Autore: Carl Weaver
Data Di Creazione: 27 Febbraiu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Nuvembre 2024
Anonim
Quantu sò cumuni l'effetti à longu andà di COVID-19? - Vita Di Vita
Quantu sò cumuni l'effetti à longu andà di COVID-19? - Vita Di Vita

Cuntenutu

Tantu nantu à u virus COVID-19 (è avà, e so parechje varianti) ùn hè ancu chjaru - cumpresu quantu duranu veramente i sintomi è l'effetti di l'infezione. Tuttavia, uni pochi di mesi in questa pandemia glubale, hè diventatu sempre più chjaru chì ci era persone - ancu quelli chì l'attaccu iniziale cù u virus era da lieve à moderatu - chì ùn stavanu micca megliu, ancu dopu chì u virus hè statu cunsideratu indetectable attraversu testi. In fatti, parechji avianu sintomi persistenti. Stu gruppu di persone hè spessu chjamatu COVID long haulers è a so situazione cum'è sindromu long hauler (ancu se quelli ùn sò micca termini medichi ufficiali).

Decine di millaie di persone solu in i Stati Uniti anu sperimentatu sintomi persistenti dopu à COVID-19, più cumunimenti fatigue, dolore di u corpu, mancanza di respirazione, difficultà di cuncentrazione, incapacità di eserciziu, mal di testa, è difficultà di dorme, secondu Harvard Health.


Chì significa esse un trasportatore longu COVID-19?

I termini colloquiali "COVID long transporter" è "long transport syndrome" si riferiscenu tipicamente à quelli pazienti COVID chì anu sintomi persistenti chì duranu più di sei settimane dopu a so infezione iniziale, spiega Denyse Lutchmansingh, MD, guida clinica di a Recuperazione Post-Covid-19. Prugramma in Yale Medicine. Dr. Lutchmansingh. A cumunità medica qualchì volta si riferisce à sti casi cum'è "sindrome post-COVID", ancu s'ellu ùn ci hè micca un cunsensu trà i duttori in quantu à una definizione formale per sta cundizione, secondu Natalie Lambert, Ph.D., prufessore di ricerca associate di biostatistica à l'Università Indiana, chì hà compilatu dati nantu à questi cosiddetti COVID long-haulers. Questu hè in parte dovutu à a novità di COVID-19 in generale - tantu hè sempre scunnisciutu. L'altru prublema hè chì solu una piccula parte di a cumunità di trasportatori longu hè stata identificata, diagnosticata è implicata in ricerca - è a maiò parte di e persone in a piscina di ricerca sò cunsiderate "u più severu di i casi", dice Lambert.


Chì sò i sintomi di u sindromu COVID à longu andà?

In u quadru di i studii di Lambert, hà publicatu u COVID-19 "Long-Hauler" Symptoms Survey Report, chì include un elencu di più di 100 di i sintomi riportati da quelli chì s'identificanu cum'è trasportatori longu.

Questi effetti à longu andà di COVID-19 ponu includere quelli sintomi elencati da u CDC, cume fatica, mancanza di respiru, tosse, dolore articulare, dolore toracicu, difficoltà à cuncentrazione (alias "nebbia cerebrale"), depressione, dolore musculare, mal di testa , frebba, o palpitazioni di u core. Inoltre, l'effetti à longu andà di COVID menu cumuni ma più serii ponu include danni cardiovascular, anomalie respiratorii è ferite renali. Ci hè ancu rapporti di sintomi dermatologichi cum'è una rash COVID o - cum'è l'attrice Alyssa Milano hà dettu ch'ella hà sperimentatu - perdita di capelli da COVID. Sintomi addiziunali includenu a perdita di l'olfattu o di u gustu, i prublemi di sonnu, è COVID-19 pò causà danni à u core, à i pulmoni o à u cervellu chì si traduce in prublemi di salute à longu andà, secondu a Clinica Mayo. (Assuciatu: Aghju Encefalite Cum'è Risultatu di COVID - è Mi Quasi Morte)


"Hè troppu tempiu per stabilisce se sti sintomi sò longu o permanenti", dice u duttore Lutchmansingh. "Sapemu da l'esperienza precedente cù SARS è MERS chì i pazienti ponu avè sintomi respiratorii persistenti, testi di funzione pulmonari anormali, è capacità di eserciziu ridutta più di un annu dopu l'infezione iniziale". (SARS-CoV è MERS-CoV eranu i coronavirus chì si sparghjenu in u mondu in 2003 è 2012, rispettivamente).

https://www.instagram.com/tv/CDroDxYAdzx/?hl=en

Quantu sò cumuni questi effetti à longu andà di COVID-19?

Mentre ùn hè micca chjaru esattamente quante persone soffrenu di questi effetti persistenti, "hè stimatu chì circa u 10 à u 14 per centu di tutti i pazienti chì anu avutu COVID averà u sindromu post-COVID", dice Ravindra Ganesh, MD, chì hà trattatu COVID longu. -trasportatori per l'ultimi mesi à a Mayo Clinic. Tuttavia, quellu numeru puderia esse assai più altu, secondu cumu qualcunu definisce a situazione, aghjusta Lambert.

"COVID-19 hè una nova malatia umana, è a cumunità medica hè sempre corsa per capì", dice William W. Li, M.D., medicu di medicina interna, scientistu è autore di Eat to Beat Disease: A nova scienza di cumu u vostru corpu pò guarì stessu. "Mentre assai hè statu amparatu nantu à a malatia causata da COVID-19 acutu da quandu a pandemia hà iniziatu, e cumplicazioni à longu andà sò sempre catalogate". (Relativu: Quantu hè efficace u vaccinu COVID-19?)

Cumu hè trattatu u sindromu di u long-hauler COVID?

Avà, ùn ci hè micca un standard di cura per quelli chì sperimentanu effetti à longu andà di COVID-19 o sindromu di long-hauler COVID, è certi medichi si sentenu fora di a so prufundità trattandu perchè ùn anu micca protokolli di trattamentu, dice Lambert.

Da u latu bellu, u duttore Lutchmnsingh nota chì parechji pazienti migliurà. "U trattamentu hè sempre determinatu per casu per casu chì ogni paziente hà un inseme differente di sintomi, a gravità di l'infezioni precedenti, è i risultati radiologichi", spiega. "L'intervenzione chì avemu trovu u più utile finu à avà hè stata un prugramma di fisioterapia strutturata è face parte di a ragione perchè tutti i pazienti visti in a nostra clinica post-COVID anu à tempu una valutazione cun un medicu è un fisioterapeuta in a so prima visita". U scopu di a fisioterapia per recuperà i pazienti COVID-19 hè di prevene a debolezza musculare, a bassa resistenza à l'eserciziu, a fatica è l'effetti psiculogichi cum'è a depressione o l'ansietà chì ponu tutti risultà da un sughjornu prolongatu, isolatu in ospedale. (Un isolamentu prolungatu pò purtà à effetti psiculogichi negativi, dunque unu di i scopi di a fisioterapia hè di permette à i pazienti di fà un rapidu ritornu à a sucietà.)

Perchè ùn ci hè nisuna prova per u sindromu di longu trasportatore è parechji di i sintomi ponu esse relativamente invisibili o soggettivi, certi long-trasportatori luttanu per truvà qualcunu chì pigliessi u so trattamentu. Lambert l'assimila à altre cundizione cronica difficiuli di diagnosticà, cumprese a malatia di Lyme cronica è u sindromu di fatigue cronica, "induve ùn site micca visibilmente sanguinante, ma soffrenu di dolore severu", dice.

Parechji medichi ùn sò sempre educati nantu à u sindromu di u trasportu longu è ci sò assai pochi esperti spargugliati in u paese, aghjusta Lambert. E, mentre i centri di assistenza post-COVID anu cuminciatu à spuntà in tuttu u paese (eccu una carta utile), parechji stati ùn anu ancu micca facilità.

In u quadru di a so ricerca, Lambert hà assuciatu cù "Survivor Corps", un gruppu publicu di Facebook cun più di 153.000 membri chì si identificanu cum'è long transporters. "Una cosa incredibile chì a ghjente riceve da u gruppu hè cunsiglii per cumu difende per elli stessi è ancu ciò chì facenu in casa per pruvà à trattà alcuni di i so sintomi", dice.

Mentre parechji COVID à longu andà si sentenu megliu, altri ponu soffre per parechji mesi, secondu u CDC. "A maiò parte di i pazienti cun COVID à longu andà chì aghju vistu sò stati nantu à una strada lenta per a recuperazione, ancu se nessunu d'elli sia tornatu à a normalità", dice Dr. Li. "Ma anu avutu megliurenze, cusì duverebbe esse pussibule di ristabilisce a salute". (Assuciatu: E tovaglioli disinfettanti uccidenu i virus?)

Una cosa hè chjara: COVID-19 avarà un impattu à longu andà in u sistema di salute. "Hè stupefacente pensà à e implicazioni di u sindromu di u trasportatore longu", dice u duttore Li. Basta à pensà: Se trà 10 è 80 per centu di e persone diagnusticate di COVID soffrenu di unu o più di sti sintomi à longu andà, ci puderebbenu esse "decine di milioni" di persone chì campanu cù l'effetti persistenti è à longu andà danni, dice.

Lambert spera chì a cumunità medica possi spustà a so attenzione per truvà una suluzione per questi malati COVID à longu andà. "Ghjunghje à un certu puntu induve solu ùn vi interessa micca quale hè a causa", dice ella. "Avemu solu da truvà modi per aiutà e persone. Avemu bisognu di amparà i meccanismi sottostanti di sicuru, ma se a ghjente hè tantu malata, ci vole solu à fighjà nantu à e cose chì l'aiuteranu à sentesi megliu".

L'infurmazioni in sta storia sò precise à tempu di stampa. Quandu l'aghjurnamenti nantu à u coronavirus COVID-19 continuanu à evoluzione, hè pussibule chì alcune informazioni è raccomandazioni in sta storia anu cambiatu da a publicazione iniziale. Vi incuraghjemu à verificà regularmente cù risorse cum'è u CDC, l'OMS, è u vostru dipartimentu di salute publica lucale per i dati è raccomandazioni più aggiornati.

Rivista per

Publicità

Cunsigliatu

Top 7 Alimenti Chì Pò Cause Acne

Top 7 Alimenti Chì Pò Cause Acne

L'acne hè una cundizione cumuna di a pelle chì tocca gua i u 10% di a pupulazione mundiale ().Parechji fattori contribui cenu à u viluppu di l'acne, cumpre e a produzzione di eb...
Cume Fà un Calice Dumbbell Accovacciate u Dirittu

Cume Fà un Calice Dumbbell Accovacciate u Dirittu

U quat hè unu di l'e ercizii più fundamentali per cu trui ce a forza inferiore di u corpu. E ancu 'ellu ci ò a ai vantaghji per un quat tradiziunale di ritornu, piccà e co ...