Trattamentu posturgicu di u dolore in adulti
U dulore chì si verifica dopu a chirurgia hè una preoccupazione impurtante. Prima di a vostra chirurgia, voi è u vostru chirurgu pudete avè discuttu quantu dolore duvete aspettà è cumu serà gestitu.
Parechji fattori determinanu quantu dolore avete è cumu gestisce:
- Diversi tippi di chirurgie è tagli chirurgichi (incisioni) causanu diversi tipi è quantità di dolore dopu.
- Una chirurgia più longa è più invasiva, oltre à causà più dolore, pò piglià di più da voi. U recuperu da questi altri effetti di a chirurgia pò rende più difficiule di trattà u dolore.
- Ogni persona si sente è reagisce à u dolore in modu diversu.
U cuntrollu di u vostru dolore hè impurtante per a vostra recuperazione. Un bon cuntrollu di u dulore hè necessariu per pudè alzà si è cumincià à spustassi. Questu hè impurtante perchè:
- Riduce u risicu di coaguli di sangue in e gambe o pulmoni, è infezioni pulmonari è urinali.
- Averete un sughjornu in ospedale più cortu per andà in casa prima, induve puderete recuperà più rapidamente.
- Avete menu probabilità d'avè persistente prublemi di dolore crònicu.
Ci sò parechji tippi di medicinali antidolorifici. Sicondu a cirurgia è a vostra salute generale, pudete riceve una sola medicina o una cumminazione di medicinali.
I studii mostranu chì e persone chì usanu a medicina per u dolore dopu a chirurgia per cuntrullà u dolore spessu usanu menu medicinali per u dolore di quelli chì provanu à evità a medicina per u dolore.
U vostru travagliu cum'è paziente hè di dì à i vostri fornitori di assistenza sanitaria quandu avete dolore è se i medicinali chì ricevi controllanu u vostru dolore.
Subitu dopu a chirurgia, pudete riceve medicinali per u dolore direttamente in e vene attraversu una linea intravenosa (IV). Questa linea passa per una pompa. A pompa hè fatta per dà una certa quantità di medicina per u dolore.
Spessu, pudete appughjà un buttone per dà si di più sollievu di u dulore quandu ne avete bisognu. Questa hè chjamata anestesia cuntrullata da u paziente (PCA) perchè gestite quantu medicina in più riceve. Hè prugrammatu cusì ùn pudete micca dà troppu.
I medicinali per u dolore epidurale sò consegnati attraversu un tubu soffice (cateteru). U tubu hè inseritu in a vostra schiena in u picculu spaziu appena fora di a medula spinale. U medicamentu per u dolore pò esse datu in continuu o in piccule dosi attraversu u tubu.
Pudete esce da a chirurgia cù stu cateteru dighjà in postu. O un duttore (anestesiologu) inserisce u cateteru in u spinu inferiore mentre site nantu à u vostru latu in u lettu d'ospedale dopu a vostra chirurgia.
I risichi di blocchi epidurali sò rari ma ponu include:
- Goccia di pressione sanguigna. I fluidi sò dati per mezu di una vena (IV) per aiutà à mantene a pressione sanguigna stabile.
- Cefalea, vertigini, difficultà à respirà, o attaccu.
A medicina narcotica (oppiaceu) per u dolore presa cum'è pillule o data cum'è colpu pò furnisce abbastanza sollievu di u dolore. Pudete riceve questu medicamentu subitu dopu a chirurgia. Più spessu, u ricivete quandu ùn avete più bisognu di medicina epidurale o IV cuntinua.
I modi per riceve pillule o colpi includenu:
- In un calendariu regulare, induve ùn avete micca bisognu di dumandalli
- Solu quandu dumandate à a vostra infermiera per elli
- Solu in certi momenti, cum'è quandu si alza da u lettu per camminà in u corridore o andà in terapia fisica
A maiò parte di e pillule o colpi furniscenu sollievu per 4 à 6 ore o più. Se i medicinali ùn gestenu micca abbastanza u vostru dolore, dumandate à u vostru fornitore circa:
- Ricevendu una pillula o colpu più spessu
- Riceve una dosi più forte
- Cambià à una medicina diversa
Invece di aduprà una medicina per u dolore oppiaceu, u vostru chirurgu pò fà piglià acetaminofene (Tylenol) o ibuprofene (Advil o Motrin) per cuntrullà u dolore. In parechji casi, sti antidolorifici non opioidi sò altrettantu efficaci chè i narcotici. Aiutanu ancu à evità u risicu di abusu è dipendenza da oppioidi.
Sollievu di u dulore postoperatoriu
- Medicini per u dolore
Benzon HA, Shah RD, Benzon HT. Infusioni nonopioidi perioperatorie per a gestione postoperatoria di u dolore. In: Benzon HT, Raja SN, Liu SS, Fishman SM, Cohen SP, eds. Elementi essenziali di Medicina per u Dolore. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 12.
Chou R, Gordon DB, de Leon-Casasola OA, et al. Gestione di u dulore postoperatoriu: una guida di pratica clinica da a Società Americana di u Dolore, a Società Americana di Anestesia Regionale è Medicina di u Dolore, è u Cumitatu di l'Anesthesiologi di a Società Americana di Anestesiologi nantu à l'Anesthesia Regionale, Cumitatu Esecutivu è Cunsigliu Amministrativu. J Pain. 2016; 17 (2): 131-157. PMID: 26827847 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26827847.
Gabriel RA, Swisher MW, Sztain JF, Furnish TJ, Ilfeld BM, Said ET. State of the art strategie di risparmiu di oppioidi per u dolore postoperatoriu in pazienti chirurgici adulti. Expert Opin Pharmacother. 2019; 20 (8): 949-961. PMID: 30810425 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30810425.
Hernandez A, Sherwood ER. Principii di anestesiologia, gestione di u dolore è sedazione cusciente. In: Townsend CM Jr, Beauchamp RD, Evers BM, Mattox KL, eds. Sabiston Manuale di Chirurgia: A Basa Biologica di a Pratica Chirurgica Moderna. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 14.
- Dopu a Cirurgia