anu assicuratu d'esse ghjuntu.

Cumu Questa Esperienza Ha Impattu A Mia Vita

Finu à quandu campu, duveraghju monitorà u mo core. In fatti, hè previstu chì aghju bisognu di una altra riparazione in 10 à 15 anni. Ancu s'è e mo lotte per a salute ùn sò definitivamente micca una cosa di u passatu, aghju cunsulatu in u fattu chì ci sò cose nantu à a mo salute chì aghju. cuntrollu. I mo duttori dicenu chì a corsa, a permanenza attiva, a manghjatura sana, è l'investimentu in u mo benessere generale sò tutti ottimi modi per mè di tene a salute di u core in cuntrollu. Ma a mo più grande ripresa hè quantu hè impurtante l'accessu à l'assistenza sanitaria curretta, soprattuttu per e cumunità marginalizate.

Prima di luttà cù a mo salute, perseguia un Ph.D. in u travagliu suciale, allora aghju sempre avutu a voglia di aiutà e persone. Ma dopu avè subitu una chirurgia è rivivutu a frustrazione intornu à ciò chì hè accadutu à u mo babbu, aghju decisu di focalizà a mo carriera nantu à e disparità sanitarie trà e minorità razziali è etniche è e cumunità di immigranti dopu u diploma.

Oghje, cum'è assistente prufessore in a Scola di travagliu suciale di l'Università di Washington, ùn solu educu l'altri nantu à a prevalenza di queste disparità, ma travaglia ancu cù l'immigranti direttamente per aiutà à migliurà u so accessu à l'assistenza sanitaria.

In più di e barriere strutturali è socioeconomiche, e barriere linguistiche, in particulare, ponenu sfide tremende in quantu à furnisce l'accessu à l'immigranti à una cura di salute di alta qualità è efficace. Non solu avemu bisognu di affruntà questu prublema, ma avemu ancu bisognu di furnisce servizii chì sò adattati culturalmente è adattati à i bisogni individuali per migliorà i servizii di cura preventiva è frenà i prublemi di salute futuri trà stu gruppu di persone. (BTW, sapete chì e donne sò più probabili di sopravvive à un attaccu di cori se u so duttore hè femina?)

Ci hè ancu tantu chì ùn avemu micca capitu cumu è perchè e disparità di e pupulazioni immigranti affrontate ogni ghjornu sò trascurate. Cusì sò dedicatu à ricercà modi per migliurà l'esperienze di assistenza sanitaria di e persone è travagliendu indè e cumunità per sapè cumu pudemu tutti fà megliu. Noi deve fate megliu per furnisce à tutti a casa è l'assistenza sanitaria chì meritanu.

Jane Lee hè una vuluntaria per a campagna "Real Women" Go Red For Women di l'Associazione Americana di Cori, una iniziativa chì incoraggia a sensibilizazione nantu à e donne è e malatie cardiache è l'azzione per salvà più vite.

Rivista per

Publicità

Pubblicazioni Populari

Resistenza batterica: chì ghjè, perchè accade è cumu evitalla

Resistenza batterica: chì ghjè, perchè accade è cumu evitalla

A re i tenza batterica cuncerna a capacità di i batteri di re i tere à l'azione di alcuni antibiotici per via di u viluppu di meccani mi di adattazione è re i tenza, chì hè...
Alimenti ricchi in triptofanu

Alimenti ricchi in triptofanu

L'alimenti ricchi in triptofanu, cum'è u furmagliu, i noci, l'ovu è l'avucatu, per e empiu, ò ottimi per migliurà l'umore è furni ce un en u di bene ere pe...