Cosa hè leiomiosarcoma, sintomi principali è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
Leiomiosarcoma hè un tipu raru di tumore malignu chì affetta i tessuti molli, ghjunghjendu à u trattu gastrointestinale, a pelle, a cavità orale, u scalp è l'utru, in particulare in e donne in u periodu post-ménopause.
Stu tipu di sarcoma hè severu è tende à sparghje facilmente in altri organi, ciò chì rende u trattamentu più cumplicatu. Hè impurtante chì e persone chì sò state diagnosticate cun leiomiosarcoma sò monitorate da u duttore di modu regulare per verificà u prugressu di a malatia.
Principali sintomi
Di solitu, in a fase iniziale di leiomiosarcoma, ùn sò noti segni o sintomi, chì apparisce solu durante u sviluppu di u sarcoma è dipende da u locu induve si verifica, da a so dimensione è da se si sparghje o micca in altre parti di u corpu.
In a maiò parte di i casi, i sintomi sò inespecifici è ponu esse ligati solu à u locu induve si sviluppa stu tipu di sarcoma. Cusì, in generale, i segni è i sintomi di leiomiosarcoma sò:
- Stanchezza;
- Frebba;
- Perda di pesu involuntaria;
- Nausea;
- Malessere generale;
- Gonfiore è dulore in a regione induve si sviluppa u leiomiosarcoma;
- Sanguinamentu gastrointestinale;
- Discomfort addominale;
- Presenza di sangue in e feci;
- Vumite cù sangue.
Leiomiosarcoma tende à sparghje rapidamente in altre parte di u corpu, cum'è i pulmoni è u fegatu, chì ponu purtà complicazioni gravi è rende u trattamentu difficiule, chì di solitu si face cù una chirurgia. Dunque, hè impurtante chì a persona venga à u duttore appena apparsu segni o sintomi suggestivi di stu tippu di tumore.
Leiomiosarcoma in l'utru
U Leiomiosarcoma in l'utru hè unu di i principali tippi di leiomiosarcoma è si presentanu più spessu in e donne in u periodu postmenopausale, essendu caratterizatu da una massa palpabile in l'utru chì cresce cù u tempu è pò causà dolore o micca. Inoltre, cambiamenti in u flussu menstruale, incontinenza urinaria è aumentu di u volumu addominale ponu esse vistu, per esempiu.
Diagnosticu di leiomiosarcoma
U diagnosticu di leiomiosarcoma hè difficiule, postu chì i sintomi sò inespecifici. Per questa ragione, u medicu generale o l'oncologu richiede l'esecuzione di testi di imaging, cume ecografia o tomografia, per verificà qualsiasi alterazione in u tessutu. S'ellu si osserva alcuna alterazione suggestiva di leiomiosarcoma, u duttore pò raccomandà di fà una biopsia per verificà a malignità di u sarcoma.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu hè fattu principalmente eliminendu chirurgicamente u leiomiosarcoma, è pò esse necessariu di rimuovere l'organu se a malattia hè dighjà in un stadiu più avanzatu.
A chimioterapia o a radioterapia ùn sò micca indicate in casu di leiomiosarcoma, chì stu tippu di tumore ùn risponde micca bè à stu tippu di trattamentu, tuttavia u duttore pò raccomandà stu tippu di trattamentu prima di fà a chirurgia per riduce a percentuale di multiplicazione di u tumore cellule, ritardanu a diffusione è rendenu più faciule a rimozione di u tumore.