8 Modi per Mantene i Vostri Rini Sani
Cuntenutu
- 1. Mantene attivu è in forma
- 2. Cuntrolla u zuccherinu in sangue
- 3. Monitorà a pressione sanguigna
- 4. Monitorate u pesu è manghjate una dieta sana
- 5. Bei assai liquidi
- 6. Ùn fumate
- 7. Siate cuscenti di a quantità di pillule OTC chì pigliate
- 8. Fate a prova di a vostra funzione renale sè site in altu risicu
- Quandu e cose vanu male
- Tipi di malatie renali
- Malatia renale cronica
- Pietre di rene
- Glomerulonefrite
- Malatia renale polichistica
- Infezzioni di l'urinariu
- Chì pudete fà per migliurà a salute di i reni
Panoramica
I vostri reni sò organi di a dimensione di u pugnu situati in u fondu di a vostra cassa toracica, da i dui lati di a vostra spina. Facenu parechje funzioni.
U più impurtante, filtranu i prudutti di rifiuti, l'acqua in eccessu, è altre impurità da u vostru sangue. Questi prudutti di rifiutu sò conservati in a vostra vescica è dopu espulsi per l'urina.
Inoltre, i vostri rini regulanu u pH, u sali è i livelli di potassiu in u vostru corpu. Producenu ancu ormoni chì regulanu a pressione sanguigna è controllanu a produzzione di globuli rossi.
I vostri rini sò ancu rispunsevuli di attivà una forma di vitamina D chì aiuta u vostru corpu à assorbe u calciu per custruisce l'osse è regulà a funzione musculare.
U mantenimentu di a salute di i reni hè impurtante per a vostra salute generale è u benessere generale. Mantenendu i vostri reni sani, u vostru corpu filtrerà è espulserà i rifiuti currettamente è produrrà ormoni per aiutà u vostru corpu à funziunà currettamente.
Eccu alcuni consiglii per aiutà à mantene i vostri reni sani.
1. Mantene attivu è in forma
L'eserciziu regulare hè bonu per più cà solu a vostra cintura. Pò riduce u risicu di malatie renali croniche. Pò dinò riduce a pressione sanguigna è aumentà a salute di u vostru core, chì sò tramindui impurtanti per prevene i danni à i reni.
Ùn ci vole micca à corre maratone per coglie a ricumpensa di l'eserciziu. Camminà, correre, andà in bicicletta, è ancu ballà sò grandi per a vostra salute. Truvate un'attività chì vi tene occupatu è divertitevi. Serà più faciule per attaccallu è avè ottimi risultati.
2. Cuntrolla u zuccherinu in sangue
E persone cun diabetes, o una cundizione chì provoca un altu zuccheru in sangue, ponu sviluppà danni à i reni. Quandu e cellule di u vostru corpu ùn ponu micca aduprà u glucosiu (zuccheru) in u sangue, i vostri reni sò custretti à travaglià assai duru per filtrà u vostru sangue. Più di anni di sforzu, questu pò purtà à danni periculosi per a vita.
Tuttavia, se pudete cuntrullà u zuccherinu in sangue, riduce u risicu di danni. Inoltre, se u dannu hè pigliatu prestu, u vostru duttore pò piglià misure per riduce o prevene danni supplementari.
3. Monitorà a pressione sanguigna
A pressione sanguigna alta pò causà danni à i reni. Se a pressione sanguigna alta si verifica cù altri prublemi di salute cum'è diabete, malatie cardiache, o colesterolu altu, l'impattu nantu à u vostru corpu pò esse significativu.
Una lettura sana di pressione sanguigna hè 120/80. A Preipertensione hè trà quellu puntu è 139/89. Stile di vita è cambiamenti dietetichi ponu aiutà à abbassà a vostra pressione sanguigna à questu puntu.
Se e vostre letture di pressione sanguigna sò sempre sopra à 140/90, pudete avè pressione alta. Duvete parlà cù u vostru duttore per monitorà a vostra pressione sanguigna regolarmente, fà cambiamenti in u vostru stile di vita, è possibbilmente piglià medicazione.
4. Monitorate u pesu è manghjate una dieta sana
E persone chì sò in sovrappesu o obese sò in periculu per parechje condizioni di salute chì ponu dannà i reni. Questi includenu diabete, malatie cardiache è malatie renali.
Una dieta sana chì hè bassa in sodiu, carni trasfurmate, è altri alimenti dannosi per i reni pò aiutà à riduce u risicu di danni à i reni. Focus nantu à manghjà ingredienti freschi chì sò naturalmente bassi in sodiu, cum'è cavolfiore, mirtilli, pesci, cereali integrali, è ancu di più.
5. Bei assai liquidi
Ùn ci hè magia daretu à i cunsiglii cliché per beie ottu bichjeri d'acqua à ghjornu, ma hè un bonu scopu precisamente perchè vi incuragisce à stà idratatu. L'ingaghjamentu regulare è cunsistenti d'acqua hè sanu per i vostri reni.
L'acqua aiuta à caccià u sodiu è e tossine da i vostri reni. Abbassa ancu u risicu di malatie renali croniche.
Scopu di almenu 1,5 à 2 litri in un ghjornu. Esattamente quantu acqua avete bisognu dipende largamente da a vostra salute è u vostru modu di vita. Fattori cum'è u clima, l'eserciziu fisicu, u sessu, a salute generale, è sì site incinta o chì stai allattendu sò impurtanti da cunsiderà quandu pianifichendu u vostru assunzione d'acqua ogni ghjornu.
E persone chì anu avutu prima pietre à i reni devenu beie un pocu di più acqua per aiutà à prevene i depositi di petre in u futuru.
6. Ùn fumate
Fumà danneghja i vasi sanguini di u vostru corpu. Questu porta à un flussu di sangue più lento in tuttu u vostru corpu è à i vostri rini.
Fumà mette ancu i vostri rini à un risicu aumentatu di cancheru. Se smette di fumà, u vostru risicu calerà. Tuttavia, ci vulerà parechji anni per vultà à u livellu di risicu di una persona chì ùn hà mai fumatu.
7. Siate cuscenti di a quantità di pillule OTC chì pigliate
Se pigliate regularmente medicazione per u dolore senza prescrizione (OTC), pudete causà danni à i reni. I farmaci antiinflamatori non steroidali (AINE), cumpresu ibuprofen è naproxen, ponu dannà i vostri reni se i pigliate regularmente per u dolore crònicu, i mal di testa, o l'artrite.
E persone senza prublemi di rene chì piglianu a medicina di tantu in tantu sò prubabili in chjaru. Tuttavia, se aduprate questi medicinali ogni ghjornu, puderete risicà a salute di i vostri reni. Parlate cù u vostru duttore nantu à i trattamenti sicuri per i reni se fate fronte à u dolore.
8. Fate a prova di a vostra funzione renale sè site in altu risicu
Sè site in altu risicu di danni à i reni o di malatie renali, hè una bona idea di avè testi regulari di funzione renale. E persone chì seguitanu ponu prufittà di u screening regulare:
- persone chì anu più di 60 anni
- e persone chì sò nati cù un pesu di nascita bassu
- e persone chì anu malatie cardiovascolari o anu a famiglia cun ella
- e persone chì anu o anu una storia di famiglia di pressione di u sangue
- persone chì sò obese
- e persone chì credenu di pudè avè danni à i reni
Un test regulare di funzione renale hè un ottimu modu per cunnosce a salute di u vostru rene è per verificà eventuali cambiamenti. Avanzà ogni dannu pò aiutà à rallentà o prevene danni futuri.
Quandu e cose vanu male
Un pocu più di 1 in 10 americani di più di 20 anni mostranu evidenze di malatie renali. Alcune forme di malatie renali sò prugressive, vale à dì chì a malattia s'aggrava cù u tempu. Quandu i vostri reni ùn ponu più caccià i rifiuti da u sangue, fallenu.
L'accumulazione di rifiuti in u vostru corpu pò causà gravi prublemi è cunduce à a morte. Per rimedialu, u vostru sangue duveria esse filtratu artificiale per mezu di dialisi, o avete bisognu di un trapianto di rene.
Tipi di malatie renali
Malatia renale cronica
A forma più cumuna di malatie renali hè a malatia renale cronica. Una causa maiò di malatie renali croniche hè a pressione alta.Perchè i vostri reni trattanu constantemente u sangue di u vostru corpu, sò esposti à circa u 20 per centu di u vostru vulume tutale di sangue ogni minutu.
A pressione alta hè periculosa per i vostri reni perchè pò purtà à una pressione aumentata annantu à i glomeruli, l'unità funziunali di u vostru rene. À u tempu, sta pressione alta compromette l'apparechju filtrante di i vostri reni è u so funziunamentu diminuisce.
Eventualmente, a funzione renale si deteriorerà finu à u puntu induve ùn ponu più eseguisce currettamente u so travagliu, è duverete andà in dialisi. A dialisi filtra i liquidi è i rifiuti fora di u sangue, ma ùn hè micca una suluzione à longu andà. Eventualmente, pudete avè bisognu di un trapianto di rene, ma dipende da a vostra circustanza particulare.
A diabete hè un'altra causa maiò di malatie renali croniche. À u tempu, i livelli di zuccaru in sangue incontrollatu danneghjanu l'unità funziunali di u vostru rene, purtendu ancu à a fallimentu renale.
Pietre di rene
Un altru prublemu cumunu di i reni sò i calcoli renali. Minerali è altre sostanze in u vostru sangue ponu cristallizà in i reni, furmendu particelle solide, o pietre, chì di solitu passanu fora di u vostru corpu in urina.
U passaghju di e pietre à i reni pò esse estremamente dulurosu, ma raramente causa prublemi impurtanti.
Glomerulonefrite
A glomerulonefrite hè una infiammazione di i glomeruli, strutture microscopiche in i vostri reni chì realizanu a filtrazione di u sangue. A glomerulonefrite pò esse causata da infezioni, droghe, anomalie congenite è malatie autoimmune.
Sta cundizione pò esse megliu da sola o richiede farmaci immunosoppressori.
Malatia renale polichistica
I cisti individuali di i reni sò abbastanza cumuni è di solitu innocu, ma a malatia renale polichistica hè una cundizione separata, più grave.
A malatia renale polichistica hè un disordine geneticu chì face cresce assai cisti, sacchi tondi di fluidu, chì crescenu dentru è nantu à e superfici di i vostri reni, interferendu cù a funzione renale.
Infezzioni di l'urinariu
E infezioni di e vie urinarie sò infezioni batteriche di qualsiasi parte di u vostru sistema urinariu. Infezzioni in a vejiga è l'uretra sò più cumuni. Sò generalmente trattabili facilmente è anu poche, se ne anu, cunsequenze à longu andà.
Tuttavia, se ùn sò micca trattati, queste infezioni ponu sparghje in i reni è portanu à una insufficienza renale.
Chì pudete fà per migliurà a salute di i reni
I vostri reni sò vitali per a vostra salute generale. Questi organi sò rispunsevuli di parechje funzioni, da a trasfurmazione di i rifiuti di u corpu à a fabbricazione di ormoni. Hè per quessa chì a cura di i vostri rini deve esse una primura di salute.
Mantene un stilu di vita attivu è attentu à a salute hè u megliu chì pudete fà per assicurà chì i vostri reni sianu sani.
Se avete una malattia cronica chì aumenta u vostru risicu di danni renali o di malattie renali, duvete ancu travaglià strettamente cù u vostru duttore per guardà i segni di perdita di funzione renale.