Fatti Circa HIV: Aspettativa di Vita è Pruspettiva à Long Term
Cuntenutu
- Quante persone sò affettate da HIV?
- Cumu hè miglioratu u trattamentu?
- Cumu l'HIV affetta una persona à longu andà?
- Ci sò complicazioni à longu andà?
- Aumentà e prospettive à longu andà
- U fondu
Panoramica
A prospettiva per e persone chì campanu cun HIV hè migliorata significativamente in l'ultimi dui decennii. Parechje persone chì sò seropositive ponu avà campà assai più longu, più sane quandu piglianu di modu regulare un trattamentu antiretrovirale.
Circadori Kaiser Permanente anu trovu chì l'aspettativa di vita per e persone chì campanu cun HIV è chì ricevenu trattamentu aumentavanu significativamente da u 1996 in avanti. Dapoi quellu annu, novi farmaci antiretrovirali sò stati sviluppati è aghjuntu à a terapia antiretrovirale esistente. Questu hà risultatu in un regime di trattamentu HIV assai efficace.
In u 1996, l'aspettativa di vita tutale per una persona di 20 anni cun HIV era di 39 anni. In u 2011, l'aspettativa di vita tutale hè scappata à circa 70 anni.
U tassu di sopravivenza per e persone seropositive hè ancu miglioratu dramaticamente dapoi i primi ghjorni di l'epidemia di HIV. Per esempiu, i circadori chì anu esaminatu a mortalità di i participanti à un studiu di Svizzeri cun HIV anu trovu chì u 78 per centu di e morti trà u 1988 è u 1995 sò stati per cause di u SIDA. Trà u 2005 è u 2009, sta cifra hè cascata à 15 per centu.
Quante persone sò affettate da HIV?
Un populu stimatu di i Stati Uniti stà cun HIV, ma menu contanu u virus ogni annu. Questu pò esse a causa di a prova aumentata è di l'avanzate in u trattamentu. U trattamentu antiretrovirale regulare pò riduce l'HIV in u sangue à livelli indetectabili. Sicondu a, una persona cù livelli indetectabili di HIV in u sangue ùn hè micca capace di trasmette u virus à un cumpagnu durante u sessu.
Trà 2010 è 2014, u numeru annuale di novi infezioni da HIV in i Stati Uniti hè cascatu.
Cumu hè miglioratu u trattamentu?
I medicazione antiretrovirali ponu aiutà à rallentà i danni causati da l'infezione da HIV è impedisce chì si sviluppi in u stadiu 3 HIV, o AIDS.
Un prufessore sanitariu raccomanderà sottumessu à una terapia antiretrovirale. Stu trattamentu richiede di piglià trè o più medicazione antiretrovirali ogni ghjornu. A cumbinazione aiuta à suppressione a quantità di HIV in u corpu (a carica virale). Pillule chì combinanu più medicazioni sò dispunibili.
E diverse classi di farmaci antiretrovirali includenu:
- inibitori non-nucleosidi di transcriptasi inversa
- inibitori nucleosidi di transcriptasi inversa
- inibitori di proteasi
- inibitori d'entrata
- inibitori di integrasi
A suppressione di a carica virale permette à e persone cun HIV di campà una vita sana è diminuisce e so probabilità di sviluppà u stadiu 3 HIV. L'altru benefiziu di una carica virale indetectabile hè chì aiuta à riduce a trasmissione di HIV.
U studiu European PARTNER di u 2014 hà trovu chì u risicu di trasmissione di l'HIV hè assai picculu quandu una persona hà una carica indetectabile. Ciò significa chì a carica virale hè inferiore à 50 copie per millilitru (mL).
Sta scuperta hà purtatu à una strategia di prevenzione di l'HIV cunnisciuta cum'è "trattamentu cum'è prevenzione". Prumove un trattamentu custante è cunsistenti cum'è un modu per riduce a diffusione di u virus.
U trattamentu per l'HIV hà evolutu assai da u principiu di l'epidemica, è l'avanzamenti anu cuntinuatu à esse fatti. I primi rapporti da un prucessu clinicu in u Regnu Unitu è un studiu publicatu da i Stati Uniti mostranu risultati prometenti in trattamenti sperimentali di HIV chì puderanu mette u virus in remissione è aumentà l'immunità.
U studiu di i Stati Uniti hè statu cundottu nantu à scimmie infettate cù a forma simiana di HIV, dunque ùn hè micca chjaru se a ghjente vederia i stessi benefici. In quantu à u prucessu di u Regnu Unitu, i participanti ùn anu mostratu segni di HIV in u so sangue. Tuttavia, i ricercatori anu avvertitu chì ci hè u putenziale per u virus di rientre, è u studiu ùn hè ancu compiu.
Una iniezione mensile hè prevista per ghjunghje à i mercati à l'iniziu di u 2020 dopu avè mostratu risultati promettenti in provi clinichi. Questu iniettabile combina i farmaci cabotegravir è rilpivirina (Edurant). Quandu si tratta di suppressione l'HIV, l'injectabile hè pruvatu cum'è efficace quant'è u regime standard di medicazione orale ogni ghjornu.
Cumu l'HIV affetta una persona à longu andà?
Ancu se l'outlook hè diventatu assai megliu per quelli chì anu HIV, ci sò ancu alcuni effetti à longu andà chì puderanu sperimentà.
Quandu u tempu passa, e persone chì campanu cun HIV ponu cumincià à sviluppà certi effetti secondari di u trattamentu o HIV stessu.
Queste ponu include:
- invechjamentu acceleratu
- indebulimentu cugnitivu
- cumplicazioni ligati à l'inflamazioni
- effetti nantu à i livelli di lipidi
- cancru
U corpu pò ancu esse sottumessu à un cambiamentu in a manera chì elabora zucaroli è grassi. Chistu pò purtà à avè più grassu in certe zone di u corpu, chì pò cambià a forma di u corpu. Tuttavia, questi sintomi fisici sò più cumuni cù i medicamenti anziani per HIV. I trattamenti più recenti anu assai menu, s'ellu ci hè, di sti sintomi chì affettanu l'apparenza fisica.
Se hè trattatu male o ùn hè trattatu, l'infezione da HIV pò sviluppà in u stadiu 3 HIV, o AIDS.
Una persona sviluppa u stadiu 3 HIV quandu u so sistema immune hè troppu debule per difende u so corpu da infezioni. Un prufessore sanitariu hà da diagnosticà probabilmente u stadiu 3 HIV se u numeru di certi globuli bianchi (cellule CD4) in u sistema immunitariu di una persona seropositiva scende sottu à 200 cellule per mL di sangue.
L'aspettativa di vita hè diversa per ogni persona chì vive cù u stadiu 3 HIV. Alcune persone ponu more in pochi mesi da sta diagnosi, ma a maggior parte pò campà una vita abbastanza sana cù una terapia antiretrovirale regulare.
Ci sò complicazioni à longu andà?
Cù u tempu, l'HIV pò tumbà e cellule in u sistema immunitariu. Questu pò rende difficiule per u corpu a lotta cù infezioni gravi. Queste infezioni opportuniste ponu diventà minacciose per a vita perchè ponu dannà u sistema immunitariu quandu hè dighjà debule.
Se una persona chì vive cun HIV sviluppa una infezione opportunistica, serà diagnosticata cù u stadiu 3 HIV, o AIDS.
Alcune infezioni opportuniste includenu:
- tuberculosi
- pneumonia recurrente
- salmonella
- malatie di u cervellu è di a medula spinale
- sfarenti tippi d'infezioni pulmonari
- infezzione intestinale cronica
- virus herpes simplex
- infizzioni fungali
- Ciak citomegalovirus
Infezioni opportuniste, soprattuttu, restanu una causa maiò di morte per e persone chì campanu cù u stadiu 3 HIV. U megliu modu per prevene una infezzione opportunistica hè aderendu à u trattamentu è uttenendu cuntrolli di routine. Hè ancu impurtante di aduprà preservativi durante u sessu, vaccinassi, è manghjà alimenti preparati currettamente.
Aumentà e prospettive à longu andà
L'HIV pò causà rapidamente danni à u sistema immunitariu è cunduce à u stadiu 3 HIV, cusì ottene un trattamentu puntuale pò aiutà à migliurà l'aspettativa di vita. E persone chì campanu cun HIV devenu visità regolarmente u so duttore sanitariu è curà altre cundizione di salute quand'elle si presentanu.
Inizià è stà in trattamentu antiretrovirali subitu dopu à u diagnosticu hè a chjave per stà sanu è prevene cumplicazioni è a prugressione à u stadiu 3 HIV.
U fondu
Novi testi, trattamenti, è avanzamenti tecnologichi per l'HIV anu miglioratu assai ciò chì era una volta una sombra prospettiva. Trenta anni fà, esse diagnosticatu cun HIV era cunsideratu cum'è una pena di morte. Oghje, e persone cun HIV ponu campà una vita longa è sana.
Hè per quessa chì u screening di routine di HIV hè vitale. A rilevazione precoce è u trattamentu puntuale sò chjave per gestisce u virus, allargà l'aspettativa di vita, è riduce u risicu di trasmissione. Quelli chì restanu micca trattati sò più propensi à sperimentà complicazioni da HIV chì puderebbenu portà à malatie è morte.