Chì Cause Jet Lag è Cosa Pudete Fà per Gestisce è Prevene i Sintomi?
Cuntenutu
- Cause di u jet lag
- I vostri orologi ùn si allineanu
- Tempu di sonnu
- Luce solare
- Fatiga di viaghju
- Disidratazione
- Caffè è alcolu
- Altri fattori chì influenzanu u jet lag
- Sintomi di jet lag
- Impedisce u jet lag
- 1. Snooze nantu à u pianu
- 2. Se ghjunghjite à a vostra destinazione mentre a so notte hè quì, pruvate à stà svegliu per qualchì ora prima di sbarcà.
- 3. Selezziunate i tempi di volu strategicamente
- 4. Siesta putente
- 5. Pianu di ghjorni in più
- 6. Anticipà u cambiamentu
- 7. Ùn tuccate micca a bocca
- 8. Dieta jet lag
- 9. Fate un pocu di eserciziu
- 10. Bei tisana
- Trattà u jet lag
- Sunshine
- Terapia di luce
- Melatonina
- Compresse per dorme
- Manghjate à i pasti standard
- Pigliate un bagnu caldu
- Altri rimedii casani
- Purtà si
U jet lag accade quandu l'ora naturale di u vostru corpu, o ritimu circadianu, hè disturbatu viaghjendu versu fusi orarii sfarenti. Sta cundizione di sonnu timpurariu affetta a vostra energia è u statu di vigilanza.
U vostru corpu hè allinatu nantu à un ciclu di 24 ore o un orologio di u corpu.
U vostru corpu segue questu orologio internu per svolge funzioni biologiche specifiche, cume a liberazione di ormoni chì vi aiutanu à dorme, o aumentà a temperatura di u vostru corpu per aiutavvi à svegliate à l'iniziu di a vostra ghjurnata.
Jet lag, chjamatu ancu desincronosis o dysrhythmia circadiana, hè tempurale, ma pò interferisce cù a vostra ghjurnata in parechji modi. Pò causà:
- stanchezza
- sonnolenza
- letargia
- mal di stomacu
Sti sintomi ùn sò micca periculosi, ma ponu influenzà u vostru benessere. A preparazione per u jet lag, è possibbilmente a prevenzione, pò aiutà à assicurà chì stu disordine cumunu ùn interrompa u vostru prossimu viaghju.
Cause di u jet lag
U vostru corpu hè naturalmente messu à un ciclu di 24 ore chì hè cunnisciutu cum'è u vostru ritimu circadianu. A temperatura di u vostru corpu, l'ormoni è altre funzioni biologiche crescenu è calanu secondu stu calibru di tempu internu.
U jet lag interrompe l'orologio di u vostru corpu per parechje ragioni:
I vostri orologi ùn si allineanu
Quandu viaghjate, u vostru clock di corpu ùn pò più allineati cù l'ora in u vostru novu locu.
Per esempiu, pudete volà fora di Atlanta à 6 ore. ora lucale è ghjunghje in Londra à 7 ore di mane ora lucale. U vostru corpu, però, pensa chì hè 1 ora
Avà, cum'è sì forse ghjunghje à u massimu di a fatigue, duvete stà svegli altri 12 à 14 ore per aiutà u vostru corpu à adattassi à u novu fusu orariu.
Tempu di sonnu
Puderete aiutà à preparà u vostru corpu à u novu fusu orariu dormendu in aereo, ma parechji fattori rendenu difficiule di dorme mentre viaghjate. Questi includenu a temperatura, u rumu è u livellu di cunfortu.
D'altra parte, pudete dorme troppu in aereo è ancu lampà u vostru orologio di corpu. Questu pò accadere perchè a pressione barometrica nantu à i piani tende à esse più bassa di l'aria in terra.
Questu hè simile à esse in una muntagna chì hè 8,000 piedi (2,44 km) sopra u nivellu di u mari. Mentre chì ci hè quant'è ossigenu in l'aria, a pressione più bassa pò esse in menu ossigenu chì righjunghji u sangue. Un nivellu di ossigenu più bassu pò rende letargicu, chì pò favurisce u sonnu.
Luce solare
Troppu sole in a cabina di l'aviò o ottene troppu tempu di screnu mentre viaghjate pò ancu influenzà u vostru orologio di corpu. Hè perchè a luce aiuta à cuntrullà quantu melatonina face u vostru corpu.
L'ormone melatonina aiuta u vostru corpu à preparassi à addurmintassi. Hè liberatu in u cervellu di notte quandu e luci sò più tenue.
Durante u ghjornu o quandu hè luminosu, u vostru corpu rallenta a produzzione di melatonina, chì vi aiuta à esse più svegliu.
Fatiga di viaghju
Studii medichi mostranu chì a fatica di viaghju cuntribuisce ancu à u jet lag. Cambiamenti di pressione di cabina è altezze elevate durante u viaghju in aria ponu cuntribuisce à alcuni sintomi di jet lag, indipendentemente da u viaghju attraversu i fusi orarii.
Alcune persone ponu avè malatie di altitudine quandu viaghjanu in aereo. Questa pò causà sintomi chì ponu aggravà u jet lag cum'è:
- dulore à capu
- fatigue
- nausea chì pò aggravà u jet lag
Disidratazione
A disidratazione pò ancu cuntribuisce à alcuni sintomi di jet lag.
Se ùn beie micca abbastanza acqua durante u vostru volu, pudete diventà leggermente disidratatu. Inoltre, i livelli di umidità sò bassi in i piani, chì ponu causà più perdita d'acqua.
Caffè è alcolu
I viaghjatori tendenu à gode di e bevande nantu à un aereu chì ùn puderanu micca beie di solitu in quelle quantità o in quelli tempi.
U caffè, tè, è altre bevande caffeinate pò impedisce di dorme abbastanza in volu. A caffeina pò ancu rendervi più disidratatu.
Bevendu alcolu vi pò fà dorme, ma pò peghju a qualità di u sonnu. L'alcolu pò ancu causà fatigue, dolore di capu, nausea, è altri effetti collaterali chì aggravanu u jet lag.
Altri fattori chì influenzanu u jet lag
Volà vi permette di attraversà più fusi orarii assai prestu. Hè un modu assai efficace per viaghjà. Più fuse orarie attraversate, più severi sò i sintomi di u jet lag.
I viaghjatori anziani sò più propensi à sperimentà sintomi più severi di u jet lag cà i viaghjatori più ghjovani. I ghjovani viaghjatori, cumpresi i zitelli, ponu avè menu sintomi è adattassi à u novu tempu più rapidamente.
A direzzione chì volate pò avè un grande effettu nantu à i vostri sintomi di jet lag.
I sintomi tendenu à esse quandu viaghjanu versu u livante. Hè perchè stà svegliu più tardi per aiutà u vostru corpu à adattassi à un novu fusu orariu hè più faciule ch'è furzà u vostru corpu à andà à dorme prima.
Sintomi di jet lag
U jet lag si verifica quandu i ritmi naturali di u vostru corpu sò assai disturbati da i viaghji. Quandu si batte u ritimu naturale di u vostru corpu per fassi cù u novu fusu orariu, pudete cumincià à avè sintomi di jet lag.
Sti sintomi si prisentanu di solitu in 12 ore da ghjunghje in u vostru novu locu, è ponu durà parechji ghjorni.
I sintomi più cumuni di u jet lag includenu:
- stanchezza è stanchezza
- sonnolenza
- irritabilità
- sintimu leggermente disorientatu è cunfusu
- letargia
- prublemi gastrointestinali minori, cumpresi u mal di stomacu è a diarrea
- sonnolenza eccessiva
- insonnia
Per a maiò parte di a ghjente, i sintomi di u jet lag sò lievi. Se sperimentate sintomi più severi, cum'è sudazione fredda, vomitu, è febbre, pudete sperimentà qualcosa d'altru, cume:
- un virus
- un fretu
- malatia d'altitudine
Sì sti sintomi duranu più di 24 ore, vedi un duttore per trattamentu.
Impedisce u jet lag
Pudete aiutà à prevene o à riduce u jet lag seguendu questi suggerimenti è strategie:
1. Snooze nantu à u pianu
Pruvate à dorme in aviò si viaghjate versu levante è in un novu ghjornu. Purtate tappi per l'arechje è maschere per l'ochji per aiutà à riduce u rumu è a luce.
2. Se ghjunghjite à a vostra destinazione mentre a so notte hè quì, pruvate à stà svegliu per qualchì ora prima di sbarcà.
Questu hè quandu hè una bona idea di aduprà u tempu di u schermu è a luce per aiutà à ricambià u vostru pianu di sonnu. Andate à lettu quandu ghjunghjite è svegliate a mattina per acclimatassi à u novu fusu orariu.
3. Selezziunate i tempi di volu strategicamente
Sceglite un volu chì vi permette di ghjunghje à a prima sera. In questu modu, stà finu à u mumentu di dorme in u vostru novu fuso orariu ùn hè micca cusì duru.
4. Siesta putente
Se l'ora d'andà à dorme hè troppu luntanu è avete bisognu di una sunnita, fate una sunnita putente di micca più di 20 à 30 minuti. Durmendu più di quessu pò impedisce u sonnu più tardi in a notte.
5. Pianu di ghjorni in più
Pigliate una spia da l'atleti è ghjunghjite à a vostra destinazione pochi ghjorni prima per pudè abituassi à u fusu orariu prima di qualsiasi grande avvenimentu o riunione chì avete intenzione di assiste.
6. Anticipà u cambiamentu
Se volate versu u livante, pruvate à alzà vi parechje ore nanzu per uni pochi di ghjorni prima di a vostra partenza. Sè vo vulate versu u punente, fate u cuntrariu. Stà svegliu più tardi è svegliati più tardi per aiutavvi à adattassi prima ancu di piglià a partenza.
7. Ùn tuccate micca a bocca
Evite l'alcol è a caffeina u ghjornu prima è u ghjornu di u vostru volu. Queste bevande ponu interferisce cù u vostru orologio naturale è impedisce u sonnu. Puderanu infine aggravà i sintomi di u jet lag.
8. Dieta jet lag
Evite l'alimenti salati è zuccherati mentre viaghjate. Stà idratatu cù più frutti è ligumi freschi.
Evite ancu manghjà in eccessu. Una dieta equilibrata pò aiutà à riduce alcuni sintomi di jet lag cum'è un sonnu poveru, fatica, gonfiore, è un mal di stomacu.
9. Fate un pocu di eserciziu
Pò esse difficiule per evità di stà à pusà mentre in volu, ma un picculu eserciziu pò aiutà à dorme megliu. Pruvate à stende e gambe ogni volta chì pudete. Arrìzzati solu quandu hè sicuru di fà lu.
Se cambiate i voli, fate una spassighjata intornu à l'aeroportu o stà invece di stà à pusà à a porta di partenza.
10. Bei tisana
Sceglite tisane senza caffeina invece di caffè o tè. E ricerche mostranu chì bere tè di camomilla prima di dorme pò aiutà à migliurà a rapidità di dorme è a vostra qualità di sonnu.
Trattà u jet lag
Jet lag ùn hà micca sempre bisognu di trattamentu, ma uni pochi d'opzioni sò dispunibili se i sintomi sò fastidiosi è vi impediscenu di fà e vostre attività di u ghjornu.
Sunshine
A luce di u sole dice à u vostru corpu chì hè ora di esse svegliu. Se pudete, surtite à u sole durante l'ore di luce di u ghjornu una volta ghjuntu in a vostra posizione. Questu pò aiutà à resettà u vostru clock di corpu è riduce i sintomi di jet lag.
Terapia di luce
E scatule illuminate, lampade è visiere ponu aiutà à resettà i vostri ritmi circadiani. A luce artificiale simula u sole è aiuta à cue u vostru corpu per esse svegliu.
Una volta ghjuntu in a vostra nova destinazione, pudete aduprà stu trattamentu per aiutà à stà svegli durante i periodi di sonnolenza in modo chì u vostru corpu si possa adattà megliu.
Melatonina
A melatonina hè un ormonu chì u vostru corpu produce naturalmente in l'ore prima di dorme. Pudete piglià supplementi di melatonina senza prescrizzione (OTC) per attivà u sonnu quandu u vostru corpu u lotta.
A melatonina agisce rapidamente, allora pigliate micca più di 30 minuti prima di pudè dorme.
Assicuratevi di pudè dorme ancu 8 ore piene quandu u pigliate. A melatonina pò fà vi addurmentà si svegliate prima chì l'effetti sianu spariti.
Compresse per dorme
Se sperimentate insonnia quandu viaghjate, o sè avete difficultà à dorme in novi posti, parlate cù u vostru duttore nantu à i sonniferi.
Alcuni di sti medicamenti sò dispunibuli cum'è prudutti OTC, ma u vostru duttore pò prescrive versioni più forti se necessariu.
A medicazione per u sonnu hà parechji effetti secondari, allora assicuratevi di parlà cù u vostru duttore è capisce ciò chì sò prima di piglià qualcosa.
Manghjate à i pasti standard
hà trovu chì cambià quandu manghjate pò aiutà u vostru corpu à adattassi à u jet lag. U vostru corpu pò signalà a fame à volte vicinu à quandu avresti tipicamente manghjatu. Se pudete, ignora quelli segni di fame.
Manghjate à l'ora adatta per u vostru novu fusu orariu per aiutà u vostru corpu à seguità i novi segni. L'alimenti chì manghjate ponu ancu influenzà a vostra qualità di sonnu una volta andate à dorme.
Pigliate un bagnu caldu
Pigliate un bagnu caldu o una doccia rilassante prima di andà in lettu. Questu pò aiutà u vostru corpu à tramuntana è addurmintatu più veloce.
Altri rimedii casani
Un sonnu di bona notte hè un trattamentu chì guarisce assai mali. Eccu alcuni consiglii da seguità prima di viaghjà:
- Riposa bè prima di viaghjà è ùn principià u vostru viaghju privatu di sonnu.
- Fate una cena legera qualchì ora prima di pensà à andà à dorme.
- Evite i schermi di l'urdinatore, di a TV è di u telefunu per qualchì ora prima di dorme.
- Dim i lumi uni pochi d'ore prima di dorme.
- Bei tè di camomilla o pruvate olii essenziali rilassanti cum'è lavanda per prumove u sonnu.
- Dormite una notte sana di sonnu a vostra prima notte in u novu locu.
- Riduce e distrazioni spegne i telefoni è silenzia l'elettronica.
- Aduprate urechji, macchine di rumore, è maschere per l'ochji per eliminà u rumu è a luce.
- Aghjustate u vostru calendariu di conseguenza.
Purtà si
Pò dighjà parechji ghjorni per u vostru corpu per adattassi à u novu fusu orariu. Adattà i vostri orarii di manghjà, di travagliu è di sonnu subitu pò aiutà à accelerà u prucessu.
Mentre si adatta, pudete sperimentà sintomi di jet lag. U jet lag finisce probabilmente in pochi ghjorni dopu a vostra ghjunta.
Dà ti u tempu di adattassi à u novu prugramma, è puderete ancu pudè gode di u vostru viaghju.