Leucemia Limfoide Cronica: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A Leucemia Linfoida Cronica, cunnisciuta ancu LLC o leucemia linfocitica cronica, hè un tipu di leucemia caratterizata da un aumento di a quantità di linfociti maturi in u sangue perifericu, in più di un aumento di i nodi linfatichi, di perdita di pesu è di stanchezza eccessiva, per esempiu .
LLC hè generalmente diagnosticata da l'età di 65 anni, perchè a malattia hà una evoluzione lenta, è i sintomi sò generalmente notati quandu a malattia hè dighjà in un stadiu più avanzatu. A causa di u ritardu in l'apparizione di i sintomi, a malattia hè di solitu identificata durante i test di sangue di rutina, in particulare u conte di sangue, in cui si pò identificà l'aumentu di u numeru di limfociti.
Limfociti in un fruttu di sangueSintomi di LLC
A LLC si sviluppa annantu à mesi o anni è, dunque, i sintomi parenu gradualmente, è a malattia hè spessu identificata quandu hè dighjà in un stadiu più avanzatu. I sintomi indicativi di LLC sò:
- Aumentazione di i nodi linfatichi è di i nodi linfatichi;
- Stanchezza;
- Mancanza di fiatu durante l'attività fisica;
- Ingrandimentu di a milza, chjamata ancu splenomegalia;
- Hepatomegalia, chì hè l'ingrandimentu di u fegatu;
- Infezzioni recurrenti di a pelle, urina è pulmoni;
- Perda di pesu.
Cum'è a malattia ùn presenta micca sintomi in a so fase iniziale, a LLC pò esse identificata dopu à l'esecuzione di testi di routine, in cui l'aumentu di u numeru di linfociti è leucociti pò esse vistu in u test di sangue.
Cumu hè fattu u diagnosticu
A diagnosi di Leucemia Linfoide Cronica hè fatta da l'analisi di e cellule sanguine attraversu u risultatu di u conteggio di sangue completo, chì hè fattu da l'analisi di un campione di sangue. In u numeru di sangue cumpletu di a LLC hè pussibule identificà a leucocitosi, di solitu sopra 25.000 cellule / mm³ di sangue, è a linfocitosi persistente, di solitu sopra 5000 linfociti / mm³ di sangue. Inoltre, alcuni pazienti anu anemia è trombocitopenia, chì hè una diminuzione di a quantità di piastrine in u sangue. Vede ciò chì sò i valori di riferimentu di i globuli bianchi.
Malgradu a so maturità, i linfociti prisenti in u sangue perifericu sò chjuchi è fragili è, dunque, à u mumentu di fà u fruttu di sangue si ponu rompe è dà origine à ombre nucleari, chjamate ancu ombre di Gumprecht, chì sò tenute in contu ancu per u cumpletu. u diagnosticu.
Ancu se u conte di sangue hè sufficiente per cunclude u diagnosticu di leucemia linfocitica cronica, i test di immunofenotipazione sò necessarii per identificà a presenza di marcatori chì cunfermanu chì si tratta di una leucemia legata à a proliferazione di linfociti di tip B è chì hè cronica. L'immunofenotipazione hè cunsiderata u standard d'oru d'identificazione micca solu per LLC ma ancu per altri tippi di leucemia.
In certi casi, u duttore pò dumandà un mielogramu, chì hè un esame fattu per analizzà e cellule presenti in a midula ossea, chì in u casu di LLC hà più di 30% di limfociti maturi. Questu esame, tuttavia, ùn hè micca tantu dumandatu per diagnosticà a malattia, ma per verificà l'evoluzione, u schema di infiltrazione di i linfociti è per definisce a pronostica. Capite cumu hè fattu u mielogramu.
Trattamentu LLC
U trattamentu LLC hè fattu secondu u stadiu di a malattia:
- Risicu bassu: in quale sò identificate solu leucocitosi è limfocitosi, senza altri sintomi. Cusì, u duttore accumpagna u malatu è ùn hè micca necessariu di realizà u trattamentu;
- Risicu intermediu: in quale hè verificata a limfocitosi, l'allargamentu di i nodi linfatichi è di u fegatu o splenomegalia, chì richiede un seguitu medicu per verificà l'evoluzione di a malatia è u trattamentu cù chemio o radioterapia;
- High risicu: induve i sintomi caratteristici di CLL sò identificati, in più di anemia è trombocitopenia, è u trattamentu deve esse iniziatu immediatamente. U trattamentu u più raccomandatu in questu casu hè u trapianto di midollo osseu, è hè ancu necessariu sottumessi à chemio è radioterapia.
Appena l'augmentazione di a quantità di limfociti in u sangue perifericu hè identificata, hè impurtante chì u duttore valuti a situazione generale di u paziente in modu chì a diagnosi di CLL sia cunfirmata è u trattamentu pò esse iniziatu è a progressione di a malattia pò esse evitata.
Sia a radioterapia sia a chimioterapia ponu esse abbastanza debilitanti è interferiscenu cù a qualità di vita di una persona. Cusì, hè interessante avè una dieta sana è equilibrata per assicurà a sensazione di benessere è allevia i sintomi associati à sti tipi di trattamentu. Scuprite u video seguente nantu à i migliori alimenti per allevà l'effetti secundari di a chimioterapia: