6 lassativi naturali da preparà in casa
Cuntenutu
- 1. Succu di barbabietola cù aranciu
- 2. Papaia è suchju d'aranciu
- 3. Uva di uva, pera è linu
- 4. Succu di mela è oliu d’aliva
- 5. Gelatina di frutta cù tè senna
- 6. Gelatina di tè di rabarbare cù frutti
- Opzioni lassative naturali per i zitelli
I lassativi naturali sò alimenti chì migliuranu u transitu intestinale, prevenendu a stinzia è prumove a salute intestinale, cù u vantaghju di ùn dannighjà a flora intestinale è di ùn lascià l'urganisimu dipendente, cum'è cù e droghe di stinzia vendute in u paese.
Alcuni di i lassativi naturali più largamente usati, chì ponu esse facilmente inclusi in a dieta per luttà contr'à a stipsia, includenu frutti cum'è prugne, papaia, aranci, fichi o fragole, è ancu alcune piante medicinali cù proprietà lassative cum'è tè senu o rabarbare tè, per esempiu, chì pò esse adupratu in forma di tè o infusione. Scuprite tutte l'opzioni di tè lassativi.
Sti lassativi naturali ponu esse preparati in casa, mischjendu frutti cù tè vegetali, o cù acqua. Tuttavia, a cura deve esse fatta cù e piante medicinali perchè anu un potente effettu lassativu, ponu causà effetti collaterali cum'è crampi addominali è ancu disidratazione, è ùn devenu micca esse aduprati per più di 1 settimana.
1. Succu di barbabietola cù aranciu
U suchju di barbabietula cù l'aranciu hè riccu in fibre chì aiutanu u muvimentu di l'intestinu è l'eliminazione di e feci.
Ingredienti
- Mezza barbabietola tagliata cruda o cotta;
- 1 vetru di suchju d'aranciu naturale.
Modu di preparazione
Battite l'ingredienti in un frullatore è bevi 250 mL di u suchju 20 minuti prima di pranzu è cena per 3 ghjorni di fila.
2. Papaia è suchju d'aranciu
A papaia è u suchju d'aranciu hè una ottima fonte di fibre, in più di a papaina, chì hè un enzima digestivu chì aiuta à a digestione di l'alimentu, essendu una bona opzione di lassativu naturale.
Ingredienti
- 1 vetru di suchju d'aranciu naturale;
- 1 fetta di papaia fritte;
- 3 prugne sfundate.
Modu di preparazione
Battite tutti l'ingredienti in u frullatore è beie per colazione. Stu suchju pò esse presu à ogni mumentu di a ghjurnata, avendu più effetti quandu hè cunsumatu per a colazione.
3. Uva di uva, pera è linu
U suchju di uva di linu aiuta à luttà contripazione aumentendu u vulume di a torta fecale è agisce cum'è lubrificante, idratendu e feci è facilitendu a so eliminazione.
Ingredienti
- 1 vetru di suchju d'uva naturale cù e sementi;
- 1 pera cù buccia tagliata in pezzi;
- 1 cucchiaia di semi di lino.
Modu di preparazione
Battite l'ingredienti in un frullatore è dopu beie. Stu suchju deve esse pigliatu ogni ghjornu sempre à dighjunu, ma a frequenza di cunsumu duveria esse ridutta quandu l'intestinu cummencia à funziunà, cuminciendu à beie u suchju ogni dui ghjorni o duie volte à settimana. Un'altra opzione per preparà u suchju hè di aduprà chia o semi di girasole invece di semi di lino.
4. Succu di mela è oliu d’aliva
U suchju di mela cù l'oliu d'oliva hè riccu in fibre è aiuta à addulcisce e feci, funziunendu cum'è lassativu naturale.
Ingredienti
- 1 mela cù buccia;
- A mità vetru d'acqua;
- Oliu d'aliva.
Modu di preparazione
Lavate i pomi, tagliate ognunu in 4 pezzi è cacciate e fosse. Battite e mele cù l'acqua in un frullatore. In un bichjeru, pienu mezu cù suchju di mela è compie l'altra metà cù oliu d'oliva. Imbulighjate è beie u cuntenutu sanu sanu di u bichjeru prima di andà à dorme. Aduprate per un massimu di dui ghjorni.
5. Gelatina di frutta cù tè senna
A pasta di frutta è u tè Senna hè faciule da fà è assai efficace in a lotta contr'à a stipsi, chì hè ricca in fibre è sostanze lassative cume senosidi, mucilagini è flavonoidi chì aumentanu u muvimentu intestinale, essendu una grande opzione di lassativu naturale.
Ingredienti
- 450 g di prugne pitted;
- 450 g d'uva secca;
- 450 g di fichi;
- 0,5 à 2g di foglie di senna secche;
- 1 tazza di zuccheru brunu;
- 1 tazza di suchju di limonu;
- 250 mL d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Aghjunghjite e foglie di senna à l'acqua bollente è lasciate riposà per 5 minuti. Elimina e foglie da a senna è mette u tè in un grande pote. Aghjunghjite i prugne, l'uva è i fichi è fate bollire u mischju per 5 minuti. Cacciate da u focu è aghjunghjite u zuccheru marrone è u suchju di limonu. Imbulighjate è lasciate rinfriscà. Battite tuttu in un frullatore o aduprate un mixer per trasformà u mischju in una pasta liscia. Pone a pasta in un contenitore di plastica è conserva in a fria. Pudete cunsumà da 1 à 2 cucchiai di pasta à u ghjornu, direttamente da a cucchiaia o aduprà a pasta nantu à u pane tostatu o aghjunghje lu in acqua calda è fà un beie. Se a pasta di fruttu provoca sgabelli assai allentati, duvete riduce a quantità raccomandata o cunsumà tutti l'altri ghjorni.
U tè Senna ùn deve esse adupratu da e donne incinte o chì allattanu, i zitelli di menu di 12 anni è in casi di stinzia cronica, prublemi intestinali cum'è ostruzione intestinale è restringimentu, assenza di muvimenti intestinali, malatie infiammatorie di l'intestinu, dolore addominale, emorroidi, appendicite, periodu mestruale, infezzione di l'urinariu o fallimentu di u fegatu, di i reni o di u core. In questi casi, pudete preparà a pasta di frutti senza aghjunghje u tè senu.
6. Gelatina di tè di rabarbare cù frutti
A pasta di tè di rabarbare cù frutti hè un'altra bona opzione di lassativu naturale, chì u rabarbare hè riccu in sostanze lassative cume i lati è a reina, è i frutti anu un altu cuntenutu di fibre chì aiutanu à luttà contripazione.
Ingredienti
- 2 cucchiai di gambu di rabarbara;
- 200 g di fragole in pezzi;
- 200 g di mela sbuchjata in pezzi;
- 400 g di zuccheru;
- 1 bastone di cannella;
- Succu di mezu limone;
- 250 ml d'acqua.
Modu di preparazione
Aghjunghjite u gambu di rabarbare è l'acqua in un contenitore, fate bollire 10 minuti è poi cacciate u gambu di rabarbare. In una padedda, mettite e fragole, a mela, u zuccheru, a cannella è u suchju di limonu è bollite. Aghjunghjite u tè di rabarbare è fate coccu pianu pianu, remendu di tantu in tantu, finu à chì ghjunghje à u puntu di pasta. Eliminate u bastone di cannella è macinate a pasta cun un mixer o batte in un frullatore. Pone in fiale di vetru sterile è conserva in u frigorifero. Manghjà 1 cucchiaia à ghjornu o passà a pasta nantu à u pane tostatu.
U rabarbariu ùn deve esse adupratu da e donne incinte, i zitelli di menu di 10 anni o in casi di dolore addominale o di ostruzione intestinale. Inoltre, u cunsumu di sta pianta medicinali deve esse evitata da e persone chì usanu droghe cum'è digoxina, diuretici, corticosteroidi o anticoagulanti.
Fighjate a video cù a nutrizionista Tatiana Zanin cun cunsiglii nantu à lassativi naturali per cumbatte a stinzia:
Opzioni lassative naturali per i zitelli
U modu più naturale per curà a stinzia in i zitelli, à qualsiasi età, hè di offre acqua parechje volte durante a ghjurnata, di mantene u corpu ben idratatu è di addulcisce e feci. Tuttavia, dopu à 6 mesi, l'alimenti lassativi ponu ancu esse inclusi in a dieta di u zitellu. Alcuni di l'esempii più cumuni includenu pera, prugna o pesca, per esempiu.
I tè lassativi, cum'è u fustu sacru o a senna, devenu esse evitati, postu chì causanu irritazione di l'intestinu è ponu causà crampi severi è disconfort per u zitellu. Cusì, i tè devenu esse aduprati solu cù l'indicazione di u pediatricu.
Oltre à l'alimentu, pudete ancu massà a panza di u zitellu, micca solu per eliminà i crampi, ma ancu per stimulà u funziunamentu di l'intestini è u passaghju di e feci. Vede più cunsiglii per alleviare a stinzia in u vostru zitellu.