Trasplante di Rene
Cuntenutu
- Chì hè un trasplante di rene?
- Quale puderebbe bisognu di un trapianto di rene?
- Quale hè chì dà u rene?
- Donatori viventi
- Donatori morti
- U prucessu di cunvenzione
- Cumu hè realizatu un trasplante di rene?
- Dopu cura
- Chì sò i risichi di un trapianto di rene?
- Rischi putenziali
Chì hè un trasplante di rene?
Un trapianto di rene hè una procedura chirurgica fatta per curà l'insufficienza renale. I reni filtranu i rifiuti da u sangue è u caccianu da u corpu attraversu a vostra urina. Aiutanu ancu à mantene u equilibriu fluidu è elettroliticu di u vostru corpu. Sì i vostri reni smettenu di travaglià, i rifiuti si accumulanu in u vostru corpu è ponu rende assai malatu.
E persone chì i reni anu fallutu sò sottumessi à un trattamentu chjamatu dialisi. Stu trattamentu filtra meccanicamente i rifiuti chì si accumulanu in u sangue quandu i reni smettenu di travaglià.
Alcune persone chì i reni anu fallutu ponu qualificà per un trapianto di rene. In questa prucedura, unu o i dui reni sò rimpiazzati da reni donatori da una persona viva o morta.
Ci hè un prufunente è un svantaghju sia in dialisi sia in trapianti di rene.
Sottumettendu a dialisi richiede tempu è richiede assai travagliu. A dialisi richiede spessu di fà viaghji frequenti in un centru di dialisi per riceve trattamentu. À u centru di dialisi, u vostru sangue hè pulitu cù una macchina di dialisi.
Sè vo site un candidatu per avè dialisi in casa vostra, duverete cumprà prudutti di dialisi è amparà à aduprà.
Un trasplante di rene pò liberà vi da una dipendenza à longu andà nantu à una macchina di dialisi è da u calendariu strettu chì accumpagna. Questu pò permette di vive una vita più attiva. Tuttavia, i trapianti di rene ùn sò micca adatti per tutti. Ciò include e persone cun infezioni attive è quelli chì sò severamente sovrappeso.
Durante un trapianto di rene, u vostru chirurgu piglierà un rene donatu è u metti in u vostru corpu. Ancu se site natu cù dui reni, pudete purtà una vita sana cù un solu rene chì funziona. Dopu u trasplante, duverete piglià medicazione immunosupressore per impedisce chì u vostru sistema immunitariu attacchi u novu organu.
Quale puderebbe bisognu di un trapianto di rene?
Un trasplante di rene pò esse una opzione se i vostri reni anu smessu di travaglià interamente. Sta cundizione hè chjamata malattia renale in fase finale (ESRD) o malattia renale in fase finale (ESKD). Se ghjunghjite à stu puntu, u vostru duttore hè prubabile di raccomandà a dialisi.
In più di mette in dialisi, u vostru duttore vi dicerà se pensanu chì site un bonu candidatu per un trasplante di rene.
Duvete esse abbastanza sani per avè una chirurgia maiò è tollerà un regime di medicazione strettu, per tutta a vita dopu a chirurgia per esse un bon candidatu per un trapianto. Duvete ancu esse disposti è capaci di seguità tutte l'istruzzioni da u vostru duttore è piglià i vostri medicazione regolarmente.
Sì avete una grave situazione medica sottostante, un trapianto di rene pò esse periculosu o improbabile di riesce. Queste cundizioni gravi includenu:
- cancru, o una storia recente di cancru
- infezzione seria, cum'è a tuberculosi, infezioni bone, o epatite
- malatie cardiovascular grave
- malatie di fegatu
U vostru duttore pò ricumandà ancu chì ùn avete micca un trasplante se:
- fumà
- beie alcolu in eccessu
- aduprà droghe illecite
Se u vostru duttore pensa chì site un bonu candidatu per un trasplante è chì site interessatu à a procedura, duverete esse valutatu in un centru di trapianto.
Questa valutazione generalmente implica parechje visite per valutà a vostra situazione fisica, psiculogica è familiare. I medichi di u centru feranu testi annantu à u sangue è l'urina. Vi daranu ancu un esame fisicu cumpletu per assicurà chì site abbastanza sanu per a chirurgia.
Un psicologu è un assistente suciale si riuneranu ancu cun voi per assicurassi chì sì capace di capisce è seguità un regime di trattamentu cumplicatu. U travagliadore suciale hà da assicurà chì si pò permette a prucedura è chì avete un sustegnu adeguatu dopu esse liberatu da l'uspidale.
Se site appruvatu per un trasplante, o un membru di a famiglia pò donà un rene o sarete piazzatu nantu à una lista d'attesa cù a Rete di Procurazione è Trasplante d'Organi (OPTN). L'aspettata tipica per un organu donatore mortu hè di più di cinque anni.
Quale hè chì dà u rene?
I donatori di rene ponu esse vivi o morti.
Donatori viventi
Perchè u corpu pò funzionà perfettamente bè cù un solu rene sanu, un membru di a famiglia cù dui reni sani pò sceglie di dà unu di elli à voi.
Se u sangue è i tessuti di u vostru membru di a famiglia currispondenu à u sangue è i tessuti, pudete programà una donazione pianificata.
Riceve un rene da un membru di a famiglia hè una bona opzione. Riduce u risicu chì u vostru corpu rifiuta u rene, è vi permette di saltà a lista d'attesa pluriennale per un donatore mortu.
Donatori morti
I donatori morti sò ancu chjamati donatori di cadaveri. Si tratta di persone chì sò morte, di solitu in u risultatu di un accidente piuttostu cà di una malattia. O u donatore o a so famiglia anu sceltu di donà i so organi è tessuti.
U vostru corpu hè più propensu à rifiutà un rene da un donatore micca legatu. Tuttavia, un organu cadaveru hè una bona alternativa se ùn avete micca un membru di a famiglia o un amicu chì hè dispostu o capace di donà un rene.
U prucessu di cunvenzione
Durante a vostra valutazione per un trasplante, avete da fà analisi di sangue per determinà u vostru gruppu di sangue (A, B, AB, o O) è u vostru antigene leucocitu umanu (HLA). HLA hè un gruppu di antigeni situati nantu à a superficia di i vostri globuli bianchi. L'antigeni sò rispunsevuli di a risposta immune di u vostru corpu.
Se u vostru tipu HLA currisponde à u tippu HLA di u donatore, hè più probabile chì u vostru corpu ùn rifiuta micca u rene. Ogni persona hà sei antigeni, trè da ogni genitore biologicu. Più avete antigeni chì currispondenu à quelli di u donatore, più grande serà a possibilità di un trapianto di successu.
Una volta chì un donatore potenziale hè identificatu, averete bisognu di un altru test per assicurassi chì i vostri anticorpi ùn attaccanu micca l'organu di u donatore. Questu hè fattu mischjendu una piccula quantità di u vostru sangue cù u sangue di u donatore.
U trasplante ùn si pò fà se u vostru sangue forma anticorpi in risposta à u sangue di u donatore.
Se u vostru sangue ùn mostra micca reazione d'anticorpi, avete ciò chì si chjama un "matchmatch negativu". Questu significa chì u trasplante pò prucede.
Cumu hè realizatu un trasplante di rene?
U vostru duttore pò pianificà u trasplante in anticipu se riceve un rene da un donatore vivu.
In ogni casu, sè stà aspittendu un donatore mortu chì hè un match vicinu per u vostru tipu di tissutu, duverete esse dispunibule per correr à l'uspidale in un avvisu momentu quandu un donatore hè identificatu. Parechji ospedali di trasplante danu à u so populu pagers o telefuni cellulari in modu da pudè ghjunghje subitu.
Una volta ghjuntu à u centru di trapianto, duverete dà un campione di u vostru sangue per u test di l'anticorpu. Sarete sbulicati per a chirurgia se u risultatu hè un crossmatch negativu.
Un trasplante di rene hè fattu sottu anestesia generale. Questu implica di dà un medicamentu chì vi mette in sonnu durante a chirurgia. L'anesteticu serà iniettatu in u vostru corpu attraversu una linea intravenosa (IV) in a manu o in u bracciu.
Una volta addurmintatu, u vostru duttore face una incisione in u vostru addome è mette u rene di u donatore dentru. Dopu cunnettanu l'arterie è e vene da u rene à e vostre arterie è vene. Questu ferà chì u sangue cuminciò à scorri à traversu u novu rene.
U vostru duttore aghjunghjerà dinò l'uretere di u novu rene à a vostra vescica in modo da pudè urinare nurmalmente. L'uretere hè u tubu chì cullega u vostru rene à a vostra vescica.
U vostru duttore lasciarà i vostri reni originali in u vostru corpu, a menu chì ùn causanu micca prublemi, cume pressione alta o infezioni.
Dopu cura
Vi sveglierete in una stanza di recuperu. U persunale di l'uspidale monitorerà i vostri segni vitali finu à ch'elli sianu sicuri chì site svegliu è stabile. Dopu, vi trasfereranu in una stanza d'ospedale.
Ancu sì vi sentite benissimu dopu à u vostru trasplante (parechje persone a facenu), avete bisognu di stà in l'uspidale finu à una settimana dopu a chirurgia.
U vostru novu rene pò cumincià à sbarrazzà i rifiuti da u corpu immediatamente, o pò piglià pochi settimane prima di cumincià à funziunà. I reni donati da i membri di a famiglia di solitu cumincianu à travaglià più rapidamente di quelli di donatori senza parenti o morti.
Pudete aspettà una bona quantità di dolore è dolore vicinu à u situ di incisione mentre stai prima guarendu. Mentre site in l'uspidale, i vostri duttori vi monitoreranu per e cumplicazioni. Vi metteranu ancu in un calendariu strettu di droghe immunosuppressive per impedisce à u vostru corpu di rifiutà u novu rene. Duvete piglià queste droghe ogni ghjornu per impedisce à u vostru corpu di rifiutà u rene di u donatore.
Prima di lascià l'uspidale, a vostra squadra di trapianti vi darà istruzzioni specifiche nantu à cume è quandu piglià i vostri medicamenti. Assicuratevi di capisce queste struzzioni, è fate quante dumande quantu bisognu. I vostri duttori creanu ancu un calendariu di cuntrollu per voi da seguità dopu a chirurgia.
Una volta liberatu, duverete tene appuntamenti regulari cù a vostra squadra di trapianto in modu chì possinu valutà quantu funziona u vostru novu rene.
Duvete piglià i vostri farmaci immunosoppressori cum'ellu hè urdinatu. U vostru duttore prescriverà ancu droghe supplementari per riduce u risicu di infezzione. Infine, duverete cuntrollà voi stessu per i segni d'avvertimentu chì u vostru corpu hà rifiutatu u rene. Questi includenu dolore, gonfiore è sintomi simuli à a gripe.
Duvete seguità regolarmente cù u vostru duttore per u primu à dui mesi dopu a chirurgia. A vostra recuperazione pò piglià circa sei mesi.
Chì sò i risichi di un trapianto di rene?
Un trasplante di rene hè una chirurgia maiò. Dunque, porta u risicu di:
- una reazione allergica à l'anestesia generale
- sanguinante
- coaguli di sangue
- una fuga da l'uretere
- un bloccu di l'uretere
- una infizzione
- rifiutu di u renu donatu
- fallimentu di u renu donatu
- un attaccu di core
- un colpu
Rischi putenziali
U risicu più seriu di un trasplante hè chì u vostru corpu rifiuta u rene. Tuttavia, hè raru chì u vostru corpu ricusassi u rene di u donatore.
A Clinica Mayo stima chì u 90 per centu di i trascinanti chì ricevenu u so rene da un donatore vivu campanu almenu cinque anni dopu a chirurgia. Circa u 82 per centu di quelli chì anu ricivutu un rene da un donatore mortu campanu cinque anni dopu.
Se notate un dolore inusuale in u situ di incisione o un cambiamentu in a quantità di a vostra urina, lasciate sapè immediatamente à a vostra squadra di trapianti. Se u vostru corpu rifiuta u novu rene, pudete riprende a dialisi è ritruvà nantu à a lista d'attesa per un altru rene dopu avè statu valutatu di novu.
I farmaci immunosoppressori chì duvete piglià dopu a chirurgia ponu ancu dà effetti collaterali sgradevoli. Queste ponu include:
- ingrossu di pesu
- assulidimentu di l'osse
- crescita di a crescita di i capelli
- acne
- un risicu più altu di sviluppà certi cancri di a pelle è u linfoma non-Hodgkin
Parlate cù u vostru duttore nantu à i vostri risichi di sviluppà questi effetti secundari.