Sindrome di l'intestione irritabile: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu di l'intestione irritabile hè un disordine gastrointestinale in cui ci hè una infiammazione di a parte centrale di u grossu intestinu, dendu à l'apparizione di alcuni sintomi cum'è u dolore addominale, stinzia o diarrea, chì pò apparisce in periodi è esse favuritu da alcuni fattori cum'è stress, alimentazione o usu di medicinali, per esempiu.
U sindromu di l'intestione irritabile ùn hà micca cura, tuttavia u trattamentu indicatu da u gastroenterologu hà per scopu di alleviare i sintomi è di prumove a qualità di vita di a persona, è l'usu di medicinali per alleviare u dolore è l'inconfortu è i cambiamenti di abitudini alimentari ponu esse indicati, chì devenu esse guidati da u nutrizziunistu.
Sintomi di sindrome di l'intestione irritabile
I sintomi principali ligati à u sindrome di l'intestione irritabile sò:
- Dolore addominale;
- Gonfiore addominale;
- Nausea è vomitu;
- Aumenta a quantità di gasi;
- Diarrea o stinzia;
- Sensazione di svuotamentu incompletu dopu l'evacuazione;
- Presenza di mucus in u sgabellu, in certi casi.
Hè cumunu per una persona cù u sindrome di l'intestione irritabile di avè periodi cù o senza sintomi, è i sintomi è l'intensità ponu variare da persona à persona. Alcuni fattori chì generalmente aggravanu o scatenanu i sintomi di u sindrome di l'intestione irritabile sò l'usu di medicinali, una dieta ricca in alimenti stimulanti è grassi, stress, ansietà o depressione, per esempiu.
Cusì, hè impurtante chì a persona cunsulti u gastroenterologu appena i primi sintomi di u sindrome di l'intestione irritabile apparsu in modu chì u diagnosticu pò esse fattu è u trattamentu più adeguatu pò esse iniziatu, prevenendu nuove crisi.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di u sindrome di l'intestione irritabile deve esse fattu da u gastroenterologu valutendu i segni è i sintomi presentati da a persona è eseguendu un esame fisicu. Inoltre, per cunfirmà a diagnosi, alcune prove di imaging sò richieste per identificà qualsiasi cambiamenti in l'intestinu, cume l'ultrasound addominale è a colonoscopia.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per u sindrome di l'intestione irritabile deve esse fattu secondu l'indicazione di u gastroenterologu è hà per scopu di alleviare i sintomi se prevene nuove crisi, è u duttore pò raccomandà l'usu di medicinali chì aiutanu à riduce l'infiammazione è, di conseguenza, i sintomi. .
Inoltre, hè impurtante chì a persona sia accumpagnata da un nutrizziunistu in modu chì sia pussibule di fà alcuni aggiustamenti in a dieta, escludendu da a dieta alcuni alimenti chì ponu aggravà i sintomi cum'è alimenti ricchi di grassu, caffeina, zuccheru è alcolu , per esempiu. Eccu cumu fà una dieta intestinale irritabile.
Amparate più nantu à l'alimenti chì duvete evità per alleviare i sintomi di l'intestinu irritabile in u video seguente: